Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

And

Startet af Sølvsten, 10. November 2009, kl. 13:58

lille_jill

^en uges tid tror jeg..

cibatuchsi


Anne

#17
Siden trine ikke ahr trådt til endnu kan jeg sige at jeg laver det på 100 max 150 grader og så lader det stå længe (et par timer, længere hvis det er store stykker). Engang imellem vender jeg lige det hele ved at rode lidt rundt i det og fordele det igen. Når det er tørret godt nok, lader jeg det ligge på et viskestykke som suger resten af fedtet som har det med at komme ud på overfladen af kødet i ovnen. Så skal det opbevares i en bøtte der ikke er lufttæt, som f.eks. sådan en man bruger til småkager. For hvis der er en lille smule væske i stadig så tørrer det nemlig bare videre i æsten så.

Ved ikke om det er sådan trine laver det, men det virker da meget godt her.
Bare husk at man aldrig skal tørre noget med ben i, især fjerkræben har det med at splintre når dte er blevet tilberedt.

lille_jill

haha.. ser stinker af tørret hjerte i heeeeele fællesgangen.. puttede det i kl. 18 og havde egentligt glemt det. må hellere gå ud og tjekke

Anne

det er derfor man skal have det ved svag varme :P Så kan det godt tåle lidt ekstra tid nemlig.
Jeg har haft stor held med at lave kyllingekød tørret og også laks.