Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Allergi over for vacciner??

Startet af Eliza, 21. August 2013, kl. 20:47

Eliza

Jeg sad lige og læste lidt om vacciner til børn og stødte på noget interessant omkring det, som fik mig til at tænke på mine dyr.

Der står at man ved aluminiumsallergi kan få granulomer (knuder under huden), kløe, øget hårvækst i det område vaccinen gives, eksem og ændring i farven af huden over granulomerne.

Jeg ved ikke om der er aluminium i de vacciner vi giver vores ildere, men det går jeg næsten ud fra der er, når man ikke engang kan lave det uden til børn.

Jeg har selv oplevet flere af disse symptomer på mine dyr og synes det er lidt skræmmende faktisk.

Den øgede hårvækst i området hvor vaccinen gives gav pludselig mening for mig, for jeg har flere gange tænkt, at nogle af mine dyr var underlige, fordi de netop kun får ekstra nye hår i nakken.

Jeg ved også at det klør ekstra meget i nakken på dem, men har været i tvivl om det bare var sådan ildere var eller om det skyldes en form for irritation efter chip/implantat/vaccine.

Jeg har også oplevet knuder, men de er forsvundet ret hurtigt, men har også oplevet at huden skiftede farve til gul/orange.

Der er nok ikke så meget man kan gøre ved det hvis det passer, da vi er nødt til at vaccinere, men jeg synes alligevel det er tankevækkende og lidt synd for mine dyr.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Barky

Der er aluminium i Febrivac Dist.
Citat
Deklaration:
1 ml indeholder: Distempervirus, levende modificeret mindst 103.7TCID50, minkparvovirus, formalin inaktiveret mindst 104.0TCID50, fenolrødt 10 µg, føtal kalveserum max 0,05 ml, aluminiumhydroxid 7.5 mg, formaldehyd max 0.05 mg, neomycinsulfat max 2,5 µg, lactalbumin hydrolysat 5 mg, saccarose 40 mg, gelatine 32 mg, sterilt vand ad 1 ml.

Vaccinationsprogram
1. Hvalpe efter uvaccinerede mødre vaccineres ved 8-10 ugers alderen.
2. Hvalpe efter vaccinerede mødre vaccineres ved 10-12 ugers alderen.
Årlig revaccination af avlsdyr mindst 1 måned før parring. Dosis: 1 ml subkutant.

Indikationer
Aktiv immunisering af mink mod hvalpesyge og virusenteritis.

Interaktioner
Vaccination tidligere end 6-8 ugers alder kan medføre, at maternelle antistoffer forstyrrer aktiv immunisering via vaccination.
Hos hvalpe født af tæver, der er vaccinerede i den foregående sæson og på farme, der har haft udbrud af hvalpesyge, ses maternelle antistoffer op til 10-12 ugers alderen.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Eliza

Det ville også være utænkeligt hvis der ikke var..

Er der andre som har oplevet nogle af disse bivirkninger på deres dyr?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

CMS

Venus fik en knude i nakken og mistede pelsen "lokalt" efter rabies vaccine.
Mange hilsner Christina

Anne

#4
Jeg snakkede med dyrlægen om rabiesvaccinerne sidst jeg var derude, og det er ikke unormalt at de får knuder af dem. Hos katte kan det decideret føre til kræft, og jeg har da hørt om et tilfælde af en ilder der måtte aflives pga sådan en knude. Dyrlægen sagde at hos katte frarådede man at give rabiesvaccinen igen hvis de fik en knude den første gang der ikke gik væk efter kort tid.

Eliza

Jeg har også hørt om flere med knuder efter rabiesvaccinen og derfor giver de fleste også vaccinen i musklen, da det ikke giver knuder lige så let.

Jeg tænker på om det ville være bedre at give vaccinen i låret i stedet for i nakken (under huden). Det jeg læste om hos børn, der gives det nemlig i musklen for at undgå knuder men også andre bivirkninger skulle mindskes ved at give i musklen. (ved godt at det ikke altid kan sammenlignes i forhold til børn)

Det gør selvfølgelig mere ondt på ilderen i øjeblikket, men spørgsmålet er om det er det værd i forhold til bivirkninger??

Det med katte der frarådes revacciner, det er det samme med børn hvis de får knuder efter en vaccine der ikke går væk efter kort tid.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Jeg har også altid fået rabisin givet i musklen på dem af samme grund, men jeg vidste faktisk ikke at der hos katte var decideret tendens til at udvikle kræft som resultat af vaccinen. Knuderne er jo et kendt fænomen, men den der døde af det har jeg altid tænkt det som en infektion

Shamua

Citat fra: CMS Dato 23. August 2013, kl. 14:10
Venus fik en knude i nakken og mistede pelsen "lokalt" efter rabies vaccine.

Det skete med min Venus efter en normal vaccine.

Vh. Marianne

Malene

Jeg tror aldrig jeg har oplevet bivirkninger ved vacciner, hverken ved Nobivac (mener jeg den hedder, som min første ilder fik), Febrivac DIST eller Rabisin, men nu har jeg da fået lidt at tænke over..
Hector SKREG da han fik Febrivac. Ikke pga. kanylen, men da han fik det sprøjtet ind, så han fik det vist opløst efterfølgende. Men det er vel også en slags bivirkning :S
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Eliza

Jeg har heller ikke før sådan rigtig tænkt over at det var bivirkninger de fik, før jeg læste om aluminiumsallergi og kunne genkende det fra mine dyr. Jeg synes ikke de som sådan har virket påvirket af det, men ildere er jo også seje og ville ikke udvise nogen form for ubehag ved så lidt, men derfor kan det godt være ubehageligt tænker jeg.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.