Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

slidgigt?

Startet af tzari, 3. December 2013, kl. 23:47

tzari

Birdie er netop sat på smertestillende hun reagere rigtig godt på pga slidgigt, nerve i klemme eller diskus. Vi tror mest på det er slidgigt, da hun er ret stivbenet lige når hun vågner men får styr på benene når hun lige er vågen, sådan har mennesker med gigt det også. Hun reagere rigtig godt på medicinen, var ret pivet før jeg startede medicin nu er hun ikke pivet mere og ÆDER mere end hun plejer og virker generelt glad :) Er der nogle der har tip til hvordan man kan gøre det mere behageligt for hende? Der er lagt senge ned på gulvet så hun ikke behøver at skulle op i sofa for at putte og der ligger en masse tæpper og dyner så hun kan sove dejlig varmt:) Har i flere ideer eller gør jeg hvad jeg kan for hende.
Hvis medicin stopper med at virke er der selvfølgelig kun en vej er jeg desværre klar over.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Cille

Du kan købe noget der hedder livet olie, det skulle være ret godt imod gigt.
Jeg skal selv have købt noget af det til min kat, når de gigt piller jeg har lige nu er opbrugt.
Tror det nemmere med det olie end piller, og jeg har muligvis også en ilder med lidt gigt, så den vil jeg også prøve det på

Barky

Canosan. Og evt en cartrophen kur.

skru op for varmen. Gigt gør ondt når det er koldt. Hav evt et varmetæppe/pude liggende i en kurv til hende. På svag varme self. Vi skal ikke varmeskade noget hud.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

tzari

vi prøver canosan og ser om det hjælper. Glemte helt dyrlæge sagde også det kunne være nogle "led" på ryggen der var vokset sammen eller sådan noget. Lyder sært men min fys sagde den "skade" så hun også ved mennesker især ved slidgigt, nogle skader og ved nogle opstod det bare :S
når hun ligger i en nullerput med tæppe over sig er der dejlig varme inde i hendes sove hule :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

Ivan så lige Birdie var blevet større. Hun er gået fra 600 gram til 700 :D så det er meget glædeligt hun har nemlig ligget lidt for lavt i vægt.så hun reagere rigtig godt på det smertestillende :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner