Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Ny ilder til flokken plus en der keder sig for meget.... :(

Startet af Dexiii, 13. Januar 2011, kl. 19:54

Dexiii

Hey...

Har lige to ting som jeg håber nogle kan hjælpe med... :)

Har denne dejlige dreng på 2,5 år, er sikker på han undskyld sproget, røv keder sig.... :/ Han gider ikke lege med hans ''kone'' overhovedet, når han kommer ud snuser han lige til det hele, og så smider han sig, eller ligger og putter ved en i flere timer.... Det er jo selvfølgelig sødt nok, men føler lidt han er gået hen og blevet lidt afhænnig af mig, kan ikke gå nogle steder uden han vil med, og så ender det gerne med han kommer op og putter igen..... har i nogle ideer til hvad jeg kan aktivere ham med??? de har sindsygt meget legetøj, pivdyr, rør, tunnel, kattelegetøj.... kunne være godt hvis han kunne komme ud og gå nogle ture men det er da for koldt??

Mit andet spørgsmål. :D Jeg har fået en rigtig sød fritte mere, altså en tredje, og ham som er beskrevet oven over, er rigtig, rigtig ond ved hende... han jagter hende nærmest nogle gange, og bider og ryster hende. Hun er godt nok en pyllerrøv og ''skriger'' bare de andre røre hende og hun får et chok, men sys virkelig ikke det er til at holde ud at se på, ved godt han vil sætte hende på plads, men sys det går meget voldsomt til, og han plejer ikke at være sådan... så mit spørgsmål, hvad skal jeg gøre, lade ham ''tæske hende'', eller kan det være fordi han keder sig??? eller hvad er det lige????

håber nogle har nogle gode råd, for sys ikke det er rart mere... :/

Line

Du kunne fx. tage et tæppe eller en pose og hive hen over gulvet. Kender rigtig mange ildere der synes det er sjovt at hoppe op på tæppet og "fange" det eller noget. Du kunne også prøve med en kasse med grødris i, et fad med 2cm vand i kan også være spændende. Og nej, det er ikke for kold for ham at komme ud og gå en tur, hvis du bare ikke går i alt for lang tid. Jeg tager nogle gange en af ildernes varmeste sovepose i en skuldetaske, og så går jeg en halv times tid... Hvis de vil op kommer de det. Når jeg bærer dem, så kan jeg jo også mærke hvor kolde poterne er, og om det er for meget. :) Men selv hvis han ikke vil gå, men bare sidde hos dig, så tror jeg det er godt for ham bare at komme lidt uden for. Du behøver jo ikke gå den længste tur :)
Du skal også tænke på at det er vinter lige nu. Nogle dage ser jeg kun mine ildere aktive i stuen med legetøj eller andet i en times tid, så kan være han bare er i vinterhi?

Nu kan jeg ikke se hvor voldsomt det er, men det skal ret meget til før at ildere får sår. Så umiddelbart ville jeg ikke være nervøs ved det, med mindre det virker rigtig slemt. DOG tænker jeg - Er din han kastreret!? For hvis han ikke er har du snart et problem

lille_jill

Jeg har også sådan en kedelig en der sover 23 timer i døgnet og bruger den resterende tid på at æde.
Tror bare at man må indse at nogen ildere er sådan. Jeg har forsøgt at motivere ham på alle muligt måder, men han er totalt ligeglad og falder nærmest i søvn midt i det hele. Dog vil han gerne træne tricks, ved ikke om det kunne være en idé?

Lenac

Den ene af mine gider heller ikke rigtig bruge sin energi på at lege. Hun synes det er meget sjovere at være sammen med sine mennesker. Tror bare der er nogle ildere der har det på den måde, jeg har prøvet at aktivere hende men har indset at det er bare ikke hende at rende rundt efter ting. (hvorfor skulle man dog flyttet sig det mindste fra sine mennesker når man får masser af møs og kæl ved dem  :lol: )
xoxo Malene <3

englefugl

Jeg er enig med de andre :) jeg fik også selv en lille ny pige her for nylig som faktisk slet ikke havde været sammen med andre før, så hun skreg også rigtig meget når de andre to boksede rundt med hende. Hun skreg også hvis de bare snusede til hende. Og det ser rigtig voldsomt ud  :( Men som sagt hvis hun ingen sår har og hvis der ikke flyver pelstotter rundt, skal de bare have tid. Det er hvad jeg umiddelbart tror, for sådan var det med mine :) men der er selvfølgelig forskel fra ilder til ilder.