Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

And

Startet af Sølvsten, 10. November 2009, kl. 13:58

Sølvsten

Er der noget fra en and man må give sine dyr? Jeg tænker på den indmad som nogle gange følger med en frossen and.

Malene

Nu ved jeg ikke lige hvilket indmad der føler med en frossen and :P Men i princippet må du give det hele fra en and. Lever skal man bare ikke give for meget af på én gang, da det indeholder fedtopløselige vitaminer der er nemme at overdosere.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

Malene har helt ret. Du må give alt fra en and, mine har fået and i dag. Men lad være med bare at give dme alt leveren på en gang og ikke andet. Når jeg køber en hel and skærer jeg brystet og lårene af til kæresten og jeg, og resten skærer jeg i mindre stykker til ilderne. Indmaden der er med kærer jeg i stykker og så fryser jeg det ned i portioner med lige meget indmad i hver, sådan at det ca tilsvarer hvad de ville få i naturen.

Sølvsten

Tusind tak for jeres svar! Det vil jeg huske til næste gang der er and på menuen. Kan de også spise halsen eller er benene for store? Er så bange for at de får noget galt i halsen (altså deres egen hals  :lol:

Anne

De kan spise det hele, når bare du giver det råt og ikke tilberedt. De kan sagtens tygge stykker af ben og halsen. Jeg havde har prøvet at en af mine fik en halshvirved fra en kylling til at sdde fast i ganen, så jeg giver ikke halse fra fjerkræ uden opsyn, men det er sket en gang ud af de gange hundrede gange de ar fået halse og der skete ikke andet end at jeg blev forskrækket og ilderen fik en lille rift i munden.

Det sket efordi hvirvlerne er en lidt dårlig størrelse for ilderne, men alle andre knogler og benene burde der ikke være noget med da de sagtens kan finde ud af at gnave det af i passende stykker.

Black Diamond

Jeg har også givet and før. Det var de vilde med.. Men nu vil jeg jo også havde svært ved at spise en hel and alene, så derfor skære jeg den ud i poser til mig og det til dyrene.

lille_jill

Hvis de ikke vil spise det råt, så kan du tørre det i ovnen og bruge det som guf

Bawa

Citat fra: lille_jill Dato 11. November 2009, kl. 00:10
Hvis de ikke vil spise det råt, så kan du tørre det i ovnen og bruge det som guf
Ej! GENIAL IDÉ! det har jeg aldrig tænkt på :-$

lille_jill

^jeg skal ud og lave kyllingehjerter imorgen. Så har jeg lidt til alle kræene i weekenden.

Bawa

Citat fra: lille_jill Dato 11. November 2009, kl. 00:27
^jeg skal ud og lave kyllingehjerter imorgen. Så har jeg lidt til alle kræene i weekenden.
Hvordan tørrer man dem i ovnen? Svag varme i 100 år? :P

lille_jill

man forhører sig hos Trine, for jeg har ikke lavet det i snart 2 år.. men tror at det er 150 grader i en times tid.

TRIIIIIIIIIIIINE!!!!!!!!!!!!!!

Bawa

TRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-$
VI VIL LÆRE AT TØRRE KØD I OVNEEEEEEEN!!!!!!

lille_jill

TRIIIIIIINEEEEEEEEEEEEE!! Er de Fæææææærdiiiiiiiig?

Bawa

SKYND DIG TRINE!!!!! INDEN DET BRÆNDER PÅ!!!!!!!!!!

cibatuchsi

når de er blevet tørret skal de så bare køle af og så i en lufttæt bøtte? og hvor længe kan det holde?