Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Neutralmarineret kylling...

Startet af Anne, 26. Juli 2010, kl. 18:55

Anne

I dag skulle Hessel have købt barf med hjem fra aalborg, da vi ikke har mere. Det glemte han, og jeg bad ham købe en pakke kyllingelår, så ilderbasserne ikke skulle gå sultne i seng.

Han kom så hjem med en pakke neutralmarineret kylling! Neutralmarineret kylling indeholder ekstra vand, salt og sukker, og det skal mine dyr altså ikke have! Jeg vil ikke engang spise det selv, så nu har hessel 2 kg kylling som han skal spise alene.

Men jeg ville bare lige gøre opmærksom på det, hvis nogen ikke ved det, at neutralmarineret kylling altså er tilsat salt og sukker, som ikke er godt for ildere.

Snabeldyr

det vidste jeg faktisk ikke... men nu spiser mine jo heller ikke kød
Stealing our hearts, then our sanity

Charlotte

De har vist det gentagne gange i fjernsynet. Neutralmarineret betyder at der er pumpet vand, salt og sukker ind. Det har intet med marinade at gøre.  :nej:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Jeg vidste det godt, for har også set det i tv, og det har min kæreste også, så det er ikke fordi han har en undskyldning heller, men han havde så ikke tænket på det med salt og sukker.

PetPile

Ja det er godt nok klamt. Jeg forstår slet ikke hvorfor at de overhovedet har det i butikkerne, eller må kalde det marinade, når det ikke er noget det har ligget i, men i stedet har fået sprøjtet ind :S
PetPile - Tilbehør til ildere :love:
www.petpile.dk | [email]mail@petpile.dk[/email]

www.facebook.com/petpile

NannaMB

Heldigvis får ego ikke kylling. (;

Anne

Kylling er super godt for ildere. Ren kylling vel at mærke uden en masse skidt.

Vi har i øvrigt smidt kyllingen ud. Hessel kunne heller ikke lide det.

NannaMB

Ja det ved jeg.
Men ego vil heller ikke have det. Han æder æg og rå kød.
Samt tørret kød. :)

Anne


AnneME

får de så bare et rå kyllinglår eller? :)

Anne

vinger er rigtigt godt til dem. man kan også give resten af kyllingen, men så bliver der for meget kød i forhold til ben. Så hvis du køber en kylling og spiser lårene og brystet, og så skærer resten ud til ilderne (og fryser noet af det nu hvor du kun har en) så passer det super.

Er det bare til supplement engang imellem så kan du godt give et lår, men husk at holde dig væk fra den neutralmarinerede kylling

AnneME

okay :) benene må de godt få?

er rigtig rigtig glad for dine råd :)

Anne

ja bare de er rå så er ben godt for dem. i tilberedt stand kan de splintre

AnneME


AnneME

så kunne jeg jo købe nogle kyllinglår, vi spiser ikke hele poser, også give hende en rå mens vi andre os spiser :)