Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Kaster op og lidt dårlig mave

Startet af Pipvig, 16. Maj 2009, kl. 23:54

Pipvig

Hejsa lidt ærgerlig over allerede at måtte skrive herinde.

Jeg har Max på knap 3 mdr som jeg købte for 2 uger siden og jeg er lidt bange for at han allerede er blevet syg.

Jeg gav ham noget fisk idag for første gang, men der gik ikke engang 5 minutter før det røg op igen. Da jeg gik over for at flytte den anden bid (han havde fået 3) opdagede jeg at den første bid lå godt gennemtygget nede bag hans bakke. Dog så jeg ham kaste op så det var ikke et lager. Jeg har givet ham zoolac men det røg også op, det røg dog ligeså hurtig ned igen (mums).
Her over de sidste par dage har hans afføring været skiftevis almindelig og klæbrig (ikke vandet) men mere og mere gul i det.
Jeg har også hørt ham hoste eller nyse, hans snude er våd engang imellem.

Udover det er han frisk, drøner rundt og terroriserer mig og de andre dyr som han skal, leger, spiser og drikker.

Nogle gode tips?

Hilsener

Stine og Max

AlisVolatPropiis

Det er ikke så godt at give fisk da mange af dem indeholde thiaminase, som nedbryder b1 vitamin og ildere ikke rigtigt kan tåle dette :)

Så måske det bare er det der er galt. Vent og se og søg dyrelæge hvis han bliver ved så han ikke ender dehydreret.

Indtil da så giv ham lidt zoolac :)

mvh Trine

Namilla

Thiaminase problemer skulle ikke opstå så hurtigt... kun ved langvarig fodring med fisk... derudover er det ikke alle fisk der indeholder det...
Men stadig er fisk ikke optimalt for ildere...
Fortsæt med zoolac et par gange om dagen, lav evt. noget ducksoup til ham, og prøv så at se, om ikke det går i sig selv...
For mig at høre, kan det sagtens være fordi hans mave simpelthen ikke er vant til at få andet end tørfoder...

Pipvig

oki tak for svarene jeg fortsætter med zoolac.

Han har ikke kastet op siden og heller ikke da jeg gav ham zoolac imorges. Jeg prøver at få ham til at spise kylling istedet.  :)

Line

Jeg har altså 1 gang haft dårlige erfaringer med zoolac overfor 1 dyr. Da jeg holdt op med at give ham det stoppede han med at kaste op, og efter 2-4 dage var hans afføring normal igen.
Siger ikke at det er det der er problemet, blot at det kan ske.