Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Tør hud

Startet af Julie, 11. Juli 2009, kl. 17:20

Julie

Zeph har fået så tør hud, at han er begyndt at skælle (er det overhovedet et ord?!). Er der nogle der ligger inde med nogle gode råd til hvordan han får en frisk og sund hud?

Bawa

jeg har samme problem med kumo .. han skæller (?) også lidt

AlisVolatPropiis

Olie og fed mad tror jeg....og så måske lidt kød og andet godt...en b-vitamin pille i ny og næ og måske en sprøjte hos dr. dyr hvis man skal forbi alligevel er vidst de bedste pelsråd jeg kan give :)

Julie

puha, det med doktor dyremand er godt nok halvdyrt.. behøver vel ikke nævne for dig igen, hvad jeg gav for at fritz blev kigget i munden? jeg har lige givet ham det sidste ferretone (damn you, lorteudenslandskenetshops hvor man ikke kan betale med electron), men jeg er løbet tør nu.. de får mus et par gange om ugen.. måske er det bare fordi han ved at han snart skal på udstilling, for han kan heller ikke finde ud af om han skal fælde eller ej.. dum mellemting

men jeg må have fat i noget b-vitamin.. kan man få det i olieform på apoteket eller i matas?

Bawa

men .. kumo får både olie, kød og vitaminer?  :X

AlisVolatPropiis

Julie -Det kan købes fra crisco i supermarkeder. :) og ja...det er mere hvis man skal forbi alligevel så mener jeg en b-vitamin sprøjte koster 80kr eller sådan herovre... men ja...hvem ved hvad de så koster hos jer  :S
-Ellers kan lakseolie godt erstatte ferretone? eller den dyrere version Efaolie fra hehe igen...dyrelægen.

Men til jer begge så er det sikkert bare en periode... det sker jo. :)

tzari

fiske olie piller til mennesker er også brugbart er MEGET populært herhjemme der tigger mine og TIGGER når jeg tager mine egne piller men skal ikke gives dagligt.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Julie

gud ja! efa-olie.. det havde jeg næsten glemt.. har ikke brugt det siden jeg begyndte på ferretone for godt et år siden, og dyrene var vilde med det..men fiskeolie i alle afskygninger gider mine ikke have.. jeg tror da jeg vil se om jeg kan finde noget efaolie og b-vitamin her én af dagene..