Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

alder for en ilder må få sin første mus

Startet af gosia, 15. September 2010, kl. 13:26

Eliza

Citat fra: Agger Dato 16. September 2010, kl. 18:32
Men der er jo lidt rygter om at hvis en ilder får levende foder, så bliver de "blodtørstige".. ?

Jeg gad godt vide hvor de rygter kommer fra?? For de er godt nok fjollede..
To af mine ville rigtig gerne tage en optøet mus første gang de fik det, så det er lidt forskelligt hvor kræsne de er..
Pinkies er fint nok at give som snack men det er de voksne der er gode for dem..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

CitatJeg gad godt vide hvor de rygter kommer fra?? For de er godt nok fjollede..
Ja og de verserer sgu i bedste velgående!! År efter år!! Utroligt... :@

Mine ildere får kød hver eneste dag og de er ikke spor blodtørstige...jeg har så sent som i sidste uge kommet til at skære mig i en finger så det blødte og ilderne var da fuldkommen ligeglade...jeg vil vove påstanden at hvis jeg havde stukket min blødende finger ned til Marius, så havde han gjort den ren!!

Eliza

Ja det er underligt folk tror på det.. Tænker om der en gang er en der har set en madaggresiv ilder der bare ikke vil dele sit kød med andre.. Men det er jo kun fordi de har fået noget der er lækker og det vil de da ikke dele. Bagefter er der jo ikke noget med at de bider eller noget..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Robert

#18
he he jeg har en onkel der prøvede at fortælle min familie at den er utrolig blod tørstig og drikker utrolig meget blood. ja right. tror han har set for mange vampyr film :D. en del er bange for den. Nogen er bange fordi de er bange for de skal blive syg af den. Men com on den har været et kæle dyr hele livet den har ikke flere bakterier end os andre.  :)

AlisVolatPropiis

Det er nok fordi han tænker på en IGLE ;) som suger blod, og overfører sygdomme ;)

Robert

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. September 2010, kl. 13:19
Det er nok fordi han tænker på en IGLE ;) som suger blod, og overfører sygdomme ;)

he he ja sikkert :). men han har dog set min ilder havde den med en dag. Men kunne godt se på Buster at han kunne mærke folk var nervøs for hans hår stod næsten helt op. Så måtte tage ham op og så falde han også lidt til ro :). Men kan ikke have ham omkring familien der er for mange der er bange for ham.

Rokkie

Vi har tænkt på at give dem en mus, men synes jeg ville se om herinde om vi skulle give dem en levende eller en død mus :D

går ud fra vi selv skal slå dem ihjel først så...?

Anne

Nogel giver dem levende, men det kræver at man er parat til at hurtigt gribe ind og selv slå musen ihjel. Selv giver jeg døde, fordi mine godt vil spise dem døde og så ved jeg at musen er død hurtigt og smertefrit.

Namilla

Du kan købe frosne mus i dyrhandleren, så du behøver ikke selv slå dem ihjel... der er dog nogle ildere der kun vil have friskaflivede, men du kan jo prøve med en frossen først...(den skal naturligvis tøes op og varmes lidt op før ilderen får den)

FerretParadise

I sidste uge mødte jeg en ældre kvinde, som påstod hårdnakket, at hun havde set en ilder suge blod ud af en høne, så hønen faldt langsomt om.
Jeg var ved at tisse i bukserne af grin, for jeg fik sådan et billede på, at en "ballon-høne", altså en gummi-høne fuld af luft, som så falder langsomt sammen, fordi den er punkteret. :lol:

Damen mente jeg var underlig, og troede ikke på mig, da jeg sagde at det altså ikke passede. Den ville æde af hønen, ikke suge blodet ud af den.
Ann Hillerslev.

Anne

HAHA hvor langt ude!! Hessels far påstår også at det var en ilder der tog deres kæmpe hunkat engang i Holland.. og at den var gået efter kattens halspulsåre bare for at slå den ihjel for sjov... ej men altså. Sjovt nok havde ingen set denne ilder gøre det, men han er HELT sikker på at det er hvad der skete og jeg kan ikke sige noget der kan få ham overbevist om andet.

Eliza

Nogle ildere vil helst have dem friske, især hvis de ikke er vandt til kød. Man kan nogle gange spørge i dyrehandlen om de vil aflive dem for en.

Hvis de ikke er så interreseret så åben den så er den måske mere spændende. Men ellers er det bare godt at gi dem musen så den ligger hos dem, for det er jo ikke sikkert den er sulten lige når du gir musen og så gider den klart nok ikke spise den.

Ann: Nogle folk er seriøst virkelig dumme, men det sindsyge er at de ikke tror på en når man prøver at forklare. Hvem burde vide mest om det? mig der ejer dyret og ved en masse om det eller personen der ikke rigtig ved hvad det er for et dyr??  :nej:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.