Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

? om tørret kød

Startet af cibatuchsi, 3. August 2010, kl. 22:39

Anne

mine ELSKER også and

I maxizoo har de fået nogle nye produkter med rent tørret kød og der er blandt andet and. Det er det kød der er blødt i det selv om det er tørret

Mustela

Citat fra: Anne Dato  5. August 2010, kl. 13:23
mine ELSKER også and

I maxizoo har de fået nogle nye produkter med rent tørret kød og der er blandt andet and. Det er det kød der er blødt i det selv om det er tørret

Semitørret ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

mette11

CitatI maxizoo har de fået nogle nye produkter med rent tørret kød og der er blandt andet and. Det er det kød der er blødt i det selv om det er tørret
Mine er vilde med dem!  :dans: Der er and, okse, kanin og kylling...

Eliza

Anne og cibatuchsi det var ikke ment som at det ikke er en go ide selv at tørre det. Jeg køber også selv varmetørrede ting da det jo ikke er alle slags kød man kan få som er frysetørret.

Som i selv siger så er det jo ikke det de lever af så det har ikke den store betydning..

Det var mere ment som en information om noget jeg har hørt, for ved at mange af jer ligesom jeg godt vil gi det der er bedst til dyrene, men i ved også at nogle gange så må man gå lidt på kompromi med nogle ting, da det bare er fysisk umuligt at gi dem præcis det samme som de spiser i naturen..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

cibatuchsi

Citat fra: Eliza Dato  5. August 2010, kl. 13:48
Anne og cibatuchsi det var ikke ment som at det ikke er en go ide selv at tørre det. Jeg køber også selv varmetørrede ting da det jo ikke er alle slags kød man kan få som er frysetørret.

Som i selv siger så er det jo ikke det de lever af så det har ikke den store betydning..

Det var mere ment som en information om noget jeg har hørt, for ved at mange af jer ligesom jeg godt vil gi det der er bedst til dyrene, men i ved også at nogle gange så må man gå lidt på kompromi med nogle ting, da det bare er fysisk umuligt at gi dem præcis det samme som de spiser i naturen..
ja tit må man improviser. ;)
og vil meget hellere give dem nogen guffere ud af kød hvis de da vil spise det...griner

Amazing Ferret

Jeg blev helt inspireret til at prøve at lave tørret kød.....så jeg gik lige ned og købte noget kylling og nu er det i ovnen  :fnis:

Mustela

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. August 2010, kl. 14:07
Jeg blev helt inspireret til at prøve at lave tørret kød.....så jeg gik lige ned og købte noget kylling og nu er det i ovnen  :fnis:

Spændende ;) Lad os høre resultatet, hvor længe det har fået, temp. osv :)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Amazing Ferret


Amazing Ferret

Jeg skar kyllingen ud i små tynde strimler og de fik ca 4 timer i ovnen ved 80 grader og dyrene ELSKER det  :dans:

cibatuchsi

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. August 2010, kl. 22:47
Jeg skar kyllingen ud i små tynde strimler og de fik ca 4 timer i ovnen ved 80 grader og dyrene ELSKER det  :dans:
billeder så vi kan se hvor tynde tynd er ;)  hihi

Amazing Ferret

Ihhh altså hvor er du krævende  :fnis:



Anne

Jeg tror også jeg vil i gang med at tørre noget til hvalpene. Har en enkelt andebrystfilet i fryseren og hessel og jeg bliver alligevel aldirg enige om hvem af os der skal spise den :lol:

Amazing Ferret

Hehe ja så kan dyrene jo ligeså godt nyde den  :fnis:

Shamua

Citat fra: Anne Dato  5. August 2010, kl. 11:05
Altså nu kan man jo tørre det ved under 100 grader, og faktisk også længere ned endnu, og jeg tror vi skal lidt op i temperaturene før der for alvor forsvinder gode ting og sager. Frosset kød er jo heller ikke perfekt, for så forsvinder taurinen med tiden.


Ikke for at være bedrevidende, overhovedet, bare mere som info.
Nu har jeg set du skriver det mange gange, så nu bliver jeg nød til at spørge. Er du sikker på at taurin forsvinder med tiden i fryseren. Jeg snakkede nemlig med barf damen om det i Århus, og hun sagde at taurin i kød, kun forsvinder gradvist i fryseren, hvis kødet har været varmet op forinden. Hvis det ikke har været varmet om, så kan det ikke forsvinde.

Så jeg vil lige høre om du er helt sikker, for jeg vil jo helst ikke være fejlinformeret. :)

Vh. Marianne

cibatuchsi

det ser ski godt ud erika.
nu har jeg godt nok ingen undskyldning for ikk at gå igang. hihi