Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Selective Ferret

Startet af Agger, 24. August 2010, kl. 19:59

Agger

Har overvejet at bruge foderet Selective Ferret.. Desværre blev det fra USA taget i tolden :/
Men på arbejdet har vi lige fået et par poser hjem af mærket Selective ferret, men min chef aner absolut intet om ildere, så ville høre hvad i syntes om det mærke?
Er det godt - eller skal jeg holde mig langt væk fra det?

lille_jill

Du kan få mange glimrende mærker i dk, fx Acana kitten, ziwipeak eller orijen :)

Har ikke nogen mening om selective, men ville ikke bruge det selv.

Agger

Hvilket foretrækker du at bruge ? :)

mette11

Prøv at læs den her: http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=6527

Jeg synes ikke det er et ret godt foder, men du kan finde meget, som er meget værre!! En god ide er at bruge flere slags på en gang, blandet sammen, sådan at ilderen er vant til forskelligt i tilfælde af at man en dag ikke kan få det ene mere...
Jeg tror også selv at det må være rart for en ilder at få forskellige smage i sit foder...

Agger

Den eneste jeg lige kan se der ikke har røde felter er Eukanuba kitten ..
Så det må vel være det der er bedst at fodre med?

lille_jill

Der er heller ikke røde felter på vitalin :) Det er også et udemærket foder. Der kommer vidst en stand på VIF som sælger det.

mette11

ZiwiPeak er det bedste efter min mening...det har et rødt felt fordi det indholder en del vand, men det kan jeg personligt ikke se noget forkert i...

Vitalin, WildCat, Hills, Eukanuba og Orijen synes jeg også er gode mærker... :)

Agger

Hmm.. Så må jeg ud og købe lidt af hvert :D Kun det bedste til den lille nye som endnu er ukendt :D

- Så vil jeg gøre som ovenstående og blande :) Var faktisk et super godt råd. Mange tak :D

ilderhjemmet

herhjemme blander vi ziwipeak, Arion kitten og eukanuba kitten, giver dem råt kød indimellem (kyllingkød fra hel kylling, skært oksekød og indimellem hak. svinekød og evt fisk) æggeblomme ca. 1 gang om ugen.

Jeg barfer desværre ikke som mange andre gør, hviliket helt klart er det sundeste.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Anne

Citat fra: ilderhjemmet Dato 25. August 2010, kl. 11:03
herhjemme blander vi ziwipeak, Arion kitten og eukanuba kitten, giver dem råt kød indimellem (kyllingkød fra hel kylling, skært oksekød og indimellem hak. svinekød og evt fisk) æggeblomme ca. 1 gang om ugen.

Jeg barfer desværre ikke som mange andre gør, hviliket helt klart er det sundeste.

Kun hvis man ahr helt styr på hvad man gør! Jeg har stadig tørfoder ved siden af til mine, jeg mener ikke jeg har nok erfaring til at helbarfe. Jeg tror helt sikkert det er bedre at give tørfoder ved siden af, eller gøre som du gør, end det er at barfe hvis man ikke har tjek på tingene.


KariN

#10
Mine får James Welbeloved fra Tyskland (der er ingen told på og zooplus leverer for en 50'er) det blander jeg på med Hills Kitten Chicken. Det er det eneste foder om min lille pige ikke får dårlig mave af

Men ja der findes udemærkede mærker, så man behøver ikke at købe det i USA :)

Og så får de kød engang i mellem og rå æggeblommer (pasteuiserede, de behøver ikke at være pasteuriserede men det fortrækker jeg at de er)) 1 gang om ugen får de en æggeblomme hver :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Charlotte

Selective ferret hed Frankie ferret før. Jeg prøvede at købe en pose hjem og de har godt nok været laaaang tid om at komme igennem de 10 kg for der er flere af mine der ikke vil spise det. Det ligger tilbage i madskålen når den er ved at være tom.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

de har vist lavet indholdet lidt om. Jeg har prøvet det for 5 år siden og der virkede det elendigt for mig. men ikke efter det er lavet om

AnneME

bruger helt klart Applaws :D det er ba gur :)

PiaLyng

Jeg har prøvet selective som virkede godt herhjemme - faktisk det eneste foder en af mine gamle madammer gad æde.
Men Ziwi peek var favoritten herhjemme for de fleste :).