Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Klikkertræning.

Startet af BadAssViola, 11. Juli 2010, kl. 20:55

BadAssViola

Hej alle sammen :)

Jeg har læst lidt om klikkertræning af hunde (og sæler) men kan man også gøre det med ildere?
Jeg har bestilt sådan en klikker og vil prøve det på mine dyr..

Skal jeg gøre det med alle 3 eller skal jeg starte med en først?

Hvad er din/jeres erfaring med det, og vil det overhovedet virke??

:fnis:

Anne

Man kan godt med ildre. Personligt har jeg tit tænkt på det, men aldrig gjort det. Jeg har bare trænet mine til nogle småtricks ved hjælp af godbidderog positiv forstærkning.

Jeg er dog sikker på at man kan komme langt med en klikker og ildere hvis man har lyst og tålmodighed, så held og lykke :)

Starshineferrets

Jag använder klickerträning  på en del av mina. På visa som aktivering och bersikning, på andra för att träna bort beteenden jag inte vill ha, samt för att stärka mitt band med dem.
Så länge man hittar något godis de uppskattar tillräckligt mycket för att bli motiverade utav det, fungerar det utmärkt. Eftersom man t.om kan träna eremitkräftor, musslor etc så kan man utmärkt träna med iller :D

Jag använde ri övrigt samma metod (positiv förstärkning) när jag uppfostrar mina illrar & valpar. Aldrig bestraffning eller dominans.

A.C

Jeg klikketræner også mine lidt, men glemmer det tit. Hos mig er der stor forskel på hvem der gider, for det eneste jeg rigtig kan belønne med er vel godbidder, og ja, hvis de vil have dem, gider de godt:) Twiggy vil altid have godbidder og kan næsten ikke få nok, så hun har lært et par tricks:)