Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Stinkbombe!

Startet af Julie Stuhr, 13. Januar 2009, kl. 16:08

Julie Stuhr

Jeg gik med Sabby nedenfor vores blok på en legeplads. Mine støvler skraber i gruset og pluselig begynder hun bare at skrige og hvæse! Hun lød som et monster i en gyser. Og hun ville IKKE hen til mig, så måtte hive i hendes snor og tage hende op.
Så stoppede skrigeriet og hun STINKER! Jeg har aldrig prøvet noget så fælt.

Jeg ved godt hun blev bange, og at de så kan lugte. Men så slemt?
Og går lugten af i vask af både dyr og tøj?

Malene

Vær kun glad for at det skete udenfor :fnis:
Jeg har oplevet analhørmere et par gange efterhånden og jeg tror aldrig jeg vænner mig til den lugt :lol: For nej, det dufter sgu ikke ligefrem af roser.
Jeg plejer ikke at vaske mine. Jeg lufter bare ud og lader dem få deres normale lugt tilbage af dem selv.
Men det skulle gerne gå væk ved vask :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Namilla

Du skal ikke vaske hende... det er ikke sundt for ildere at blive vasket, og hun skal nok komme af med lugten af sig selv...
Dit tøj kan bare vaskes, så forsvinder lugten...
Det bliver højest sansynligt ikke sidste gang du oplever det... for det sker, når de bliver forskrækkede/bange/ophidsede...det kan også sagtens ske hvis ildere leger sammen...nogle ildere analbomber endda i søvne...
For hun har bare brugt sine analkirtler...Det lugter fælt, men det er en måde de kan forsvare sig på, ligsom stinkdyr...og man kan ikke gøre noget ved det...

Julie Stuhr

Okay. Og jeg blev lige så forskrækket over hendes skrig, sådan lidt gyserfilmsagtigt.

Namilla

Det er ikke tit de skriger på den måde, men det er jo også som forsvar... hun blev forskrækket og det var hendes måde at reagere på...

ludvig

Det med stinkbomberne har jeg oplevet mange gange efterhånden, ved ikke, men er begyndt at overveje om ludvig bare skal have de der kirtler "tømt" engang imellem...men lugter bestemt ikke rart!!
hvad angår den der væsen, så er det også noget jeg har prøvet flere gange. første gang jeg havde min ilder ludvig med ude at gå (hvilket var ret sent, da vi ikke kunne finde en sele der passede ) men da gik vi stille og roligt, da han pludselig tømmer kirtlerne, hele pelsen stritter og han begynder at væse og rent faktisk sige en lyd der mindede om at han prøvede at gå.
og jeg prøvede det igen for et par dage siden, hvor han gik helt amok og begyndte at bide ud efter mine ankler...
men er ved at vænne mig til at det sker nogle gange, tror i hvertfald bare at det sker når han kan lugte at der har været en hund eller andet dyr der...

Julie Stuhr

Mine er vant til vores hund, som bor hos min kæreste mor, ham jagter de faktisk.
Men det kan være der lugtede af kat eller sådan noget.