Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

aggressiv efter kastrering

Startet af Robert, 28. Juli 2010, kl. 22:23

Robert

Dem der kan skrive normalt kan kontakte mig privat. Jer der vil fortsætte ja i har lov til at skrive lige hvad i vil. Men jeg svare ikke på noget her inde mere

FerretParadise

Vi skriver da alle normalt.
Du er på et forum, hvor det er tilladt at skrive sin mening, og den får du så også.

Jeg må sige, at jeg er glad for, at jeg ikke er din ilder. Det minder om isolationfængsling, hvor fangen kun kommer ud ½ time om dagen.
Ja undskyld mig mit direkte sprog.
Ann Hillerslev.

Charlotte

Du har selv valgt at gå tur med ham hver dag. Nu må du vælge at aktiverer ham i hjemmet indtil han kan gå tur igen (men han skal stadig ud i dit hjem efter han er helet. Gåturen er ikke nok). Hvis du ikke vil det, så synes jeg stadig at det er bedst at han får et andet hjem. Jeg ved godt du ikke bryder dig om at høre det, men sådan er det altså. Følg dyrets tarv eller find en der kan og vil gøre det!
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Robert

Okay nu har i fået mig op i det røde felt og efter det her skriver jeg ikke åbent om noget mere. Jeg syntes nogen af jer og se hvad det står nogen af jer. Er platte oh barnlige at høre på i sidder der og råber højt om mig i sidder og opdigtet hvor meget den er ude i skriver som om han slet ikke får noget opmærksomhed og det gør han så lad lige vær med at svine mig sådan til så andre tror jeg mishandler min ilder. I er så belastene at snakke med og jeg vil heller læse en bog og lære af min erfaringer end at folk opdigte alt muligt .... Om mig. Han kommer meget ud og får meget opmærksomhed. Hvis jeg tager nogen steder hen kommer han med hvis det er et sted han må være. Jeg elsker mon ilder og er der hele tiden for ham. Så drop lige det der.

Anne

Altså Robert du skriver jo selv at han ikke kommer ret meget ud, og det reagrer folk selvfølgelig på. Det er jo ikke første gang det her sker for dig at du skriver din ilder næsten ikke kommer ud, og folk bliver sure. har du slet ikke lært noget? Hvis din ilder kommer meget ud, så skriv for pokker det , for folk er ikke tankelæsere  og når du skriver LIDT, så reagerer folk altså på ordet lidt.

Du kan jo ikke skrive det ene og så blive sur over at folk reagerer på det fordi du faktisk mente noget helt andet, kan du ikke godt se det. Det er først her til sidst i tråden du skriver han kommermeget ud, det er nøjagtigt ligesom en af dine første tråde på ilderforum, hvor du også først til sidst ændrede forklaring og sagde han var meget ude, hvor du startede med at skrive han kun fik en gåtur om dagen.

Og set i lyset af at du herinde opfordrer folk til at lyve for ikke at få ballade, så ved jeg personligt ikke hvad jeg skal tro på af det du siger.

Skal man tro på det du skriver i starten, eller skal man tro på den forklaring du kommer med til sidst i tråden hvor du er presset, som modstrider den første??

Katrine

Enig med de andre.
Og du skriver jo at din dyrlæge har sagt at han skal holdes i ro - hvilket er noget vås som de andre skrive.
Han skal ikke ud og gå, men have samme aktivering som han plejer indenfor.
Ildere: Loppen & Bamse

Anne

Jeg tror altså ikke at allison har sagt at han skulle holdes i bur.

lussingen

Citat fra: Anne Dato 29. Juli 2010, kl. 21:50
Jeg tror altså ikke at allison har sagt at han skulle holdes i bur.

Jeg har fået begge mine drenge kastreret hos Alison. Begge gange sagde hun, at de selvfølgelig lige skulle komme sig efter narkosen, men at jeg derefter ikke behøvede at have dem i bur. Vores dyr render frit hele dagen og er kun i bur om natten, så det ville være meget synd for dem at skulle være i bur om dagen.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Robert

Jeg spurgte om hvornår jeg kunne gå tur igen og så fik jeg at vide jeg nok skulle Vente en 5 dage. At han så ikke er ude i værelset hele dagen når jeg er hjemme i de 5 dage er noget jeg fortrækker for vil ikke have såret skal gå op eller blive hævet også når det jo nok er ømt. Jeg gider ikke sidder og forklar mig selv over for jer. I ender altid med at få en sat i dårlig lys i kan ikke bare komme med råd og hjælp. I er ikke værd at snakke med når i er sådan så jeg gider slet ikke lytte til nogen af jer. Jeg læser mig frem og lære af mon egne erfaringer og oplevelser. En skriver godt jeg ikke er din ilder hvis jeg sidder som i et fængsel og kun kommer ud en halv time. Og hvor ved hun det fra jeg skrev ikke hvor meget det var. Det er opdigtitet fordi hun kun vil se dårligt på en som der er flere der åbenbart vil. I skriver nærmest som om han aldrig vil få lov at komme ud eller aldrig har kommet ud. Men hvor ved i  alt det fra. Jeg har slet ikke sagt hvor meget han kommer ud. Men kan godt se hvem jeg ikke vil møde nu hvis det er sådan man tænker om mig.

Anne

Du skriver jo at din ilder har et problem i og med den bider. Vi forklarer dig hvorfor det nok højest sandsynligt er og du bliver sur.

Din ilder reagerer på at blive smidt i bur og det gør den altså ved at bide dig, eller ruske tremmer osv hvad du ellers har haft problemer med.

Det er helt fornuftigt du ikke går tur med ham i starten, men det at spærre ham inde hjælper altså ikke noget.

Du beder om råd og du får det. Det er ikke vores skyld at du ikke kan lide de råd du får.

FerretParadise

Ja den tager jeg gerne på mig, for det er mit helt ærlige syn på dig, og den måde du holder din ilder på.
Og den mening har du selv givet mig, ved at skrive som du gør, ikke bare i denne tråd, men også i andre.
Du skriver at han kommer lidt ud, og det gør en fange i isolation også, derfor ligningen.
At du ikke vil mødes med mig, er skam helt fint, det er gengældt. ;)
Ann Hillerslev.

Malene

Såret går ikke op af at han er ude. Da mine blev snittet, sørgede jeg bare for at fjerne de høje ting som de kunne hoppe op på.
Jeg forstår udmærket at folk reagerer når du skriver at han kun er lidt ude, i de 5 dage. Men siden du mener at folk overreagerer, hvor meget er lidt så?
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Snabeldyr

da min den ene ( Grace ) i sin tid blev snittet reageret hun dårligt på noget de havde brugt og fik et sår på størrelse med en 5ér på mavsen, og hun er en lille hun på 700g. så længe man holder øje og passer på så kan de sagten komme ud og lege..

Men om nogle uger når såret er helet og hans homoner er kommet ud af kroppen skal han nok blive sig selv igen
Stealing our hearts, then our sanity

Robert

Jeg vil ikke sidde og gå i detaljer om hvad jeg laver. Og vil slet ikke sige noget når nogen kan brokke sig over de ikke lige frem kommer ud 12 timer om dagen så længe gider de jo ikke engang være vågen. De er altså ikke mennesker så det hjælper ikke at sige hvid det var mig eller dig. Sådan kan man slet ikke stille det op. Jeg siger ikke det er dårligt at de kun løber i lejlighed. Men at være i en lejlighed er jo stadig bare et stort bur så i kan ikke sige der ikke er nogen bur stort nok. For hvis i mener det burde i jo næsten slippe dem ud i skoven. Og der vil de have svært ved at klare sig. Men tænk over det her buster kommer udenfor og for mange indtryg næsten 2 timer om dagen. Og jeg leger med ham der ude når han vil lege. Som sagt dømmer ikke folk der har dem løbene i lejlighed for det burde også være fint. Men buster kommer ud ca 2 timer om dagen og er ude mindst 2 timer i lejligheden det er 4 timer på en dag. Om et par uger får han lov St løbe i lejligheden mere. Nu har i fået en helt del forklaret igen. Det er ikke første gang vi diskutere nej. Men det bliver sidste for gider ikke høre på jer længere. Skriver bare privat med jer som er flinke ar skrive med. Og Charlotte der er ikke noget som har ændret sig. Og jeg kunne også sige nogen ting igen men gider ikke de her diskutioner længere. Du kan åbenbart ikke lide mig for en eller sneen grund men jeg klynker ikke og er ikke ved at give op. Og i har kun gjord at jeg nu lytter mindre til nogen af jer.

Robert

Det er jer der konkludere at når jeg siger lidt så er det en halv time. Men hvor skrev jeg det var en halv time. Jeg forstår slet ikke har sat en stopper for det her for flere timer siden. Jeg ville ikke diskutere sådan her igen. Men vil heller ikke sidde og blive udstillet for ikke at være der for min ilder. Hvad er jeres problem med mig i sidder jo og hakker ned på mig og siger jeg næsten ikke har ham ude fordi i konkludere lidt betyder en halv time.