Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

slikker/napper

Startet af Jennifer, 5. August 2010, kl. 17:24

Jennifer

Hej Alle :)

Det sker rigtig tæt at anille slikker mig helt vildt på hånden.. men kort tid efter bliver det til et nap eller endda et bid.. nogle bud på hvad det betyder...

Er meget i tvivl om jeg skal skælde hende ud når hun napper, da det virker som om det er leg for hende..  men på den anden side skal hun heller ikke tro det er okay at bide..

Bider jeres også når i leger "vildt"? :)

Kristine

Tror hun slikker fordi hun ved egentligt godt at hun ikke må bide... men så prøver hun at slippe afsted med det alligevel.. Laban slikker mig kun.. Men faktisk i dag til dyrelægen der slikkede han ham på armen.. og efter et halvt minut så nappede han i ham :P Hehe..
Men vil ikke lige udtale mig helt om det, da jeg ikke rigtigt har forstand på det :) Kunne også være fordi du smager af salt og hun prøver at spise dig? :P Hehe ej

Altså.. det går an på hvad du opdrager hende til?
Nogle gider slet ikke at tolerere Nap heller ikke når de leger...
Men jeg synes det er iorden at de napper lidt og lige ''Markere'' lidt med tænderne når de leger.. så længe de ikke bider og det ikke er hårdt :)
Men tolererer dog ikke bid eller nap i tæer af nogen slags.. hverken i leg heller... for gider ikke jeg ikke kan gå rundt med bare tæer osv uden at frygte de bider mig.. Laban har lært det er helt forbudt.. Men Sabine gør det dog stadig lidt :)

Men ja.. det hænder at hvis de er HELT oppe at køre at de kommer til at bide hårdt.. men så er det jo bare at skælde ud :) og så tid og tålmodighed, så skal hun nok lære det :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne

Det er der mange der gør. Jeg har haft en på et tidspunkt og jeg sagde bare AHAH når hun gjorde det og tog hende væk fra armen lidt. Hun nåede næsten at stoppe, men hun døde desværre ret kort tid efter vi havde fået hende så vi havde hende kun få måneder

Sølvsten

Det er det vi kalder far legen. Vores Vera gør det altid på min kæreste og kun på ham. Hun får lov til det for hun bider aldrig for hårdt.