Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Peanut

Startet af Amazing Ferret, 21. Marts 2011, kl. 12:16

Amazing Ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. Marts 2011, kl. 16:38
Så har jeg fået svar på blodprøven  :)

Der var tegn på der var en betændelse i kroppen og den er han jo i behandling for nu  :) og så var hans blodsukker lidt lavt. Dyrlægen sagde at den skal ligge mellem 3 og 11 og Peanut's lå på 3.

Jeg fik ikke svar på det med bakterien for det var den anden dyrlæge jeg snakkede med. Men Carl Ole vil ringe i morgen så jeg lige kunne få lidt mere at vide omkring det med blodsukkeret

Hun ringede lige igen fordi hun havde læst lidt op på det med insulinoma og hun var lidt bekymret over at Peanut's blodsukker var så lavt når han nu havde spist 2 timer forinden. Men der skal nok lige tages en prøve når han har fastet

Starshineferrets

ett blodsocker på 3 tyder på insulinom. Gränsen för insulinom går vid ca 3,72. Sedan beror det så klart även på hur lång tid som gått mellan att illern åt senast och blodprovet. Men på en fullt frisk iller, som fastat ett tag brukar blodsockret sällan ligga under 5. Så jag skulle rekomendera evt. mer provtagning med olika intervall mellan maten. Och även at tsätta in predisolon mot insulinomet (sedan kan även kortison hjälpa vid inflammationstillstånd i tarmen)

Charlotte

Kan din dyrlæge have ment det var coccidiose? Det kan både dyr og mennesker få.

God bedring med ham.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Amazing Ferret

Jeg har købt sådan et blodsukkerapperat i dag og har lige prøvet det på Peanut. Han har ikke spist siden kl 8 i morges og hans blod% lå på 2,4 her kl 14  :(

Jeg venter på min dyrlæge ringer tilbage så jeg kan få en recept på prednisolon

Sølvsten

Citat fra: Amazing Ferret Dato 23. Marts 2011, kl. 14:05
Jeg har købt sådan et blodsukkerapperat i dag og har lige prøvet det på Peanut. Han har ikke spist siden kl 8 i morges og hans blod% lå på 2,4 her kl 14  :(

Jeg venter på min dyrlæge ringer tilbage så jeg kan få en recept på prednisolon

åh altså stakkels jer. De bedste tanker til jer

Anne

Det er jeg ked af at høre :(

Dark Crystal Ferret

Syndes ikke godt om  :X

katja74

Krydser fingre for han snart er helt frisk  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

Øv det er da noget lort..  :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Jeg har i dag fået udleveret Medrol som er en slags prednisolon. Han skal have en ½ pille to gange dagligt i et par dage og så skal jeg tjekke hans blodsukker for og se om det er for lidt han får eller for meget

AlisVolatPropiis

åh godt det hele er endt godt....Peanut din kære dreng altså....jeg håber medicinen virker fantastisk :) og Erika du er virkelig i mine tanker for tiden!

Amazing Ferret

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 28. Marts 2011, kl. 19:16
åh godt det hele er endt godt....Peanut din kære dreng altså....jeg håber medicinen virker fantastisk :) og Erika du er virkelig i mine tanker for tiden!

Tak  <3

Shamua

Dejligt at han er begyndt på medicinen :)

God bedring med ham :)

Vh. Marianne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hvordan måler man blodsukker på en ilder selv? skal man ikke måle det gennem blodet?

God bedring med ham!

Amazing Ferret

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 28. Marts 2011, kl. 20:19
Hvordan måler man blodsukker på en ilder selv? skal man ikke måle det gennem blodet?

God bedring med ham!

Man køber et blodsukker apperat på apoteket og så kan man selv tjekke.
Jeg prikker hul i en af hans trædepuder (det gør ikke ondt på ham) og så skal der en dråbe blod ud på en strips man sætter i måleren. Det er simpelt  :) Det sværeste er at få ilderen til at ligge stille længe nok hehe

Shamua - Tak  :) Han er dog ikke begyndt på medicinen endnu hehe. Først senere i aften skal han have sin første pille