Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Pludselig adfærdsskift/pludselig voksen?

Startet af Kuromi, 24. April 2010, kl. 21:03

Kuromi

Ja, nu får vi at se om jeg kan få det her formuleret rigtigt. :fnis:

Min lille pige Alexi, har altid været meget efter min kæreste. Ikke sådan ondskabsfuldt - ikke altid i hvert fald - men bare ekstremt flabet. Hun ville bare ikke sættes på plads af ham, og når han legede med hende nappede hun ret hårdt. Hun har aldrig været sådan over for mig, bortset fra den første uge jeg havde hende og stadig opdragede på hende. Og hun har heller ikke været sådan over for andre, hun skal altid lige se dem an og teste grænser osv., men ikke helt på samme måde som hun er med ham.

Men så har hun pludselig skiftet adfærd. Og jeg mener, det er virkelig kommet pludseligt. Her i onsdags lallede hun rundt og hyggede sig som hun plejer, og så kommer min kæreste hjem.. Men i stedet for straks at "angribe" ham som hun plejer, så begyndte hun at rende efter ham som hun gør med mig.. Og hun har gjort det lige siden! Hun render efter ham uanset hvor han går hen, og skal deltage i alt hvad han laver, og vil meget gerne lege. Og han er ikke blevet bidt en eneste gang siden!

Og det er selvfølgelig super skønt! Men hvad i alverden kan have gjort at hun pludselig har "skiftet mening" på den måde? Han har ikke gjort noget anerledes end han plejer.

Jeg har lagt mærke til at hun i løbet af de sidste to ugers tid har lagt mange af sine hvalpe vaner fra sig, såsom at jagte ens fødder og små-nappe, og gå i hjørnerne i stedet for bakken hvis hun ved at der er nogen der kigger. Kan hun virkelig bare være blevet "voksen" på den måde, over så kort tid? Hun bliver 1 år d. 5. maj..

Hun har altid været skøn og ganske medgørlig, men ikke en ilder der gider at nusse.. Så jeg må indrømme, jeg har godt nok gloet nogen gange når hun er kommet hen til mig og lagt sig på skødet mens jeg sidder med computeren, her de sidste par uger. :dans:
Så jeg undrer mig godt nok lidt. Er der nogen der har prøvet det samme?

Anne


cibatuchsi

tillader mig lige at svare: ja hun er steriliseret

cibatuchsi

syntes det lyder vildt godt hun endelig er faldet til ro overfor din kæreste. men tænker lidt at det måske kan ha noget at gøre med hun jo er blevet snippet, selvom det er et stykke tid siden nu.

Barky

Jeg syns at mange ildere "falder lidt til ro" når de bliver omkring et års tid... men det kan sagtens have noget at gøre med snipningen også... ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia