Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Kasteration

Startet af Agger, 31. August 2010, kl. 21:21

Agger

Jeg har jo som nogen ved fundet mig en lille han tot der er salgsklar om 2-3 uger ca. alt efter hvor træt deres mor bliver af hvalpene :)

Men inden jeg fandt ham, skrev jeg med en anden ilder ejer som på mystisk vis forsvandt :S
Hun havde en 15 uger gammel hvalp til salg, og han kostede 1200 kr - 2500 efter d. et eller andet september.. (der ville han ihvertfald være omkring 20 uger) da han ville blive kasteræret der.

Er det ikke RET tidligt at få en ilder kasteræret?
Er det ikke noget med at de skal være mindst 6 uger ?

Anne

de skal være mindst 6 måneder

Agger

Syntes også det lød lidt tidligt..  :o

Stubba

Når de er 6 uger er de da forhåbentlig ikke flyttet fra deres mor endnu? :P
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

KariN

En ilder-hvalp er ikke det samme som en kattekilling(dem kan man kastrere ret tidligt). Og den skal bestemt ikke kastreres så tidligt, som Anne skriver mindst 6 måneder, men meget gerne ældre :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Charlotte

Den behøver ikke være mindst 6 måneder. Det kommer an på hvilken dyrlæge du spørger. Men den skal være 3-4 måneder. Ellers er tingene simpelthen ikke store nok til at de ordenligt kan se hvad de laver.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Jeg er ret uenig med charlotte i overstående. Det er rigtigt at nogle dyrlæger gør det tidligere, men det gør det ikke rigtigt i mine øjne.

Eliza

Du kan godt kastrere dem før de er et halvt år, men så risikere du bare at de udvikler binyrekræft.. Synes bare ikke det er en chance man skal tag.. Og ja mange dyrlæger gør det gerne før, men det er heller ikke deres dyr der dør i en tidlig alder.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Du kan også vente med at kastrere dem og så får de binyrekræft alligevel.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Ja det er rigtigt at binyrekræft kan komme af andre årsager også men hvorfor øge chancen.. Det er jo KUN for ens egen skyld at man kastrere tidligere..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Agger

Okay.. Så 6-7 mrd så er det okay at kastrere totten ?

PiaLyng

Mange siger at det er godt at kastererer en han når han har været i fuld brunst :).

Anne

Citat fra: PiaLyng Dato  1. September 2010, kl. 21:21
Mange siger at det er godt at kastererer en han når han har været i fuld brunst :).

jep. når man ikek kan klare stanken mere

KariN

Citat fra: PiaLyng Dato  1. September 2010, kl. 21:21
Mange siger at det er godt at kastererer en han når han har været i fuld brunst :).

Det er jeg helt enig i :) personligt vil jeg helst vente til de er omkring 1 år og har været i/er i deres første brunst :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Agger

Nu har jeg kun haft ildere der allerede var blevet "snittet".. Så lugter sådan en han slemt når han er 1 år gammel ?