Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Er det helt slut

Startet af katja74, 19. December 2011, kl. 09:35

katja74

..... med der er nogen der vil med/afholde træf??

Jeg syntes det har været super hyggeligt når vi har ses  på den måde ???

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

FerretParadise

Nu kan jeg kun svare for mig selv.

Smittefaren er jo meget større ved et træf, da dyrene der kommer i kontakt med hinanden, og derfor tør jeg ikke deltage på et træf.
Så skulle jeg da komme uden dyr.  ;)

Men du har ret, det er skide hyggeligt, og jeg kan også godt savne det.
Ann Hillerslev.

Dark Crystal Ferret

Det er rigtig hyggeligt at holde træf ja..
Men lige som Ann, så tør jeg heller pga. smittefaren.. Det er rigtig ærgeligt det skal være sådan, men jeg tør bare ikke tage nogle chancer :X

KittAnderson

Som regel er jeg frisk på træf, men jeg kommer ikke med dyr, medmindre jeg kender folk personligt og gerne deres dyr også.
Selvfølgelig er der stadig smittefare selvom jeg kender folkene, men jeg føler mig alligevel mere sikker.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Cille

Jeg holder stadig træf... men det kun 1 gang om året.
(Det kan så nok ikke kaldes træf når jeg indvaderes af flere hold engang imellem :fnis:)
Nu plejer det at være i starten af det nye år, men ved ikke hvornår jeg holder det næste gang.
Kan være det bliver lidt senere end normalt da udstillingerne lige ligger lidt tæt i starten af året... og igen dem fra sjælland plejer jo ikke sådan lige at komme i så stort antal, til det mørke jylland... :lol:

Katrine

Jeg savner også træf, det er dælme lang tid siden :'(
Ildere: Loppen & Bamse

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg er ikke helt træfafskrækket, men jeg tør heller ikke med andre end dem jeg kender godt og som jeg stoler på tager alle sygdomstegn alvorligt!

Dyrenørden

Jeg har aldrig været med til et men lyder til at være hyggeligt

Amazing Ferret

Jeg tør godt tage til træf med folk som jeg kender

Og jeg tror at jo mere pylrede vi er med vores dyr, jo mere syge bliver de når/hvis de endelig får en virus. Selvfølgelig skal man passe på og sørge for at tage sine forholdsregler

Minority ferrets

Citat fra: Amazing Ferret Dato 20. December 2011, kl. 18:11
Jeg tør godt tage til træf med folk som jeg kender

Og jeg tror at jo mere pylrede vi er med vores dyr, jo mere syge bliver de når/hvis de endelig får en virus. Selvfølgelig skal man passe på og sørge for at tage sine forholdsregler

Helt enig! Jeg tager også stadig til træf, men hvis jeg ved at der er en jeg ikke stoler på ang sygdom jamen så melder vi os ikke til... Det er ret simpelt.

Det er rigtigt som Erika siger, at vi skal også passe på at de ikke kun er i de bakterier der er i deres hjem, men også får lov til at komme ud i andre bakterier så de bliver mere hærdede. Det er i hvert fald min teori at det går på samme måde med dyr som det gør med børn. Men alt med måde selvfølgelig :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

katja74

Må indrømme, at jeg savner træf... det er super hyggeligt... både at møde andre fritte ejere og se deres totter  :dans:

Jeg er ikke selv helt træf afskrækket, men som de fleste af Jer andre forventer jeg naturligvis, at dem der måtte deltage.... tager alle symptomer alvorligt... og ikke kommer med dyr, hvor der er den mindste mistanke til der er noget  ;)

Jeg er enig i, at vi skal passe på ikke at blive alt for hysteriske, så vores dyr kun får "egne bakterier" på/i sig...  tror det er lidt ris til egen røv, ikke at udsætte dem for naturlig påvirkning af bakterier andre steder fra ;) 

Findes der en overskuelig oversigt, altså en med enkle "tjek punker"... uden alt for mange forklaringer og læge udtryk på.

Man som fritte ejer kan bruge..... og på selve træf dagen, må man jo holde øje med evt. tynde maver.. og så tage de dyr væk :)

Jeg vil i al fald RIGTIG gerne på træf igen  :)

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

SilverDragon

Jeg er også klar til træf i det kommende år. Det var ihvertfald super hyggeligt sidst.

Eliza

Nu har der jo været et udbrud af ECE for ikke forfærdelig lang tid siden og jeg ved godt at der stort set ikke er nogle danskere der mener at deres dyr har haft det, men jeg synes nu alligevel det er sjovt at vi så den ene ilder ejer efter den anden der havde dyr med rigtig dårlig mave  :S

Så kan det godt være at man ikke med 100% kan sige at det faktisk er ECE da det jo ikke kan testes, MEN jeg er nok bare sådan, at jeg hellere vil tro det er det og så være mere påpasselig både for mine egne dyrs skyld og for andres skyld.

Jeg har så set og hørt om hvor forfærdelig en sygdom det kan være og selv dyr der ikke rammes hårdt af dårlig mave, kan risikere at få alvorlige følgeskader senere i livet, ja nogle endda dødelige :(

Hvis der ikke havde været sådan et udbrud, så havde jeg måske været mere afslappet omkring træf, selvom der jo også findes andre smitsomme sygdomme.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato 21. December 2011, kl. 14:33
Nu har der jo været et udbrud af ECE for ikke forfærdelig lang tid siden og jeg ved godt at der stort set ikke er nogle danskere der mener at deres dyr har haft det, men jeg synes nu alligevel det er sjovt at vi så den ene ilder ejer efter den anden der havde dyr med rigtig dårlig mave  :S

Så kan det godt være at man ikke med 100% kan sige at det faktisk er ECE da det jo ikke kan testes, MEN jeg er nok bare sådan, at jeg hellere vil tro det er det og så være mere påpasselig både for mine egne dyrs skyld og for andres skyld.

Jeg har så set og hørt om hvor forfærdelig en sygdom det kan være og selv dyr der ikke rammes hårdt af dårlig mave, kan risikere at få alvorlige følgeskader senere i livet, ja nogle endda dødelige :(

Hvis der ikke havde været sådan et udbrud, så havde jeg måske været mere afslappet omkring træf, selvom der jo også findes andre smitsomme sygdomme.

Jeg forstår udmærket man passer på sine dyr men ECE forsvinder vel ikke lige sådan igen tænker jeg? Og selvom man ikke holder hinandens dyr på udstillinger osv. så er der jo stadig en smitte risiko. Personligt tror jeg ikke der er den store forskel på træf og udstillinger. På træf er dyrene mere i fysisk kontakt ja men smittepresset er væsentligt større på en udstilling. Ved ikke selv hvor jeg står endnu og har endnu ikke været til et træf men vil helt sikkert være mest tryg ved at mødes med folk jeg kender lidt

Eliza

efterhånden som udstillingerne går mere og mere op i at begrænse smitte, så vil jeg mene at risikoen ved et træf er laaangt større. ECE smitter jo ved kropsvæsker og dem er der trods alt rigtig mange af når dyr til træf er samlet :)

hvis det var de samme dyr man mødtes med hver gang så ville problemet jo ikke være så stort, men der kommer jo tit nogle der også har mødtes med andre, som igen har mødt andre osv..

ECE forsvinder da ikke bare fra den ene dag til den anden, men det er jo ikke noget vi ser konstant i udbrud. Mener det er omkring 6år siden (måske 7 nu) at de havde det i sverige sidst (nok også dk). Men jo mere påpasselige vi er jo hurtigere forsvinder smitten da den jo kun smitter i en periode.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.