Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

foder??

Startet af AnneME, 17. September 2010, kl. 15:20

AnneME

er disse okay?

1:
?Sammensætning: Hakket kylling, hakket fisk, brune ris, kylling fedt, malet byg, malet haveregryn, rødbede (hvor sukker er fjernet), soltørrede Alfalfa. (lucerner), tøræg, tørret ølgær, hørfrø, salt, kaliumklorid, tomatmark, Yucca Schidgera pulver, rosmarin ekstrakt, Blandede urter 2% indeholdende: Timian, brændeælde, petermynte, blød elme træ. bitter træ.

Indholdsstoffer: Råprotein 34%, råfedt 21%, råfiber 3,8%, råaske 6%, vandindhold 10%, kalcium 0,95%, fosfor 0,80%, magnesium 0,09%



2:
Ingredienser:: Hakket kyllinge kød, tørrede kartofler, frisk kyllinge kød, kyllinge fedt, 1 rødbede, tørrede hele æg, ølgær, lakseolie, Cellulose plante fibre, tranebær ekstrakt, krydderurte blanding 2% bestående af: Timian, pebermønte, Nælde, Glat elm (Cortex Ulmi Fulvae) Bitterwood (Picrasma Excelsa / Quassia)

Indholdsstoffer: Kødindholdet 49%, 41% råprotein, råfedt 20%, råaske 9,9%, træstof 2%, fugt 9%, fosfor 1,47%, 2,4% calcium, magnesium 0,11%, kulhydrater 17%

Tilsætningsstoffer pr kg (kosttilskud):
Vitamin A 12.000 IE, Vitamin D3 1.200 IE, Vitamin E (Tokopherol) 600 IE, Vitamin B1 (Thiamin) 7,04mg, Vitamin B2 (Riboflavin) 4,7mg, 12 000 IU vitamin A, vitamin D3 1.200 IE, Vitamin E (tocoferol) 600 IU, vitamin B1 (thiamin) 7,04 mg, vitamin B2 (riboflavin) 4.7 mg,
Vitamin B5 (Pantothensäure) 5,4mg, Vitamin B12 (Cobalamin) 0,05mcg, Biotin 176mg, Selen 0,3mg, Eisen 75mg, Mangan 30mg, Folsäure 1,76mg, Niacin 42,99mg, Vitamin B5 (pantothensyre) 5.4 mg, Vitamin B12 (cobalamin) 0,05 mcg, Biotin 176mg, selen 0,3 mg, mg jern 75mg, 30 mg mangan, folsyre 1,76, 42,99 mg niacin,
Taurine 500mg, Zink 100mg, Choline Chloride 400mg, Kupfer(Kupfersulfat) 12mg, Pantothenate 10,68mg, , Natrium 0,54 % Taurin 500mg, Zink 100mg, 400 mg Kolinklorid, Kobber (kobbersulfat) 12 mg, 10,68 mg pantothenat, Sodium 0,54%

eller denne :) den har 80 % kød 20 grønsager

Anne

Jeg synes der er for mange kornprodukter i. Dert er måske ikke det værste jeg nogensinde har set men ville ikke bruge det.

Barky

Citat fra: Anne Dato 17. September 2010, kl. 15:23
Jeg synes der er for mange kornprodukter i. Dert er måske ikke det værste jeg nogensinde har set men ville ikke bruge det.

Jeg er enig. :) Aaaalt for meget "grønt" i dem...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AnneME

har vist skrevet flere ned, vis vi vil have udfordingen?  :fnis: :lol:


mette11

Stadig ikke gode mærker foder...de indholder for meget kulhydrat, for mange ingredienser som ildere ikke har brug for, for lidt kød, for lidt fedt og for lidt protein!

Prøv at find et uden kulhydrater, uden kornprodukter, grøntsager og andet som en ilder ikke har brug for. Find et der kun indholder kød, æg og andre animalske produkter!
ZiwiPeak er rigtig godt og WildCat er godt...Hills Kitten, Vitalin, Applaws og Orijen er også ok.

Jeg mener at foder skal indholde: min. 35% protein, min. 22% fedt, max 2% fiber og max 10% (helst slet ikke noget!) kulhydrat. De fem første ingredienser bør være animalske produkter og ikke korn-produkter.

AnneME

bruger applaws :) men vi blande nogle sammen, som mange gør :)

Rokkie

Citat fra: mette11 Dato 18. September 2010, kl. 14:49
Stadig ikke gode mærker foder...de indholder for meget kulhydrat, for mange ingredienser som ildere ikke har brug for, for lidt kød, for lidt fedt og for lidt protein!

Prøv at find et uden kulhydrater, uden kornprodukter, grøntsager og andet som en ilder ikke har brug for. Find et der kun indholder kød, æg og andre animalske produkter!
ZiwiPeak er rigtig godt og WildCat er godt...Hills Kitten, Vitalin, Applaws og Orijen er også ok.

Jeg mener at foder skal indholde: min. 35% protein, min. 22% fedt, max 2% fiber og max 10% (helst slet ikke noget!) kulhydrat. De fem første ingredienser bør være animalske produkter og ikke korn-produkter.

Vi bruger Applaws Kitten, men det virker som om de får tynd mave af det...

Må se om vi kan finde et af de andre mærker :)

Eliza

Citat fra: Rokkie Dato 18. November 2010, kl. 14:26

Vi bruger Applaws Kitten, men det virker som om de får tynd mave af det...

Må se om vi kan finde et af de andre mærker :)

Et godt råd er at blande lidt forskellige mærker. På den måde er man lidt mere sikker på de får det de behøver, det er ikke det samme kedelige ensformede mad i hver eneste bid og det gør det meget lettere at skifte foderet til noget andet hvis det ene mærke nu skulle udgå.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.