Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

4 December

Startet af AlisVolatPropiis, 4. December 2010, kl. 23:48

AlisVolatPropiis

4 December
Pigen vækkede tidligt de unge, og mens hun rensede ører -noget der absolut ikke hørte til yndlings beskæftigelserne, fortalte hun at det var en juleudstilling, og at det var specielt hyggeligt. Det sagde ikke de unge ildere noget specielt, men de morede sig meget over den fjollede lille hat Pigen havde i sit hår.
Udstillinger forløb næsten altid på samme måde, tidligt op, forberedelse -hvilket betød gennemtjekning af negle og ørerensning osv. -røvsygt og irriterende. Så ud og afsted. Nogle gange tidligere end andre, og nogle gange længere tid i kassen end andre. -Suk!
Nå men så kom man ud af det der køretøj og så skulle man stadig sidde i kassen, indtil ens menneske havde vist papir på man var stukket, nogle gange skulle de også se på en -måske for at finde ud af om der var prikhul i ens nakke? Og så kiggede de i ørene...-som om man kan se det der blev sprøjtet ind i en på den måde...idioter!

Så slår ens madmor et bur eller en løbegård op -en form for stort fladt bur...og så kan man se og lugte en masse andre ildere samt mennesker der vimler rundt. Det eneste man skal som ilder, er at vente, og så pludselig bliver man hevet op, og kommer væk fra sit menneske. Ind til en dommer og ellers skal man bare nyde oplevelsen og alle de beundrende blikke man får, samt de godbidder som ens menneske køber til en...der er også noget med nogle præmier, og et lotteri. Men det går ildere ikke så højt op i.

Denne udstilling var dog anderledes...folk havde de der sære røde og hvide hatte på, og nynnede sære melodier, spiste sære ting der lugtede spændende, men som de egoistiske dumme mennesker ikke ville lade ilderne smage. -Alle sagde hele tiden der det ord...jul og de unge ildere forstod det ikke helt. Ganske givet var der mange ord og ting de ikke forstod, dyrt, brug bakken og av for at nævne nogle få...men nysgerrige som de var, ville de vide hvad Jul betød. Og som det første da de myldrede ud af transportkassen derhjemme, for de hen til Aisha og spurgte hende om hun vidste hvad jul var?! Ok...det vil sige Melpomene og Spero gjorde, Thlayli skulle først hen og tjekke om Bold havde haft det ligeså hårdt ved den lange adskillelse...men da bold viste alle tegn på ligegyldighed trillede han den hen til de andre og ventede spændt på svaret.

Cosmo svarede dog i stedet for Aisha, af alle ilderne var han den der forstod og interesserede sig mest for mennesker og den der vidste mest.
Jul, -når det bliver koldt, og mere mørkt end det er lyst, så holder menneskerne en fest. De giver hinanden gaver, spiser god mad, og så fejre de en der hedder Je-Sus som havde fødselsdag for meget lang tid siden. "Hvorfor er han ikke med til sin egen fødselsdag og er de alle i familie med ham?!" -Thlayli havde altid funderet meget over mange ting...."Fordi han er død, og nej han er ikke i familie med dem alle, men de fejrer ham fordi han grundlagde en religion, og er noget vigtigt for menneskernes historie, i hvert fald de kristnes"...."Var kristne ikke dumme?" tilføjede Spero forvirret. "hvorfor fejre nogen der er døde? Og historie? Det er da sært?" blandede Melpomene sig. De unge ildere var enige, det var da totalt fjollet at fejre noget som er sket, når man lever i nuet, betyder kun de godbider, den leg og det sjov der sker ligenu, og gårsdagens goder er hurtigt glemt...
Cosmo og Aisha der begge var ældre så på hinanden og smilede skævt. 

......"men.." Spero så undrende ud...."hvorfor har de, de der totalt åndsvage ting på hovedet?!!"...Cosmo kiggede lidt fortabt på Aisha, der ikke ville sætte sin ven i pinligt lys og skyndte sig at sige "Hva unger, lovede jeg ikke at fortælle jer hvordan ilderen også kunne være kommet til Europa?" Ungerne nikkede ivrigt og lagde sig til rette på det store skind, det havde trods alt været en lang dag...
Nå men i husker at Ali og Nuba kom fra Libyen ik? Hvor de levede hos Berberne. Og Nuba kom til det der ørige ik? Jamen begge steder blev invaderet af nogen der hed Romerne...
"BUUUUUUUUUUUUUUUUT"...."hvad er der nu Spero?" Aisha kiggede lidt forskrækket på det rystende ungdyr, "Fætter Echo er også blevet invaderet af romerne!!!" Aisha sukkede lidt utålmodigt, men Cosmo gik hen til den forfærdede Spero og vaskede ham blidt i nakken, mens han forklarede "Echo fik et nyt flokmedlem, det er ikke det samme, og han var ikke romer, han hed Romeo, bare rolig, der sker dig ikke noget...tror du selv Pigen ville lade nogen gøre dig noget?" Spero, stadig lidt småbange rystede på hovedet..."du er en køn ørken ilder Ali! -vathamster!" "PUCCA! Så er det godt!-Ellers fortæller jeg ikke mere!" Aishas skarpe tone fik bragt flokken til ro.
Nå MEN...Romerne var altså både i Libyen og på Balearerne og derfra kan de have taget nogle af de her kaninjagende steppeildere med...Aisha stoppede midt i sætningen, da Cosmo blidt puffede hende med snuden, hun kiggede rundt, hvalpene snorkboblede..

KariN

Det er altså en hyggelig Jule historie :D

(ja jeg skriver i tråden, for det har jeg hørt at man gerne må) :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sølvsten

Åh det var jeg ikke klar over at man må. Jeg elsker den historie.

Namilla

Hvornår får vi 5.december? Kan næsten ikke vente...