Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Cotton

Startet af Amazing Ferret, 25. November 2009, kl. 11:04

Anne

Øv hvor trist :( Men jeg tæker lidt, om man ikke bare kan amputere øret? Der er jo flere ildere derude med kun et øre som kalrer sig fint, og så kan det jo ikke blokere for bakterier og blodøre kan vel ikke komme tilbage i et amputret øre?

FerretParadise

Åh nej Erika, det er jeg rigtig ked af at høre.
Jeg håber at den behandling han har fået idag vil hjælpe ham, men ellers ville det måske være en god ide, som Anne foreslår..
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

#17
Problemet med amputering af et ilder øre er at det er så svært og små. Der sidder en brusk plade inden i selve øret som man skal skære i og så skal huden lukke omkring det og tit går det galt. Men jeg vil selvfølgelig gøre alt for min lille dreng, men jeg ved ikke om jeg vil udsætte ham for en operation. Nogle gange skal de flere gange under kniven fordi det ikke virker

Barky

Lars har jo Mono. Som har et besværligt øre pga. jeg tror det var det samme som blodøre. Mono lever jo fint og har det godt, han skal godt nok i narkose for at få renset øret i bund så vidt jeg ved. Men han er altså en voksen ilder og har det ganske fint med det besværelige øre. Måske Lars selv vil ind og skrive lidt om det.


Jeg håber på det bedste for Cotton....! :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Mustela

Sikke noget skidt :( Men jeg har os set flere tilfælde med ildere og blodøre, hvor det resultere i et blomkålsøre, lidt tykt og knudret. Men de kan sagtens leve med det. Ved desinfiktion dagligt, indtil kanylehullet er lukket, burde være nok til at han kan leve med det. Hos hunde ses det desværre tit at det vender tilbage, men man benytter samme behandling igen og igen. Så håber det ikk vender tilbage på Cotton, da øret på en ilder er lidt(meget) mindre end på en hund og derfor os mere besværligt at behandle.
God bedring med ham.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Amazing Ferret

#20
Cotton's øre ser flot ud her til aften :) Der er ingen væske i øret, men det har krøllet sig lidt sammen

Bawa

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 21:13
Cotton's øre ser flot ud her til aften :) Der er ingen væske i øret  :dans: :dans:
Hvor er det dog bare dejligt :')

Amazing Ferret

I får lige et par billeder af hans øre
Jeg ved ikke om i kan se at det er krøllet lidt sammen

Hans højre "normale" øre



Hans ventre øre



FerretParadise

Jeg kan godt se hvad du mener, for jeg er vant til at hjælpe Lars når der skal renses øre på Mono på udstillingerne.
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Er Mono i handicap klasse?

FerretParadise

Det kunne han være, men Lars vælger at lade ham stille i alm klasse.
Jeg tror kun at Mono har været i handicap klasse en gang, men egentlig er han jo ikke handicappet.
Der står bare på hans dommerskema, at han har blomkålsøre.
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Oki - jeg tror nu heller ikke jeg ville sætte Cotton i handikap klassen

FerretParadise

Hvordan går det med hans øre nu?
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Det går faktisk fint  :) Der har været lidt væske i igen i en uges tid, men det er næsten væk nu. Nu ser han bare lidt skæv ud når man kigger på ham  :fnis:

Line

godt at han er i bedring :)