Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Aller Petfood - Aktiv kat

Startet af Jeppe, 8. April 2013, kl. 21:42

Jeppe

Hejsa, hvad siger i til dette tørfodder, vi har fået meget godt at vide om det. Og vores opdrætter bruger det også, og når jeg ser på de ting der er i syntes jeg det lyder Meget fornuftigt.
Men nu er jeg jo ikke helt professionel ilder ejer endnu, så ville lige have jer erfarende ilder ejere's mening :)

Alt info om foderet er her : http://www.aller-petfood.dk/www/aller-petfood.pl/www/upload/_wysiwyg/File/Aktiv%20Kat%20DK%20040313.pdf

CMS

Du kan få meget andet bedre på marked :)

Jeg ville vælge en blanding af de bedste mærker, jeg kunne få. Her kan nævnes ZiwiPeak Cat, Carnia Lynx, Natural Cat Meadowland, FERRETastic etc.
Mange hilsner Christina

Eliza

Enig med CMS, det er ikke et godt foder og jeg ville vælge et andet og gerne flere forskellige som man blander sammen. Det giver variation og ilderen vænner sig ikke til kun et mærke.

Jeg ville slet ikke vælge et mærke med kornprodukter og man plejer at sige at de tre første ingredienser skal være animalske.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg vil lige tilføje at jeg syns  fedtproc. er alt for lav. Og proteinproc. måtte altså også gerne være lidt højere.
Ellers er jeg enige med de andre.
Jeg ville absolut ikke bruge det der. Der er så mange andre gode mærker som CMC nævner der passer bedre til en ilders behov.
Udover dem hun har nævnt er der også Applaws f.eks. Det har vi været glade for.

AlisVolatPropiis

-bladet fra munden og undskyld nu træder jeg sikkert en eller anden over tæerne...men det er virkelig ikke et godt foder....og jeg ville egentlig nok som minimum kræve af min opdrætter at de kendte det dyr de opdrætters basale nærringsbehov...det andet er da simpelthen for useriøst...det er ikke specielt svært at finde gode fodermærker -de koster måske bare lidt mere end nogen vil ofre...og hvorfor skulle man da også det? det er jo kun der hvalpen vokser og udvikles, lægger fundament for dens voksenliv og helbred...

Jeppe

Hvilket fodder vil du så sige er godt da? Da jeg nu er kommet fra mange forslag til INGEN med dit opslag :)

AlisVolatPropiis

#6
Der er ganske udmærkede foderforslag fra CMS :) jeg udtaler mig kun om det kornholdige foder du spørger om :)
............men jeg ville godt nok være obs på at min hvalp er opvokset på et dårligt foder -og være forberedt på det godt kan give større udgifter senere hen.

Jeppe


Anne

Orijen (kat) er også et rigtigt godt mærke

Jeppe

Hvad med Hill's Feline Kitten med Kylling ?  :)

AlisVolatPropiis

#10
Som Eliza siger;
Citat fra: Eliza Dato  8. April 2013, kl. 22:05
(...) gerne flere forskellige som man blander sammen. Det giver variation og ilderen vænner sig ikke til kun et mærke.

Jeg ville slet ikke vælge et mærke med kornprodukter og man plejer at sige at de tre første ingredienser skal være animalske.

:)

Hills Kitten Chicken er affalds benmel fra kylling dvs næb, fødder, knogler og fedt, samt majs -der er både korn og fyldt med sukker -som de slet slet ikke må få. Og så lidt yderligere fedt i.....lidt roe-som også indeholder en del sukker og fiber -som ildere skal have mindst muligt af osv.
Der er faktisk -utroligt nok -.slet ikke en eneste reel proteinkilde -kun dyreaffaldsrester i...

Må jeg spørge hvad det er der er galt med de fodermærker der rent faktisk er foreslået af en "Professionel ilderejer" som CMS? :)

Jeppe

Der er skam ikke noget galt med det, det er blot det at det halve af foderet skal bestilles fra langt pokker i vold.
- Og så tænker jeg at der må da være et fodder der er godt, uden at man skal blande 5 forskellige.

Spørger jo herinde netop fordi i ved bedst, og hvis den eneste ting der er god nok er at blande 5 forskellige må vi vel gøre det.
Men kunne da være lækkert hvis man kunne nøjes med en eller to poser istedet for 5, hvor hver enkelte koster mindst 500+ så det er faktisk bare det jeg vil frem til, om der ikke findes et fodder som i kan sige god for, altså et. Men hvis der ikke er må vi jo bare igang med at blande. Vi er meget glade for jeres svar herinde, og taknemmelige for de gode svar.

Sølvsten

Du behøver ikke købe 5 forskellige slags 2-3 af dem CMS nævner er rigeligt. Så kan I  jo altid prøve nogle af de andre senere.

Kiddo

Jeg bruger personligt Ziwipeak, fordi det er det eneste min tot gider spise af tørfoder, og udover det, får hun også mus, æg, og andet godt snaskemad ;)
Grunden til at man blander forskellige fodertyper sammen(og også anbefaler nye købere at gøre det), er at man undgår dyr der bliver kræsne, og KUN vil have en fodertype :)
Du kan sagtens nøjes med det, men det er pænt træls at have et dyr der kun vil spise et mærke.

Min tot spiser næsten kun ziwipeak, og jeg har til min store gru nu fundet ud af at salget af ziwipeak til kat, er blevet begrænset til hjort og fisk...
-og det er jeg rigtig ked af, da hun som sagt ikke er helt vild med andre mærker...

normalt købte jeg alle tre forskellige varianter til kat, og blandede dem sammen i en stor beholder, og så blandede jeg noget orijen i også, men det der altid ligger tilbage i skålen til sidst  er orijen, og så kan hun da godt spise det også..
-hvis hun ikke får andet inden...

haha hun er sgu en tosse.
Your problem is you think your problem is your problem

mette11

ZiwiPeak forhandles i MaxiZoo  ;)