Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hjælp:(

Startet af Stef89, 29. November 2009, kl. 12:26

Stef89

Som i ved fik jeg min skønne hanilder på 2 år her i mandags..
Han er meget stille og rolig, sover meget..
Men desværre er han meget bange for minde andre ildere..Han skriger og panikskider! Hele tiden!
Jeg sætter dem sammen en og en, nogle timer om dagen.. Men så snart de kigger på ham panikskider han igen og igen.
Selv lille Cookie som aldrig ville gøre en flue fortræd, er han mega bange for, han skriger og ryster og ja skider..
Jeg ved ikk om jeg bar skal se tiden an? Jeg synes også det er synd for ham hvis han er så bange hele tiden!:(
Jeg kan ikk sige hvad den lille mand har været udsat for før, men noget har han hvertfald:(

ilderhjemmet

Hej Stef89

Vores Filine gør akkurat det samme, hun skriger hvergang vi prøver af sammenfører hende med de andre (hun går dog sammen med Plato, der også er hvalp og nogenlunde på samme alder - 5-6 måneder), vi kører i 2 hold, samtidig præsenterer vi hende for de andre således:

Filine er i sit bur, vi står udenfor med en af ilderne så de kan snuse til hinanden, i starten skreg hun, nu er det kun en hvæsen, vi vil senere prøve at sammenfører hende lidt efter lidt med de andre.

Du ku' prøve vores metode og se om det lykkedes, men det tager tid.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Stef89

Hej:)
Det gør jeg også nogle gange hvor Bandit er i hans bur, og jeg eks står med Cookie..
men han panikskider virkeilig meget, har aldrig set så meget komme ud af en ilder igen og igen..
Håber virkelig ikk han får stres af det?

Bawa

Måske skulle du starte med at lukke bandit ud alene,
så han kan lære stedet at kende og lære dig at kende.
Så han bliver tryg ved dig og sådan.

Tror det er rigtig meget der sker for ham, når han lige er kommet hjem til dig. Hvis du forstår?
Jeg er rigtig rådden til at formulere mig lige idag, er møg træt :fnis: