Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Uvenner over BARF?

Startet af Malene, 21. Oktober 2008, kl. 03:27

Malene

Jeg er lykkelig over at mine dyr er så glade for BARF, men jeg er ked af at de hele tiden skal blive uvenner over maden 8o| Jeg oplevede det aldrig med tørfoder, men nu er det som om de føler de skal slås for maden, selvom de altså spiser sig mætte hver dag.
F.eks. hvis jeg har to mus til dem, så ser de kun den ene og leger tovtrækning med den. Den anden er overhovedet ikke spændende, uanset hvor meget jeg lokker med den :o
Når de ikke er sultne, er der absolut ingenting og så er de bedste venner igen.
Hvordan søren får jeg dem til at holde op med det, eller skal de bare have lov til det? *-)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

Jeg tror desværre ikke du kan gøre så meget og så længe det kun er når de får barf, så ville jeg ikke bekymre mig om det

Mine bliver også uvenner når de får mus, men når musene er spist er det hele glemt  :D

Majbritt

Jeg tror det er, når de får råt kød, at du vækker vilddyret i dem.
Da jeg købte Bella fik jeg et langt foredrag om, at jeg endelig ikke måtte give hende råt kød eller rå æg, da jeg så ville gøre hende mere "vild".
Dette valgte jeg at ignorere, da jeg mente, at det enten ligger til dem eller ej, uanset hvad man fodrer med. Men et eller andet sted, kan jeg da godt se at der måske er noget om det, for hvis de lugter blod, så tænder man nok jagtinstinktet i dem endnu mere.
Jeg kan også se, at når mine hunde får kraftben - så er Basse fuldstændig ligeglad med, at han har sit eget, han skal da også have Anni's ben. Så løber han frem og tilbage mellem benene og forsøger at vogte dem begge.

Malene

Jeg regnede også med at det har noget med deres instinkter at gøre. Det er bare skide irriterende at høre på deres skrigeri og hvæsen, når der altså er mad nok til dem begge to >:\
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

Måske dine dyr bare synes det er sjovt at lege med maden?
Jeg barfer også og mine de deles nu så fint, der er ingenting der.
Mine bliver heller ikke det mindste af at lugte blod og de kan fint spise råt kød fra mine hænder uden deres adfærd ændres af det.