Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Cotton

Startet af Amazing Ferret, 25. November 2009, kl. 11:04

Amazing Ferret

Jeg har været til dyrlæge i dag med Cotton. For ca 14 dage siden opdagede jeg han havde en byldagtig ting i venstre øre. Den sprang af sig selv og så regnede jeg med det var overstået. Men men men, den blev ved med at komme igen.

I dag fik jeg så en ikke så god nyhed af dyrlægen  :( Det Cotton har er noget man kalder blodøre. Prognosen er ikke den bedste. Tit når der er problemer med ilderes øre, så ender det som regel med en aflivning.
Dyrlægen tappede øret og sprøjtede derefter binyrebarkhormon ind for at stoppe det. Og der skulle gerne komme en ændring inden for en uges tid. Han skal være isoleret fra de andre i ca 14 dage.

Cotton har jo også det der sår på ryggen og det har udviklet sig til et granulom - det er en betændelsestilstand i selve huden. Han har fået noget pencilin for det og så skal jeg vaske det i klorhexidin shampoo 1 gang dagligt

Så kryds lige fingre for at binyrebarkhormonet hjælper så jeg kan få lov til at beholde min lille dreng i mange år endnu

cibatuchsi

aflivning???
vi har anton der havde blodøre. øret blev tømt med en kanyle og han fik binyrebark et par dage. og ja det var det. hans øre faldt så sammen så det ser ud til han kun har et åre. men ved der er nogen der beholder øret i samme stand som før.
en aflivning burde overhovedet slet ikke komme på tale.

håber at ryggen kommer at hele fint så du kan få en helt frisk ilder ud af det...ss

Amazing Ferret

Altså det kan ske at øret ikke falder på plads og så skal han igennem endnu en behandling. Og det kan blive så slemt at man bliver nødt til at aflive.

Peewit

Det lyder ikke godt. Krydser fingre for at det hele kommer til at gå godt.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

cibatuchsi

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 11:18
Altså det kan ske at øret ikke falder på plads og så skal han igennem endnu en behandling. Og det kan blive så slemt at man bliver nødt til at aflive.
har jeg altså godt nok aldrig hørt om. men kan være det bare er mig. antons øre kom jo ikk ligefrem på plads men faldt sammen, men fra det og til aflivning er der jo langt.

Amazing Ferret

Jeg fik også at vide når øret er faldet sammen så lukker det af for en masse bakterier i selve øret og det er ikke så smart

Soelberg`s SUN ferret

ja jeg syntes nu også at aflivning lyder voldsomt. Jeg har haft både hund og kat med blodøre. Ja ørerne blev aldrig helt så kønne efter det , men de levede fint med det.
God bedring til den lille dreng

cibatuchsi

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 11:50
Jeg fik også at vide når øret er faldet sammen så lukker det af for en masse bakterier i selve øret og det er ikke så smart
du skal bare huske at rense det godt og tit.

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: cibatuchsi Dato 25. November 2009, kl. 11:53
Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 11:50
Jeg fik også at vide når øret er faldet sammen så lukker det af for en masse bakterier i selve øret og det er ikke så smart
du skal bare huske at rense det godt og tit.

jeps det skal man  :ja:

Bawa

Puha, det er jeg virkelig ked af at høre Erika :(
Det stakkels lille pus! Det må ikke være sjovt.

.. Krydser alt hvad der krydses kan! Håber på det bedste! <3

Black Diamond

#10
Nej Altså  :'( Det er jeg godt nok ked af at høre Erika.. Øv altså. Føler med dig..  :tvang:
Krydser alt hvad jeg kan på han kan klare den.
Ved man hvad det kommer af, altså om det er aveligt?
Sikke en dårlig nyhed altså :'(

Amazing Ferret

Jeg spurgte dyrlægen om det var noget der var arvelig, men det er det heldigvis ikke...han har fået begge dele pga slåskampe med de andre drenge her i huset

Julbert

Go' bedring herfra i hvert fald - krydser fingre!

PiaLyng

Godbedring til den lille skognasker<3 !
Han har altså også bare været uheldig :(!

NannaMB

Krydser fingere for jer.