Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Bule på maven

Startet af Julie Stuhr, 12. Maj 2009, kl. 20:59

Julie Stuhr

Vi har opdaget en bule på Bellas mave, som om hun har en lille kugle derinde. Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

Generelt synes jeg hun virker lidt småfed, det er bare lidt svært at sætte en ud af tre ildere på slankekur når den ene er meget tynd, en er normal og den sidste er lidt småtyk ..

Men vi skal til dyrlæge med Sabby imorgen, så Bella må med.
Man bliver bare altid lidt bekymret  :(

Amazing Ferret

Det kan være en lille fedtknude eller lymfeknude

Julie Stuhr


Amazing Ferret

Fedtknuden er ikke, men lymfeknuden kan være det

Så et tjek hos dyrlægen er godt  :)

Julie Stuhr

Hun virker frisk nok, men gider ikke sidde stille så jeg kan mærke.
Dyrlægen får æren :P

Julie Stuhr

Dyrlægen konstaterede det bare var en fedtknude, og hvis hun taber sig vil den også blive mindre.

Så er der nogen der har et godt råd til hvordan man sætter én ilder på slankekur, én på fedekur og den sidste skal bare spise normalt?

Bawa

har du dem i bur sammen, hver for sig eller slet ikke i bur?  :)

Namilla

Jeg fik rådet at bruge 3 forskellige slags godbidder... sådan at den der skal fedes op, får godbidder med høj fedtprocent (måske en anden fodertype med høj fedtprocent), og den der skal tabe sig, får godbidder med lav fedtprocent...fx en fodertype til voksne katte, som ikke indeholder så meget fedt... og så skal de egentligt bare have mange godbidder, så de får en del af foderet gennem godbidder...

Bawa

ja det var en rigtig god idé  :P

Julie Stuhr

Okay, det må vi prøve :)
De bor i samme bur, og når vi er hjemme er alle ude på én gang.

Bawa

ja og så kan du jo ikke rigtig dele deres mad op :P hehe.
så det med godbidderne er en rigtig, rigtig god idé .. mine får også forskellige. (sheila er liiiiidt fed  :-$)

Black Diamond

Citat fra: Namilla Dato 14. Maj 2009, kl. 12:59
Jeg fik rådet at bruge 3 forskellige slags godbidder... sådan at den der skal fedes op, får godbidder med høj fedtprocent (måske en anden fodertype med høj fedtprocent), og den der skal tabe sig, får godbidder med lav fedtprocent...fx en fodertype til voksne katte, som ikke indeholder så meget fedt... og så skal de egentligt bare have mange godbidder, så de får en del af foderet gennem godbidder...

Namilla hvilke godbidder køber du så?? Jeg kunne godt bruge nogle med høj fedt% nemlig.. Hvad hedder de 3 slags du køber?

AlisVolatPropiis

Du kan måske også lege lidt ekstra med hende, så hun får lidt mere motion? :)

Anne

HVis den forsvinder igen kan det være foder.

Namilla

Jeg må tilstå, at jeg aldrig kom igang med det... jeg gav bare det råd jeg fik, videre... Men man kunne jo tage i en dyrhandler og kigge på emballagen... og ellers så bare bruge forskellige fodertyper som godbidder...
Jeg har ikke lige fået kigget, men jeg tror nok, at de bløde godbidder har et ret højt fedtindhold...