Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

"nøgen" ilder pga af hår tab.

Startet af Naja0331, 16. Maj 2010, kl. 22:16

Naja0331

Pheobe har fældet en DEL her de seneste 9 dage. MEst her de seneste 3 dage. I går Fældede hun så meget at hun på benene og bagkroppen var helt "nøgen". ( dvs. kun det nye korte udvokset hår var tilbage). >:|
Har aldrig oplevet pels skift fra vinter til sommer pels, er det sådan det skal ske?
- Hun er falsk drægtig og 2 uger til hun har falsk termin, kan det have noget med det at gøre? :S


Cille

#2
Du kan tage det helt roligt.
Det er helt normalt at en tæver der er eller tror den er drægtig, at den taber pelsen ca 12dage før termin.
Den smider eller du kan rykke pelsen af den,s å den kun har ny pels tilbage.

Shamua

Min venus er også falsk drægtig. hun har kun små korte hår på hele kroppen fordi hun smed resten af pelsen, så har hun lige sine lange hår tilbage på halespidsen. Hun ligner en rigtig lille løvinde. :D..

Så ja, det kan sagtens have noget med det at gøre, og det har det helt sikkert :)

Vh. Marianne

Naja0331

Phew. :D det ser bare så voldsomt ud.

Hvorfor er det de smider pelsen? for at bygge rede af det eller? :)

Cille

Tror der mange grunde til det.
Men ja i naturen ville de bruge det til reden, men også for gøre babserne fri til de små.
Derudover tror jeg også det har lidt at gøre med de får det mega varmt når de har små, og så pga renligheden- eller mangel på at kunne holde sig tip top ren.
De små skider og tisser jo på deres mor,selvom hun da godt nok spiser det meste der kommer ud af dem :fnis:... men der vil være små upser og med tiden holder hun jo op med at æde det.

Eliza

Jeg vil så sige at min dreng i år valgte at skifte sin pels på samme måde. Han smed det hele på en gang og var helt "nøgen" bagefter og jeg tror da ikke det var fordi han var falsk drægtig  :o :lol: (ikke sagt at det ikke kan være pga hun er falsk drægtig)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.