Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Min ilder bider.(hvalp)

Startet af EANCAI, 9. Juli 2009, kl. 18:50

PiaLyng

Jeg gjorde den samme fejl som dig.

Vi havde købt os en flot pige, og vidste hun bed, Men fordi hun hang hårdt fat i mig og blev der, blev jeg "bange" for hende, og lod min kæreste om bidetræningenen. Hun blev ved med at bide mig hårdt, mens hun kun nappede ham..
Hende gik vi af med da vores Felix ikke kunne li hende, og jeg fik en meget dårlig periode..

Mit råd er at det er DIG som skal stå for bidetræningen, hvis det er DIN ilder.. Ikke lad andre om det, fordi han vil måske stadig bide dig hårdt selvom han kun napper din mor..

EANCAI

okay , altså jeg er så småt begyndt at tage lidt over igen men han fik igår virklig godt fat så blodet sprøjtede ud af min finger og den gør stadig ondt så jeg skulle lige sunde mig  >:|

Namilla

Det er også i orden, og jeg kan godt forstå at du synes det er træls....men med ildere er der bare ikke nogen nemme løsninger... man bliver nødt til at blive bidt for at kunne opdrage dem....
Husk i øvrigt at spørge din mor om din stivkrampevaccination er i orden... det er ret vigtigt når man bliver bidt af dyr...

PiaLyng

Hende vi fik kaldte jeg satan da hun virkelig bed.
1. Vi hentede hende, mens jeg ventede på at skulle ud hang hun i hånden på mig (lige over håndledet)
2. Da jeg tog hende ud, hang hun også i hånden af mig
3. fik løsnet grebet hvor hun så hang i min finger.
4. når jeg gav hende vand og mad bed hun efter mig, og hang ofte i mine fingre..
OSV OSV OSV!

Jeg rendte rundt med en hævet hånd pga hendes bid.
Men du skal huske at det dine ildere og dig som skal opdrage dem.
Og det okay at trække vejret dybt, men overlad ikke dit dyrs opdragelse til en anden :). hehe

EANCAI

altså han har lige haft bidt mig men han er allerede bagyndt at bide mildere så han hinger ikke sådan fast mere og nu hoppr han op i sofaen for at nusse , det går den rigtige vej og imorgen kommer dolly og giver og nogle råd  :)  Jamen min stivkrampe vaccine holder til jeg er femten :)

tzari

Ej hvor er det godt Dolly kan hjælpe dig med lidt fif  :dans: Fortæl endelig hvilke fif du får til ham så vi andre kan få lidt ekstra ideer også  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

EANCAI

JA det skal jeg nok , forresten har vi skiftet foder nu så de får ikke duo mere :)

tzari

Det lyder rigtig godt  :D Hvad er du så skiftet til?
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

EANCAI

så har dolly været her og hun gav os nogle gode råd, og vi har virklig fået modet igen. Han er jo en dejlig ilder :D
Tak dolly! :love:

NemoToft

Hejsa.
Selv tak. Han er en smadder lækker ilder. Flot pastel. Jeg laver en anden tråd med lidt billeder af ham. Og han er ikke så god til fingre, det ville være synd at sige  ;). Jeg fik også et par hak (øh, 7 steder hvor det kunne bløde). Og ja, han hænger sørme godt fast, smiler. Og jeg kan godt forstå at Emilie har fået respekt for ham. Jeg tror han er 11 uger, så han er jo bare en lille purk, der er flyttet fra sin ilder familie, ind i en dyrehandel og så flyttet endnu engang. Han har boet hos Emilie siden i torsdags, så han skal lige have lov til at falde til. Han opfører sig lige som de fleste små hvalpe, som jeg har kendt. Men der er lys for enden af tunnellen. Han skal nok blive sød. Han skal bare fyldes med kæl og ros.
Han bliver noget hidsig, når han får skæld ud. Så vi snakkede om, ikke at tage ham i nakkeskindet. Han fik lov at bide sig fast i min hånd og så fik han bare vandsprøjt i det lille hovedet, indtil han gav slip. Lige bagefter, var han noget sur. Men begyndte så at trisse rundt i sofaen og bruge tid på at få tørt vandet af. Og så var det masser af ros og kæl (med knyttet hånd, så de "fingre" ikke frister).
Jeg havde en tube Calopet med (vitamin pasta), som han selvfølgelig var vild med. Nu kan Emilie og familien træne med, at han slikker pasta af hånden og snart af fingrene, så han kan finde ud af at fingre er gode ting og ikke skæld ud ting. En rigtig god ting ved Ollie, er at han slet ikke bider i tæer. Lækkert. For det er ikke så sjovt.
Ellers snakkede vi om at få en høj papkasse, til at falde til ro i, når han blev for voldsom og en sele så han kan komme ud og gå på græsset og blive godt træt i hovedet. For en ilder der har for meget energi, kan sagtens finde på lidt ekstra ballade  :). Vi regner med at rende sammen en lille smut igen snart, så bliver det spændende at se hvor langt Ollie og familien Jensen er kommet. Og de første dage er det nok Emilies mor der kommer til at være den, der skal lave mest træning. Når Emilie og hendes 2 mindre søskende har et par havehandsker på, så laver han ikke ballade. Meen det hele skal nok komme stille og roligt. Om en uge, så er verden helt anderledes. Olli og Cai bor i køkkenet og har hele lejligheden at boltre sig i, når familien er hjemme. Så jeg syntes det er fint at Emilie's mor, lige laver det væste arbejde, her de første par uger.
Knus Dolly.

EANCAI

Ja desværre har han bidt min mor så hun også er begyndt at pylre lidt, og hun vil gerne af med ham  :( men jeg vil have han bliver!  :'(

EANCAI

men det ville være super dejligt med billederne !  :dans:

Namilla

Hvis din mor heller ikke kan klare det, så synes jeg I skal finde en ny ejer snarest...
Jo længere I venter, jo sværere bliver det for Jer, men jo sværere bliver det også for ham og for den næste ejer...
Han er jo kun en hvalp, men måske nok en hvalp der kræver en fast hånd, og jo ældre han bliver, jo sværere bliver det at få en god ilder ud af ham...

EANCAI

altså vi beholder ham da min mor bare var lidt pylrede fordi han lige havde bidt hende,

Namilla

Det er bare vigtigt at I ikke mister modet og holder op med at arbejde med ham... for han holder ikke op med at bide af sig selv...