Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Beroligende - Zylkene

Startet af Anne, 23. September 2010, kl. 08:39

Anne

Hvad er Zylkene?

[besked=Malene]Tråd delt fra Jeg er sååå stolt af Yoda.[/besked]

tzari

zylkene er et natur middel/kosttilskud udvundet fra komælk men laktose frit. De har taget det beroligende stof fra mælk ud af mælken og koncenteret det. samme koncept som det med at varm mælk før sovetid giver en roligere søvn for nogle folk. det er beregnet til hund og kat til angst og dominans håndering.

http://www.zylkene.dk/om_zylkene/melks_beroligende_effekt/ her står mere om det.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Så man skal bare give sine ildere noget beroligende når man vil have de skal kunne gå sammen?

tzari

zylkene er ikke doping det er et natur produkt udvundet af ko-mælk hvor de skadelige stoffer(laktose) er fjernet. Det er et natur produkt. Prøv at læse det link jeg smed som viser hvad produktet er.
Jeg finder det meget bedre at give hende et mælkeprodukt, end isolere hende eller sælge hende fordi hun er "besværlig" fordi hun er bange. Ikke særlig rar tilværelse for hende at være bange for hvalpene hele tiden, især ikke når det med et naturprodukt kan hjælpe hende med at bearbejde hendes skræk. Hun mistede sin mor for tidlig derfor reagere hun med angst på nogle ting; hvalpe og fyrværkeri er 2 af de ting.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg har skam ikke noget imod man bruger det - jeg har selv brugt noget på Lina da hun havde hvalpe og var meget urolig

Men måske det bare er mig, men at bruge det for at ens dyr skal kunne sammen - det synes jeg ikke er ok.
Ellers vil jeg da til at dope alle mine dyr, så jeg kun har 1 hold

Anne

#5
Nu kender jeg slet ikke produktet og har ingen erfaringer med det, men det er da dejligt hvis det virker. Man må jo lave en vurdering og komme frem til om udbyttet er omkostningerne værd.

Og hvis det virkelig ikke er andet end laktosereduceret komælk så er det da i hvert fald ikke noget der er farligt.

jeg er ikke sikker på jeg selv ville gøre det her (og i øvrigt betyder naturprodukt altså ikke ufarligt, grøn fluesvamp er også et naturprodukt!), men hvis det virkelig kan komme til at hjælpe på sigt så vil jeg ikke sige det er forkert.

Hvad har du elelrs prøvet for at få det til at lykkes? Nu kan kognitiv terapi nok ikke uden videre overføres direkte på dyr, men nogle grundprincipper synes jeg da må være generelle. Så jeg ville nok have grebet det an ved bittesmå positive oplevelser i hvalpenes nærvær og så mere og mere hvalpekontakt når hun vendede sig til den grad hun var præsenteret for (det kræver selvfølgelig at hvalpene ikke ryger på hende). Det er også lidt de principper jeg sammenfører udfra, selv om det selvfølgelig som sagt ikke lige lader sig overføre. men principperne er gode nok.

Starshineferrets

#6
eftersom jag själv inte känner till produkten var jag tvungen att söka efter lite vetenskapliga studier inom ämnet och hittad ebland annat den här studien:

Effect of alpha-casozepine (Zylkene) on anxiety in cats
(Claude Beata, DVMa, Edith Beaumont-Graff, DVMb, Victoria Coll, DVMc,
Jacques Cordel, DVMd, Muriel Marion, DVMe, Nicolas Massal, DVMf,
Nathalie Marlois, DVMg, Jerome Tauzin, PhDh)


Där står det bland annat så här: This study provides evidence for the efficacy of alphacasozepine
in the management of cats exhibiting anxiety in
socially stressful conditions. Cats treated with alpha-casozepine
sought contact with both familiar and unfamiliar people
and showed improvement in fearful behaviors and in
their associated autonomic signs.
No differences were seen in aggressive behaviors, but the
study was relatively small. Behavior modification seemed to
help manage or avoid the aggression, based on the data from
both treatment groups.
Alpha-casozepine is a dairy ingredient that is lactose
free. It has a GRAS (Generally Recognized As Safe) status
and, as a natural product, it is not considered a drug in
Europe. This is a desirable profile for many owners. None of
the side effects occasionally reported for benzodiazepines,
such as disinhibition of aggression, was seen in this study.


tzari

CitatNår kasein spaltes af trypsin i tarmen, "frigøres" det bioaktive peptid Alpha-casozepin, der transporteres fra tarmen til blodbanen, og som herved har en beroligende og afslappende effekt. Fodertilskuddet Zylkène indeholder alpha-casozepin.

Det er kun spæde individer, som har enzymet trypsin i deres tarmkanal, og derfor har mælk ikke samme beroligende og afslappende effekt hos voksne.

Produktionen af Zylkène er enkel. Der anvendes ingen kemikalier. Alpha-casozepin dannes når kasein fra komælk behandles med trypsin og herefter frysetørres.

Vigtige egenskaber ved Zylkène

Fodertilskud til hunde og katte
Lavet ud fra komælk
Er fremstillet uden brug af kemikalier
Indeholder ingen konserveringsmidler
Er hypoallergent
Indeholder ikke laktose

Her står faktisk hvad zylkene er.
Hun virker meget mere hvilende i sig selv(ikke dopet men veltilpas). Før virkede hun ret stresset og var angst for de små.

Vi har kombineret de 2 ting. Hun var panisk ræd bare ved synet af dem så var svært at få hende til at se noget som helst positivt før jeg prøvede zylkene.

Stiller mig så ret uforstående over man vælger at dope(du brugte selv det ord konsekvent ;) )  sin tæve med hvalpe istedet for at respektere hendes grænser og mener det er helt forkert at give et MÆLKEprodukt til en angst ilder.  Hvad produkt brugte du til Lina nu du selv bragte det op.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

#8
Jeg brugte det til at beroligere hende ellers ville hun ikke ligge ved hvalpene længe ad gangen. Det skal så siges at det faktisk ikke virkede og jeg stoppede efter en uges tid. Og det havde INTET med at respektere min tæve - for det gør jeg. Og den diskussion har vi haft en million gange :@
Jeg vil faktisk sige at jeg respektere mere mine dyr ved at lade dem være dem de nu er - ellers skulle mange af mine da have noget beroligende

Og ja jeg mener faktisk at det er som at dope sin ilder. Det er bare min mening  ;)
Det er jo ligesom at give mennesker lykkepiller. Da jeg fik det følte jeg mig faktisk dopet fordi jeg ikke fik lov til at mærke mine følelser.

Men fred være med det - hvis du mener det er godt, så brug det da  :) Det er jo din ilder

Cille

Et eller andet sted synes jeg det et fint tip, og dejligt det virker osv.
Men på den anden side synes jeg måske det forkert,for hvorfor tvinge ens ilder til at være en anden end den er.
Det er da rigtig træls når de ikke gider enes,men sådan er det jo bare indimellem...det jo derfor vi er flere der har flere hold.
Jeg har da også en tæve der lyder til at være som yoda,men hun er ikke bange for de nye,men hader dem og de skal bare ikke være på hendes sted.....men dem hun bor med elsker hun.
Jeg må så bare acceptere at hun kan li dem hun kender og er vokset op hos,men de nye er bare noget der skal jagtes rundt og "dræbes"....(som en tyr der ser rødt,når hun ser dem, og kan hun nakke dem gennem burene gør hun også det)

Men hvad gør du så med Yoda senere? skal hun altid være på det? og hvis ikke,hvad så hvis hun vender bøtten igen?

tzari

Der er så en stor forskel på at være dominerende, aggressiv og være bange.

Jeg bruger det som led i en angst behandling. Så bliver hun taget af det når tryg igen pt ligger hun sover med sin søster selvom hvalpene er ude. Før det lå hun med halvåbne øjne bange for de ville komme i nærheden. når vi ar bearbejdet hendes hvalpe fobi går jeg videre med hendes fyrværkeri fobi. Hun er altid hunderæd når der er fyrværkeri så kune det bearbejdet ville det være guld værd.

Kan så understrege igen det er KOMÆLK uden laktose der er intet hokus pokus i det så det ændre ikke dyrets psyke ;) chololade ændre jo heller ikke folks psyke selvom det giver velvære.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Et eller andet ændrer det om du vil det eller ej :)

Stephanie

Hvor ville  jeg dog ønske at jeg havde kendt til det produkt dengang jeg skulle prøve at sammenføre Potter og Malthe, så kunne det måske være endt anderledes (endte efter 1 år med at acceptere at jeg skulle have 2 hold)

Jeg må indrømme at ud fra det starshine har skrevet og det Tzari har skrevet så ser det harmløst nok ud det produkt. Så jeg kan ikke helt se noget galt i at bruge det i en periode for at gøre en sammenføring mindre stressfyldt for ilderen og kan hun nu slappe af mens hvalpene er ude er det da kun godt fremfor hele tiden at skulle være på vagt. Og så ellers bare tage det små skridt af vejen i det tempo som ilderen nu er klar til.

Jeg synes da det er bedre end bare lade ilderen rende rundt og være møg stresset og angst. Eller skaffe et nyt hjem i en fart selvom man måske med det produkt kunne have fået "normale" tilstande hos ilderen indenfor kort tid.

Cille

#13
Jeg kom i tanke om efter mit første indlæg jeg jo også har manna der er underlig.
Kan være man skal kyle det i hende :fnis:... for hun er angst ilder.
Tror så desværre det brist i bolden og ville ikke hjælpe.
Hvis man piller hende fra dem hun går med,er hun efter et par dage bange for dem...selv hendes egen hvalp kan hun være bange for (og alt muligt andet kan også skræmme hende)>:|
Men jeg har med hende haft hende alene, og så har hun været ude med de andre hver dag.....så er hun efter lidt tid, eller dem hun er ude med skilt ad igen...bare så der kunne falde ro på.
Det kan godt tage op til 1 mdr eller længere tid,men nu går hun ok med dem.
Der indimellem lidt fnidder, og så der de dage hvor hun gerne lige vil have en nat alene...hun er bare sådan, og det har jeg måtte acceptere

Jeg tror bare man skal passe på,for selvom de ser harmløst ud osv,betyder det jo ikke det er og er der max grænse for hvor længe man kan bruge det i træk??

Jeg synes som sagt at det et eller andet sted er et fed tip, men et eller andet siger mig så også man  måske skal passe på.

Anne

Efter at have læst hvad sara skriver så kan jeg altså ikek se noget forkert i det. googlede det kort da vivian kom med forklaringen, men i min travlhed blev det ikke til andet end produktets egen hjemmeside og det kan man siom udgangspunkt aldrig helt tage for hele sandheden.

Men når det er udkadeligt og det hjælper, så synes jeg da bare det er super!! Man skal respektere sine dyr - ja. men det er også os der vælger at have flere dyr sammen der måske ikke kan lide hinanden, og jeg synes da klart at fordelene ved at have færre hold og dermed mere udetid til alle, er noget man bør tage med i sin ebetragtninger.

jeg håber aldrig jeg kommer til at skulle bruge det selv, men jeg er da glad for at vide det er der, hvis jeg engang skulle komme helt ud i en krisesituation med et angst dyr. Mange angte dyr kan jo også i sidste ende blive aflivet pga deres angst og adfærd derefter, og så er det da klart at foretrække.