Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

"Babysitter" søges

Startet af rixmus, 25. November 2010, kl. 12:29

rixmus

Hej allesammen,

Jeg er ny herinde, skal nok få præsenteret mig ordentligt i præsentationstråden:)
Mig og min kæreste søger en der kan passe vores to guldklumper fra d. 12 februar 2011 og ca. 10-11 dage frem.
Jeg har allerede ondt i maven af, at tænke på at de skal passes, kan slet ikke undvære dem, men det er desværre en nødvendighed!
Vi ser helst du/i bor på fyn, kan dette ikke lade sig gøre er vi selvfølgelig også villige til at køre hvorhen det nu skal være for at aflevere dem.
Det er ikke en betingelse du/I har ildere i forvejen, vi ser dog gerne du har erfaring med ildere og ved hvad der kræves for at de har det godt. Normalt får vi dem passet på nordfyn, men da det for første (og forhåbentlig sidste ) gang drejer sig om mere end et par dage ser vi helst, at de kan komme til et hjem hvor de får lov til at løbe som de vil, det er de nemlig vant til her, altså at når vi er hjemme lukker vi buret op og de kan løbe i hele huset. Desuden har de et ENORMT stort bur i forvejen, og vi ville derfor være ked af, at de skulle lukkes inde i et lille bitte et. Puhaa, kan godt se vi kræver rigtig meget, men det er jo vores små babyer vi snakker om og jeg vil dem virkelig bare det bedste...

Lige kort om vores ildere:
Thilde er ca. 2,5 år og gør ikke en flue fortræd, hun kan kæles af alle og er god som dagen er lang, meget legesyg og der er rigtig meget fart på. Eddie er 1,5 år og søn til Thilde. Han er mere reserveret, men den største putte-gris jeg nogensinde har mødt. Desværre ser han sig tit sur på andre end lige mig og kan godt finde på at give et nap, det kan derfor godt være der skal bruges handsker til at håndtere ham de første par dage, indtil han har vænnet sig til det nye sted. Jeg kan lige så godt være ærlig og få dette med inden man evt tilbyder sig som babysitter.

Vi sørger selvfølgelig for mad, godbidder, kattegrus og lidt penge som tak for hjælpen til den der melder sig.
Håber nogen kan være behjælpelige med dette, da det fylder meget i min bevidsthed ( ja, jeg er meget pylret... he he).

Mange hilnser fra rixmus/Rikke

Eliza

Du siger han godt kan give et nap til fremmede men at man skal bruge handsker i starten, men hvor hårdt bider han egentlig? er det sådan at han bider og sidder fast i hånden og går igennem huden eller hvordan?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

rixmus

Hej Eliza,

Det er meget forskelligt, hvordan har reagerer mod fremmede. Jeg har oplevet lidt af hvert, både dem han bare har givet et lille nap, andre har han bidt hul og virkelig været gal, nogle gider han end ikke snuse til og ignorerer dem fuldstændig, så det er virkelig forskelligt. Jeg ved ikke hvorfor han er sådan, han har aldrig nogensinde bidt mig, så han må jo være jaloux på en eller anden måde. Men sådan er han bare, det må man bare respektere! Men jeg vælger at sige det og være ærlig om at han er lidt speciel for, at når han skal passes skal man måske ikke stikke snitterne hen til hans hoved eller prøve, at kæle med ham, før han har vændt sig til, at være et nyt sted, men det er jo ikke sikkert han når, at vænne sig til stedet før han skal hjem igen....
Men man kan sagtens lege med ham og give ham godbidder uden der er noget.
Jeg kan godt fornemme han måske lyder til, at være sådan en rigtig sur ilder, men det er han virkelig ikke, han er meget tam og kælen, men må indrømme, at hans personlighed er meget speciel. Jeg håber dog ikke dette afskrækker nogen fra, at ville passe dem begge...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: rixmus Dato 25. November 2010, kl. 14:09
Hej Eliza,

Det er meget forskelligt, hvordan har reagerer mod fremmede. Jeg har oplevet lidt af hvert, både dem han bare har givet et lille nap, andre har han bidt hul og virkelig været gal, nogle gider han end ikke snuse til og ignorerer dem fuldstændig, så det er virkelig forskelligt. Jeg ved ikke hvorfor han er sådan, han har aldrig nogensinde bidt mig, så han må jo være jaloux på en eller anden måde. Men sådan er han bare, det må man bare respektere! Men jeg vælger at sige det og være ærlig om at han er lidt speciel for, at når han skal passes skal man måske ikke stikke snitterne hen til hans hoved eller prøve, at kæle med ham, før han har vændt sig til, at være et nyt sted, men det er jo ikke sikkert han når, at vænne sig til stedet før han skal hjem igen....
Men man kan sagtens lege med ham og give ham godbidder uden der er noget.
Jeg kan godt fornemme han måske lyder til, at være sådan en rigtig sur ilder, men det er han virkelig ikke, han er meget tam og kælen, men må indrømme, at hans personlighed er meget speciel. Jeg håber dog ikke dette afskrækker nogen fra, at ville passe dem begge...

Vores gamle bandit skal man altså helle rikke bare sårn lige kæle med det samme osv. Ikke fordig han bare bider løs men tingene skal ske i hans tempo, og hvis man sitter sig ned på gulve eller i sofaen kravler han som regel op eller skal hen og undersøge dig og så kan man godt nusse ham lige så stille og rolig. Så har han selv valgt han godt gider...

rixmus

Hej A_M_T,
Jeg tror det er det samme med min Eddie, tingene skal ske efter hans hoved og han skal selv komme til en, hvis han ikke selv kommer skal man bare lade ham være. Men jeg kan da godt forstå hvis nogle bliver lidt skræmt når man siger, at han godt kan finde på, at bide. F.eks hvis vi er ude og gå er der tit nogle der stopper op for, at se hvad han er for en og så er der mange folk der bare stikker snitterne hen til hans hoved og så har jeg altså oplevet, at det siger "haps" og så sidder han der altså. Så jeg er begyndt, at sige det er på eget ansvar hvis de absolut vil røre ham... ved det lyder hårdt, men nogle vil bare ikke høre hvad man siger og rører ham selvom man har sagt han godt kan bide...

Lige for, at svare på dit spørgsmål i den anden tråd. Det kunne være super hyggeligt hvis vi kunne mødes en dag og gå en tur med pels-klumperne:)  he he...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: rixmus Dato 25. November 2010, kl. 14:30
Hej A_M_T,
Jeg tror det er det samme med min Eddie, tingene skal ske efter hans hoved og han skal selv komme til en, hvis han ikke selv kommer skal man bare lade ham være. Men jeg kan da godt forstå hvis nogle bliver lidt skræmt når man siger, at han godt kan finde på, at bide. F.eks hvis vi er ude og gå er der tit nogle der stopper op for, at se hvad han er for en og så er der mange folk der bare stikker snitterne hen til hans hoved og så har jeg altså oplevet, at det siger "haps" og så sidder han der altså. Så jeg er begyndt, at sige det er på eget ansvar hvis de absolut vil røre ham... ved det lyder hårdt, men nogle vil bare ikke høre hvad man siger og rører ham selvom man har sagt han godt kan bide...

Lige for, at svare på dit spørgsmål i den anden tråd. Det kunne være super hyggeligt hvis vi kunne mødes en dag og gå en tur med pels-klumperne:)  he he...
Ja nogle ildere skal bare ha det lidt mere stille og roligt og i deres eget tempo.. At folk så ikke repeksterer det er lidt trist..
Og når du advarere folk så kan du ikke gøre så meget mere.
Vores gamle bandit er 4 nu her og det er heldigvis blevet lidt bedre med alderen, og det sker sjællendt at han napser folk, men stadig advarer jeg lige folk(specielt folk der ikke kender til ildere) om at man lige skal ta den stille og rolig til han selv opsøger folk.
Sender tile en Pb til dig omkring en gåtur  så vi ikke spammer din tråd fuldstænigt;o)

Eliza

Jeg synes det er rigtig fedt du er ærlig om det. Tror også det kan gøre at det er nogle der kan give ham en god oplevelse med at blive passet der melder sig og det ikke er nogle der er bange for ham.

Jeg bor jo desværre nok lidt langt væk og er heller ikke helt sikker på jeg kunne på det tidspunkt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Liie

Hmm tror thilde er min lille piges mor :D ?
Er de fra odense uden ved en poul? :P

rixmus

Liie: har sendt dig en privat besked:)
Eliza: takker, man kan lige så godt være ærlig. Jah, rødovre er nu godt nok et stykke væk. Håber på der er nogle her på fyn der har tid og lyst:)