Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Akrobat ilder?

Startet af Dampii, 10. Januar 2011, kl. 22:28

Dampii

Mine tøser har jo soveværelset for dem selv når de er ude, og desværre er det sådan at mit skab har nogle dårlige låger som er lige til at åbne, hvilken pigerne så selvfølgelig udnytter. Det jeg så er blevet så overrasket over og slet ikke har kunne finde svar på, er hvordan fanden de når helt op på 2 hylde :D .. Det er intet omkring de kan stå på og hoppe fra, og der lægger kun tøj på hylderne som jo burde falde ned hvis de tog fat i det, så ville bare høre om der er nogen der kunne svare på hvordan de kommer helt derop? (ca lidt over en meter)

Et andet spørgsmål jeg har. Jeg har nu to gange vågnet ved, at en af tøserne har løbet rundt i stuen om natten, og en af gangene endda har vækket mig og min kæreste ved at kradse og bide os (meget ubehagelig måde at vågne på skal lige siges  :lol:). Jeg forstår bare ikke hvordan hun er kommet ud af buret, da det er helt lukket, undtagen den øverste låge der bare er lukket i (er dog begyndt at låse den helt nu). Kan godt se det måske har været muligt for hende at få lågen op, men for at komme ned fra buret har hun kun kunne falde, og må hun da have taget en eller anden form for skade af. Hvor langt ned kan ilder generalt falde før der sker skade med dem? for synes mine falder ret tit ned af ting (de er ikke de klogeste dyr  :lol:) men hopper så bare videre med det samme som om intet af sket.

cibatuchsi

sidder lige og smiler for mig selv. på nethinden har jeg et billed af dem der laver den ene flikflak efter den anden for at komme op på hylden... hehe.
når de er kommet ud af buret om natten har den øverste låge så stået åbent når i kom ind?

Dampii

Nej den har været helt lukket. Så ved ikke om den ene holder lågen oppe imens den anden springer ud eller hvordan det fungere :P

LordDoom

Kan så lige fortælle at det med buret undre vi os også over. Emily, Shiva og fnug kan komme ud af de her bure. og vi aner ikke hvordan de gør. Men de gør det på under 5 minutter efter vi har sat dem ind. der sidder en plyk igennem lågen som de kan få poten ind og få op på magisk vis. Og vi har kun de her bure nu til alle vores dyr, så vi har fundet en løsning med at binde plykken fast med en tråd. I starten trode vi bare de var urolige inde i burene i ilderrummet. men når vi gik ind for at tjekke dem kom de alle 3 ( som går i samme bur) løse og i fuld leg på gulvet :P




Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

cibatuchsi

der er ikke et sted hvor tremmeafstanden er stor nok til at komme ud af, eller en tremme der er gået løs?

Line

Da min den ene var hvalp kravede hun op af siderne i buret, og maste sig ud mellem tremmerne i toppen af buret... Undrede mig også noget over en løs ilder og et lukket bur. Måske jeres også kan det? Det er vel bare at gå lidt og så lytte efter og komme tilbage, eller sætte et kamera op.
Jeg fandt ud af det ved at sætte hende ind, gå ud i entreen og tilbage igen, og vupti sad der en ilder på vej ud af buret. :P Så det med buret burde være til at finde ud af

Rokkie

Kan se at der ligesom i vores bur er en udtagelig bund, Smilla har flere gange prøvet at skubbe til den, måske de kommer ud den vej og snedigt som ninjaer lukker den igen?

cibatuchsi

vil lige påpege at billedet med buret ikk er fra trådstarter, men billeder robert har lagt ind for at vise deres løsning :)

Line

Det var jeg opmærksom på Daisy :)
Var også bare for at fortælle hvordan min den ene kom ud. Jeg havde hende ikke i samme bur som det viste, og ved jo ikke hvilket bur trådstarter har, men tremmer er dog tremmer, og en ihærdig ilder skal nok komme ud hvis den vil ud  :lol:

cibatuchsi

#9
^^ok. men det virkede som var det mht et bur som det på billedet.

Line

Okay, tak for at du påpegede det, så jeg kunne få udspecificeret mit indlæg. Er jo ikke meningen at folk skal misforstå det :)

Dark Crystal Ferret

Vil lige sige det ikke er vores løsning på billederne. Men faktisk hvordan buret ser ud uden vores løsning. vores løsning er at binde pløkken fast til buret. men selv det kan somme tider lykkes Emily at få løst. Hun kan også binde en knude op. Eller bide snorren over :S
Tit når vi har bundet den fast flere gange omkring trammer osv. så står hun på gulvet kort tid efter. Og vi aner seriøst ikke hvordan hun gør det.
Godt nok kunne oliver åbne en lynlås, og Tjalfe komme ud af vores kravlegård - men trode faktisk at det her system med de her bure, var så godt som umuligt for dem at komme ud af.
men selv Lille Fix ( Nu Mie) kunne faktisk.
Så de har ikke været nær så sikre som vi troede til at begynde med.
Men det er for det meste Emily der er udbryderen og de to andre der bare snupper chancen for at komme ud, når det er lykkes hende at få lågen op.  :fnis:

Dampii

Er glad for jeg ikke er den eneste med det her problem (: .. og har ogs tit overvejet at sætte kamera op hvis jeg ellers havde et. Men tror bare ikke de kan komme igennem tremmerne da det er den tykkeste af tøserne der er kommet ud af buret.

katja74

Citat fra: LordDoom Dato 10. Januar 2011, kl. 22:40
Kan så lige fortælle at det med buret undre vi os også over. Emily, Shiva og fnug kan komme ud af de her bure. og vi aner ikke hvordan de gør. Men de gør det på under 5 minutter efter vi har sat dem ind. der sidder en plyk igennem lågen som de kan få poten ind og få op på magisk vis. Og vi har kun de her bure nu til alle vores dyr, så vi har fundet en løsning med at binde plykken fast med en tråd. I starten trode vi bare de var urolige inde i burene i ilderrummet. men når vi gik ind for at tjekke dem kom de alle 3 ( som går i samme bur) løse og i fuld leg på gulvet :P




e

Mine kunne også komme ud af lige netop det bur.... de fandt ud af hvordan man fjernede palen der holder bunden på plads... og samtidig fik de rykket bunden ud - og kom ud af den åbning de lavede!!
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos