Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Opfølgning på silver, blaze osv..

Startet af Agger, 22. August 2010, kl. 18:29

Charlotte

Er du ikke bange for evt bivirkninger? Og hvor længe holder det?

Og undskyld al den ot i tråden. Kom bare tilbage til jeres silver-show hvis I har lyst til at køre videre.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Starshineferrets

finns inte så mycket biverkningar på det ännu, efter ca 10 års forskning på iller är det hittils annorlunda pälsbyte samt att honorna kan ha svårt att bli dräktiga första löpet efter att det slutat verka som är de enda dokumenterade biverkningarna tillsvidare. å nej, jag är inte rädd för det. Kirurgisk kastrering har däremot långt mer dokumenterade bivekningar.

Charlotte

Men hvor længe holder det når du giver det til en hun og en han? Og er der lige lang tid?
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Starshineferrets

det ska hålla ca 2-2,5 år, men variationer förekommer. på vissa varar det inte mer än nått år, och på andra längre. det beror helt och hållet på illerns storlek samt egna hormonproduktion. Man använder tex det här på hund och där håller det ofta inte me rän 6 månader, kortare på större raser.

Malene

Citat fra: Charlotte Dato 23. August 2010, kl. 16:51
Og hvad med hannerne? Kan du så have dem gående sammen når de er virile? For min virile han er nødt til at gå alene fordi han kun tænker på piger og vil parre alt og alle.
Der er nogle hanner der kan gå sammen med andre, selvom de er i brunst :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Charlotte

Ja det læste jeg i den anden tråd. Det må være dejligt men jeg har aldrig oplevet det med mine.

Men opfører drengene sig som kastrerede drenge når de har fået et implantat? Altså så de ikke markerer mere og ikke er så fedtede.  :X
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Starshineferrets

ja, i viss forskning har de konstaterat att hanar med implantat t.om är mindre hormonella än kastrerade hanar (kastrerade hanar har ju fortfarande samma hormonproduktion egentligen). Hanar med implantat behåller i stort sett samma kroppsbyggnad och muskler som en okastrerad hane, men ja, de luktar inte, markerar inte och har bättre päls.
En av mina hanar med implantat: http://ferretopia.eu/index.php?topic=4090.0  förra året när han var i brunst hade han hemsk päls

Charlotte

Han er rigtig smuk.  :love:

Tak for alle svarene og undskyld ot i tråden.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Agger

Kan se der er mange holdninger til blaze og silver.
Og kan da også se på statistiker og nu hvor jeg har læst lidt mere om dem (tak for links forresten!) kan jeg se på det hele jeg at en silver eller blaze nok ikke er den rette for mig, da jeg køber en ilder for at have den 8-10 år, ikke 4-5 år.

Dog har jeg tænkt mig at lede efter avlere, i Danmark og Sverige som avler dyr med lang levetid. Kan selvfølgelig være svært at sige, men man kan jo altid lede :)

Mange tak for alle svarene, og synspunkterne i har alle været en super hjælp

Malene

Agger, det lyder rigtig fornuftigt. Held og lykke med at finde den rigtige ilder! :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.


KariN

Citat fra: Malene Dato 24. August 2010, kl. 18:35
Agger, det lyder rigtig fornuftigt. Held og lykke med at finde den rigtige ilder! :D

Jeg er helt enig her :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

jeg er også enig :D  <-- rygklapper

Dyrenørden

Fandt lige den gamle tråd, nu den ved at være nogen år gammel, hvordan ser det så ud idag angående silver er der nogen der har forbedret dem? Og kan man konkludere mere nu? Af hvad jeg selv har set synes jeg det lader til "fordommene" om silver og aftegn holder stik :S

AlisVolatPropiis

Det kunne være rart at høre fra nogle af silveravlerne og aftegnsavlerne faktisk....? Hvad er der sket i silver og aftegns avlen de seneste år?