Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Beroligende - Zylkene

Startet af Anne, 23. September 2010, kl. 08:39

tzari

Giver dig helt ret i man ikke kan stole 100% på producenten. Jeg fik tippet af en der har et stort katte internat og derfor meget erfaring med den slags. Hun forklarede mig hvad det gik ud på og anbefalede det til min tidl vildkat når hun havde stress perioder. Var selv ret skeptisk lød lidt hokus pokus agtigt :fnis: Søgte og læste lidt om det hist og her og besluttet at give det en chance. Det virkede over alt forventning så besluttede at forsøge med Yoda da det værste der kunne ske jo var ...ingen ting.

Glad for at se andre kan se fornuften i produktet hvis i beslutter at forsøge det, må i gerne fortælle mig om jeres erfaring er jo rart at vide hvor stor succes raten er og i hvilke situationer  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Nu har jeg heldigvis ingen angste dyr så der er ikke rigtin nogen pointe i at prøve det, og jeg tror også jeg ville forsøge andre ting først, men jeg er da glad for at vide at det findes. Man ved jo aldrig om man en dag står med en virkelig angst ilder (eller kat eller andet dyr), hvor intet andet virker.

Julie Stuhr

Jeg synes det lyder ret godt, og hvis jeg havde prøvet alt muligt andet og det ikke lykkedes, ville jeg ikke have skrupler med at prøve det der :)

AlisVolatPropiis

Jeg synes også det lyder ret godt, men man skal sgu kende sit dyr og arten ret godt før jeg ville anbefale nogen at kaste sig ud i den slags....og synes man skal være megt forsigtig med at anbefale det for meget, så en ny ilderejer ikke får den ide at bruge det som nødløsning til en bidende hvalp eller lign.

Julie Stuhr

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 25. September 2010, kl. 11:25
Jeg synes også det lyder ret godt, men man skal sgu kende sit dyr og arten ret godt før jeg ville anbefale nogen at kaste sig ud i den slags....og synes man skal være megt forsigtig med at anbefale det for meget, så en ny ilderejer ikke får den ide at bruge det som nødløsning til en bidende hvalp eller lign.

Det er jeg enig i :)

tzari

Helt enig. Jeg troede jo fejlagtig at Yoda var sygelig dominerende til jeg indså hendes dominans bundede i usikkerhed og angst ikke "ægte" dominans.

Yoda er btw kommet ned på 1½ dosis nu da det går rigtig godt pt og magtkampene er på normalt niveau uden angst indvolveret mere. Det går stadig rigtig godt. På mandag prøver vi om 1 pille stadig er nok til at holde hendes angst væk for hun virker meget mere afklaret med at hvalpene nok ikke er så farlige trods alt . Hun får ekstrem meget ros hvergang hun har været i nærheden af dem uden at flyve på dem og bliver nuslet ekstra meget for at se hun stadig er vigtig og det virker godt :) flyver hun på hvalpene tager jeg hende forsigtig i skuldrene og siger ah ah og sætter hende ned et andet sted i stuen og det stopper det i opløbet.

Synes også kun det bør bruges ved: angst ,i forbindelse med nytår og nytårs træning(hvis dyret er bange), ved ekstrem dominerende dyr kan det forsøges i sammenførselen.
Jeg gav Myca alm dosis i 4 dage og den smule hjalp overraskende godt hun har ikke fået det rigtig mange dage nu. Gjorde dette for at se om det lagde en dæmper på dominant adfærd som det gør ved katte.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Jeg er også helt enig Trine, og så har jeg det også sådan lidt i kroppen at der er altså en grænse for hvornår man skal bruge den slags. Jeg synes f.eks. ikke man skal bruge det fordi man gerne vil have dyr med på udstillinger der ellers er angste og den slags. Så synes jeg nok det er at gå lidt for langt. Men det er jo en smagssag. I hvert fald synes jeg det er fint i en situation hvoir det er klart at det er det bedste for dyret.

tzari

Igår tog vi hende ned på 1 kg dosis. Imorgen prøver vi ½ kg dosis. Hun er ikke bange mere og hendes angreb har karakter af drillerier nu og varer max ½ min og der er kun 4-5 moppe angreb om dagen. Hun er afslappet under drillerierne og klukker drillesygt nu. Så det går over alt forventning.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

hun fik ingen pille i går prøver at se om det går uden nu. Hun reagere ikke med angst eller nervøsitet overfor de små mere. Idag har der ingen sammenstød været håber det varer ved.  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

siden den 29 har hun intet zylkene fået og der er max 1 angreb om dagen og det er meget hurtigt overstået og foregår meget fredeligt alle hvalpenes sår er gamle sår nu. Så mixet mellem positive oplevelser og Zylkene har været meget effektivt  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner