Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Bad

Startet af ildmar, 1. Februar 2011, kl. 17:35

ildmar

Jeg fik af vide at Frej godt kunne lig at bade og da han så trængte til et bad her i dag så var han hel panisk angst over for vandet. :(
har i nogle gode råd eller forslag hvordan jeg kan få ham badet uden han går helt i selv sving.
nogle gange har han jo brug for et bad (ved godt det ikke må være så maget mere end 1 gang om måned) men vil være rat at gøre det uden han bliver helt bange  :(

håber i kan hjælpe   

hilsen liv og Frej  :)

mette11

Jeg mener ikke at ildere har behov for at blive badet. Mine er ikke blevet badet i år eller sidste år for den sags skyld og de er sgu nogle lækre tøser!!  :dans:
Mine synes det er sjovt at lege med vand, så det får de lov til ind imellem og om sommeren har de en swimmingpool udenfor som de kan hygge sig med. Men jeg vasker dem ikke under normalt omstændigheder. Det eneste tidspunkt mine bliver vasket på er hvis de af en eller anden grund er blevet ulækre (som fex. hvis de har væltet cola ud over sig selv og er klamme i pelsen).

Hvis man vil bade sin ilder, så synes jeg at man skal lade dem selv vænne sig til vand, fex. ved at sætte en balje på gulvet og smide noget legetøj i og på den måde vænne dem til vand. Men hvis de virkelig ikke kan li´ vand, så ville jeg ikke gøre det, med mindre det var strengt nødvendigt af en eller anden årsag. Mine synes også bruseren er sjov og kan gakke helt ud over at løbe ind og ud under vandet fra den. :fnis:

lille_jill

Chucky elsker når man stiller en balje vand og så putter godbidder i, så han skal dykke efter dem. Bagefter skal han tørres og det gakker han helt ud over.

..men bad! Ellers tak. Så tisser han sgu i håndvasken af skræk.

KariN

#3
Man skal også huske at jo mere man bader en ilder, jo mere fedt udskiller de i pelsen, da man, når man bader dem vasker det naturlige fedt ud af deres pels og det kan godt begynde at lugte ret kraftigt. Derfor bader jeg kun mine hvis de, som Mette skriver, har fået væltet et glas cola eller lign. ud over sig selv og mine har en rigtig skøn pels og lugter ikke det mindste ;)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

ildmar

Mette: Ja han har fået sodavand over sig så han skulle lige have et bad og det kunne han ikke lig.  :nej:
men tror også at jeg kan prøve men nogle godbidder og sådan noget,  vænne ham til vand. også lade vær med at bade ham til det er vildt nødvendigt  :)

Karin: har en shampoo til pels men bader ham heller ikke bare får at bade ham :)

lille_jill

Du kunne vel bare tage en våd klud og gnide ham med?

AlisVolatPropiis

Shampoo til pels er stadig sæbe :) og det hedder maks to årlige bade med sæbe...

Men ellers elsker min de tit at lege med vand :) lad ham selv bestemme :) og lad bruseren stå tændt og se om han ikke gakker ud og leger :)

ildmar

Lille-jill: det har jeg også prøvet men at river og prøver at bide men jeg kan prøve når han ligger og putter os mig.

AlisVolatPropiis: han kan bestemt ikke lide at bruserne er tændt men ellers løber han også bare rundet. :) det er heller ike fordi jeg vasker ham med sæbe daglidt.  :)

men ellers tak til de gode råd vil jo ikke gøre ham bange eller noget (han er blevet ren lille fritte/ilder) :)


Ida

Mine to piger er ikke så vild med konceptet bad, men sommetider er det altså nødvendigt, fordi de tit ruller sig ud i noget klamt og det sætter sig i deres pels. Sommetider kan vi også lige give dem et hurtigt bad, hvis nogen kommer på besøg. Det gør at de lugter lidt mindre.
Men hvis der er noget de to banditter elsker ved et bad, ER BAGEFTER.... De elsker simpelthen at nusse i håndklæder og blive tørrer på den måde. Det gør hele badet værd. Og så glemmer de helt, hvor ond jeg har været overfor dem at gøre dem våde på den måde :D

Eliza

Citat fra: tilde Dato 21. Februar 2011, kl. 21:39
Mine to piger er ikke så vild med konceptet bad, men sommetider er det altså nødvendigt, fordi de tit ruller sig ud i noget klamt og det sætter sig i deres pels. Sommetider kan vi også lige give dem et hurtigt bad, hvis nogen kommer på besøg. Det gør at de lugter lidt mindre.
Men hvis der er noget de to banditter elsker ved et bad, ER BAGEFTER.... De elsker simpelthen at nusse i håndklæder og blive tørrer på den måde. Det gør hele badet værd. Og så glemmer de helt, hvor ond jeg har været overfor dem at gøre dem våde på den måde :D

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor tit i får gæster, men husk at de altså kun må komme i bad max to gange om året. Det er jo for at man ikke ødelægger deres pels. Dels kommer de til at lugte meget mere end hvis man ikke vasker dem og så sætter snavset sig heller ikke fast på samme måde, hvis pelsen ikke er ødelagt af for meget badning.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Ida



[/quote]

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor tit i får gæster, men husk at de altså kun må komme i bad max to gange om året. Det er jo for at man ikke ødelægger deres pels. Dels kommer de til at lugte meget mere end hvis man ikke vasker dem og så sætter snavset sig heller ikke fast på samme måde, hvis pelsen ikke er ødelagt af for meget badning.
[/quote]

Argh, nu synes jeg ikke ligefrem, at de kommer i bad hele tiden. Ved udemærket godt, hvad det gør med deres pels og læg mærke til hvorfor de normalt skulle i bad. Hvis der sad klamme ting i deres pels.

AlisVolatPropiis

Jamen så længe det bare er omkring to gange årligt er det jo også ok :) -du kan sagtens skylle dem uden sæbe hvis der sidder noget i pelsen, det fjerner ikke de sunde olier, eller tage en klud :)

mette11

Mine får nogen gange lov til at komme ud og lege med vand når Jonas har været i bad...så lader han bruseren være tændt og så render de rundt og fjoller...de synes det er herligt!! Mallow elsker også at have sin pool om sommeren med vand i som hun kan lege i...men at blive vasket gør de slet ikke...de får bare lov til at lege med vandet som de vil... :dans:

Wolter

...
Men det undre mig at du først skrev at du fik at vide at han godt kunne lide det, og så da du prøver, blir han helt panisk? (håber ikke at jeg misforstod)
Hvordan bader du ham?
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

englefugl

det er ret sjovt med mine tre, for de to af dem bryder sig ikke rigtig om at blive badet, men de bliver ikke paniske, de prøver at komme væk, så det bliver bare et hurtigt bad. Men den sidste som vi har købt ra en privat sidder helt stille, så hun er nok blevet badet rigtig meget, for hendes pels var også helt tør da vi fik hende. Jeg har aldrig opæevet et så artigt dyr når det skulle bades :D og så skal det lige nævnes at vi har badet dem en gang i alt den tid vi har haft dem og nok først gør det om et års tid medmindre de får cola på sig :D