Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Kørsel fra Lystrup til Randers

Startet af Amazing Ferret, 17. Marts 2011, kl. 23:27

Amazing Ferret

Jeg står i den situation at jeg bliver nødt til at tage til dyrlæge med Peanut i morgen :(

Han har haft nogle små "anfald" i dag hvor han er blank i blikket og sitrer. Han har over en periode også tabt sig meget og vejer nu "kun" 1540 g.

Og pga hans dårlige hjerte må jeg ikke stresse ham og jeg vil helst ikke byde ham 3 timer med bus og tog til og fra dyrlægen.

Så jeg vil spørge om der var nogen fra Århus som har mulighed for at køre mig en tur til Randers i morgen. Jeg betaler selvfølgelig gerne for benzin

Jeg håber virkelig der er een der kan og vil hjælpe :(

Barky

Har du prøvet at give ham lidt honning i forbindelse med anfaldene?
Læste på FB at du havde mistanke om insulinoma, og hvis han reagerede på honningen så kunne det jo hjælpe kortvarigt. (han skal have medicin for det normalt)
Lidt honning i gummerne på ham mens han har et anfald og så ellers sidde med ham indtil at du får kontakt til ham. Efter et insulinoma anfald vil han være meget træt, da det tærer på kroppen.. Det tog som regel min ilder 30 min at komme ovenpå et anfald, og så var han træt bagefter, men til stede!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Hans anfald varer ikke mere end max 10 sek og så er han tilbage igen

Barky

Jeg ville prøve med honning alligevel, det kan jo være at det holder anfaldene væk resten af dagen.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Jeg har ikke noget honning  :( Kan sirup bruges?

Barky

Ja, eller sukkervand.. blodsukkeret skal ihvertifald op...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Ok så vil jeg prøve med lidt sirup og se om det hjælper. Tak

Barky

Og viser det sig at han har insulinoma er det bedste du kan gøre for ham:

100% BARF (eller så meget du kan få i ham!)
Medicin til at forhindre anfaldene (kan øges hvis der kommer anfald igen)
Og noget sødt til at få ham ud af anfaldene så han ikke ender i koma.

Det diagnostiseres ved at du har observeret han har øjeblikke han er "væk", og ved at dyrlægen tester hans blodsukker.. På en ilder skal det være mellem 4,95 og 6,88 for at være normalt.
Min egen insulinoma ilder fik testet 2,5 dagen efter hans første anfald, og da havde jeg givet ham honning aftenen før.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Det eneste kød Peanut spiser er mus  :(

Hvilken medicin skal han have? Er det ikke predisolon(staves)


Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Åhh Peanut! :( Er virkelig ked af at jeg ikke har bil :(

Vh. Marianne

NemoToft


Amazing Ferret

#12
 :(