Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

? om tørret kød

Startet af cibatuchsi, 3. August 2010, kl. 22:39

Amazing Ferret

Citat fra: cibatuchsi Dato  6. August 2010, kl. 06:44
det ser ski godt ud erika.
nu har jeg godt nok ingen undskyldning for ikk at gå igang. hihi

Nej bare kom i gang  :fnis:

Starshineferrets

Citat fra: Shamua Dato  6. August 2010, kl. 06:04
Citat fra: Anne Dato  5. August 2010, kl. 11:05
Altså nu kan man jo tørre det ved under 100 grader, og faktisk også længere ned endnu, og jeg tror vi skal lidt op i temperaturene før der for alvor forsvinder gode ting og sager. Frosset kød er jo heller ikke perfekt, for så forsvinder taurinen med tiden.


Ikke for at være bedrevidende, overhovedet, bare mere som info.
Nu har jeg set du skriver det mange gange, så nu bliver jeg nød til at spørge. Er du sikker på at taurin forsvinder med tiden i fryseren. Jeg snakkede nemlig med barf damen om det i Århus, og hun sagde at taurin i kød, kun forsvinder gradvist i fryseren, hvis kødet har været varmet op forinden. Hvis det ikke har været varmet om, så kan det ikke forsvinde.

Så jeg vil lige høre om du er helt sikker, for jeg vil jo helst ikke være fejlinformeret. :)

Här står det en hel del om varför man helst inte ska vare sig mala eller frysa kött/ben för länge när man utfodrar katter. Bland annat om degenerering av Taurin och E vitamin
http://www.google.com/books?hl=sv&lr=&id=gFs1IBIhtx8C&oi=fnd&pg=PA1&dq=cats+%2B+raw+diet+%2B+taurine+%2B+freezing&ots=YUSbuUS342&sig=u2CIzvZ4l0_khSRYoVWsHXcwIOU#v=snippet&q=taurine&f=false

Anne

#32
Ja jeg er sikker, og nu læste jeg lige lidt i bogen på Saras link (spændende i øvrigt!) og der står det også. Det er jo noget der går sindsygt langsomt og man kan da have kødet længe i fyrseren uden det er et problem. Jeg mener i øbrigt også at taurin kan ødelægges af varme ( så det forsvinder sikkert også ved varmetørring) og i det hele taget vil degenerere over tid næsten uanset hvad man gør, men er dog ikke helt sikker på det sidste.

men var det ikke også samme person der anbefalede Easybarf som et godt grundfoder til ildere, eller blander jeg tingene sammen nu?

Mustela

Citat fra: Amazing Ferret Dato  6. August 2010, kl. 10:52
Citat fra: cibatuchsi Dato  6. August 2010, kl. 06:44
det ser ski godt ud erika.
nu har jeg godt nok ingen undskyldning for ikk at gå igang. hihi

Nej bare kom i gang  :fnis:

Jeg skal helt klart også i gang ;) Glæder mig til at se om møgungerne er vilde med det, lige som sidste gang.....?!?!!!!

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Amazing Ferret

^^Det håber jeg da de kan  :)
Jeg er gået i gang med at lave en portion mere. Lavede ikke så meget i går i tilfælde af de ikke gad spise det. Senere vil jeg prøve med noget and

lille_jill

Jeg er gået igang med en portion tørret kalkun

AnneME

hvilke kød er? det er vel ikke fars?  :P :-$

er jo ny,  :dans: :fnis:

Amazing Ferret

Nej du man ikke rigtig bruge fars - køb et helt stykker kød, kylling fx

lille_jill

mit kalkun fik forresten 4 timer i ovnen ved 60 grader varmluft. Det blev semi-tørret og en stor succes

cibatuchsi

vores dyr render også rundt og tigger efter mere kylling.... hihi
så det er da i hvert fald noget de kan lide