Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Carlos kender ikke andre

Startet af Carlos, 2. Marts 2011, kl. 14:17

Carlos

 min lille dreng ikke har mødt andre ildere før, og jeg ønsker sån at præsentere ham for nogle der ligner ham.
Han kender ikke til andet end katte og hunde. Han er lige fyldt 2 år og 'neutraliseret' så han dufter jo nærmest af roser  :lol:
Vi bor i Sydhavn i Kbh SV så hvis nogle af jer går ture eller lign. med jeres unger tæt ved, kunne mig og Carlos jo kigge forbi
;) håber ik det virker mærkeligt hehe

FerretParadise

#1
Jeg bor selv i Sydhavn med mine 5 tosser.
Men pga risikoen for smitte, så deltager jeg ikke på træf, eller går tur sammen med andre ildere.
Jeg går selv ture med mine ovre på kirkegården, men pga løse hunde, så gør jeg det ikke så tit som jeg egentlig har lyst til.
Hvor går du med Carlos?
Ann Hillerslev.

lille_jill

Du skal som Ann siger, være meget obs på smitte. Mine dyr har lige haft en omgang (som faktisk ikke er slut endnu) efter en sammenkomst med andre ildere i starten af januar.
Lige nu er et ret risikabelt tidspunkt at tage til træf på.

Carlos

Ann:
jeg ved godt at dette lyder skummelt; men jeg ved godt hvor du bor henne så  :fnis: hehe Det tæt ved stationen ik?
Det fordi en dag jeg gik med Carlos her i Sydhavnen var der en dame der stoppet mig fordi hun troede jeg var dig så fortalte hun mig at du boede lige herhenne
og jeg bare ku prøve at banke på ved dig hehe men jeg turde selvf ikke.
Jeg går tur med Carlos alle steder, altså han er simpelthen med mig de fleste steder så der er ikke noget bestemt sted :)

Hvilke sygedomme smitter de så hinanden med?  :S Håber ikke det er nogle alvorlige.
Er der nogle af jer der har drenge?

katja74

Hej...

Jeg har 6 fritter.... hvor af 3 af dem er drenge... er sikker på de godt vil lege en dag, når deres brunst lii har lagt sig lidt  ;)

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

lille_jill

Citat fra: Carlie Dato  2. Marts 2011, kl. 20:25
Ann:
jeg ved godt at dette lyder skummelt; men jeg ved godt hvor du bor henne så  :fnis: hehe Det tæt ved stationen ik?
Det fordi en dag jeg gik med Carlos her i Sydhavnen var der en dame der stoppet mig fordi hun troede jeg var dig så fortalte hun mig at du boede lige herhenne
og jeg bare ku prøve at banke på ved dig hehe men jeg turde selvf ikke.
Jeg går tur med Carlos alle steder, altså han er simpelthen med mig de fleste steder så der er ikke noget bestemt sted :)

Hvilke sygedomme smitter de så hinanden med?  :S Håber ikke det er nogle alvorlige.
Er der nogle af jer der har drenge?

Det var hvad mine dyr gik igennem efter træf i januar. http://ferretopia.eu/index.php?topic=4967.0

ildermor

3 store drenge i ørtoft :P .. smil.. og to små piger <3 der altid er klar på leg.

Eliza

De smitter med ECE som du kan se jills ildere fik. Det kan være fra alt fra at du slet ikke kan se det på dem til at de dør af det. De er smittebærer om de bliver syge eller ej og kan give det videre til de næste ildere de møder.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Masa

Vi bor på Amager. MEN mine dyr har ringorm og er indtil videre i karantene  :S :nej:

AlisVolatPropiis

Med alle de udbrud af ECE der er ligenu ville jeg heller ikke tage mine dyr med på træf...jeg ville hverken kunne bære at miste en af mine kræ, eller være skyld i andre gjorde det... :/

Karina-Christine

Kan godt være jeg spørg dumt, med hvad er ECE, har aldrig stødt på den betegnelse før ? Måske jeg ved hvad det er når det ikke er forkortelsen, men umiddelbart har jeg aldrig hørt om dette ?
Nogen somm kan forklare mmig hvad det er ? :/

Dark Crystal Ferret

Jeg kan ikke huske hvad ECE er en forkortelse af. :-$
men det er en mave virus vi har haft hos ilderen over det sidste år ca.
Det er en mave virus der gør de får tynd mave og de kan dehydrerer og har opkast.
Det er meget smittende og derfor han en stor del af de ildere der har haft sygdommen fået det når de har været i samvær med andre ildere, på træf og sådan.
Der findes også flere dødsfald hos nogle af de ildere der har haft det.
Dog mener jeg ikke vi har haft direkte dødsfald pga. ECE i Danmark.
Men andre steder i norden har der været dødsfald pga. ECE.
Det er en rigtig grim sygdom, der også gør man skal passe MEGET på ved at røre ved andres dyr til udstillinger osv. og huske at spritte finger når man har rørt ved andres dyr.
For som sagt så smitter det rigtig meget. Og nogle snakker også om den er luftbåren
Og dem der har haft dem har ofte taget deres dyr i karantæne fra træf og udstillinger, får ikke at være skyld i at smitte andres dyr med sygdommen.
Hvis du kigger under helbred tråden, så står der også noget om sygdommen og de problemer der har været ved den der.

rikki

ECE=epizootic catarrhal enetrit
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Eliza

Nogle dyr får kun lige en gang dårlig mave og så er det det, men de smitter stadig i rigtig lang tid efter.. Mens andre dyr faktisk dør af det eller er meget tæt på. Det er svært at sige hvem der rammes mest men ældre svagelige dyr har det ofte værre.

Desuden kan det give alvorlige følgevirkninger som kronisk tarmproblemer og/eller kræft og det er selvom de ikke bliver ramt specielt slemt mener jeg, så det er noget man skal tage seriøst.

På udstillinger er det ikke alle slags sprit der tager ECE så det skal man være opmærksom på.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Bølle1234

Jeg har to hanner .. en på 7 år og en lille på 14 uger  ..Jeg synes det kunne være hyggeligt hvis de kunne få lov til at møde andet end de hunde på gåturene..  :) Jeg bor ved Lergravsparken på Amager  men er klar på at have træf andre steder .. Men hvis det er så ''farligt'' som andre herinde siger, så ved jeg ikke hvad i siger til det ..