Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

? om foder.

Startet af Dyrenørden, 22. April 2011, kl. 16:22

Dyrenørden

Hejsa

Som i nok ved er jeg ny i ilderverden ;) Nå men sagen er den at jeg jo har fået mig en ilder til låns som jeg håber bliver min, nå men da hun kom havde hun sit eget foder med, ferret complete det har jeg så læst mig til ikke er det bedste så nu har jeg købt wildcat cheetah og orijen som jeg så blander i indtil der ikke er mere ferret complete så vil hun bare få wildcat og orijen. Jeg vil selv mene det skulle være okay at give? Men må jo hellere lige høre alle jer ildertosser ad ;) For øvrigt har jeg også købt sådan noget olie hun får lidt af hver dag det hedder ViVet kender i til det og er det godt? Hun er helt vild med det :) Men tænker lidt om det for meget af det gode når hun får det foder hun får? Ellers vil jeg bare nøjes med at bruge det når hun skal have klippet klør :)

lille_jill

Jeg bruger Orijen og det er både mig og kræene tilfredse med :)

Dyrenørden

okay :) Hun har en smule tynd mave men hun skal jo også lige vænne sig til det har dog kun blandet lidt i her i starten men hun spiser wildcat pillerne først så det klart hun får lidt ondt i mavsen :)

AlisVolatPropiis

For meget olie giver også tynd mave :)

Mine fik dog også diarre på ren wildcat...men blandet med orijen gik det fint :)

Hun skal bare have en dråbe dagligt olie :) og lidt ekstra til negleklip og ørerens skader ikke :) ellers er det rigtig fint :D

Dyrenørden

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 22. April 2011, kl. 16:38
For meget olie giver også tynd mave :)

Mine fik dog også diarre på ren wildcat...men blandet med orijen gik det fint :)

Hun skal bare have en dråbe dagligt olie :) og lidt ekstra til negleklip og ørerens skader ikke :) ellers er det rigtig fint :D

Hun har fået en smule olie dagligt i 14 dage uden problemer så det må være foderskiftet men tror jeg giver hende for meget olie anyways hun får en teske så den skruer vi lige lidt ned for men hun har fået en lækker pels efter hun er begyndt at få det :) Ørerens har jeg ikke fået fat i endnu da hun p.t får behandling mod øremider men det er slut i næste uge så jeg må hellere få købt noget. Så må vi bare vente og se hvordan hun kommer til at køre på det foder :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Lyder som om du gør det super godt! Paya er en super heldig ilder ;)


Dyrenørden

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 22. April 2011, kl. 16:49
Lyder som om du gør det super godt! Paya er en super heldig ilder ;)



Tusind tak :) Gør hvertfald mit bedste :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 22. April 2011, kl. 16:55
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 22. April 2011, kl. 16:49
Lyder som om du gør det super godt! Paya er en super heldig ilder ;)



Tusind tak :) Gør hvertfald mit bedste :)

Ja det kan man sagtens fornæmme! Godt Paya endte hos dig....

Dyrenørden

A_M_T >Team Unique Ferrets<
Tak men hun er desværre ikke min endnu selvom jeg godt nok bilder mig det ind. Tror fortsat på hun bliver min da ejer endnu ikke er begyndt at lede efter lejlighed hvor han kan have hende med og slet ikke virker intra i hende. Desuden har han hverken tid, råd eller overskud til at have hende når det kommer til stykket.  :X

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 22. April 2011, kl. 17:39
A_M_T >Team Unique Ferrets<
Tak men hun er desværre ikke min endnu selvom jeg godt nok bilder mig det ind. Tror fortsat på hun bliver min da ejer endnu ikke er begyndt at lede efter lejlighed hvor han kan have hende med og slet ikke virker intra i hende. Desuden har han hverken tid, råd eller overskud til at have hende når det kommer til stykket.  :X

Ahr øv! Men nogle gode råd så det ike ender med uvenskab eller han lige pludselig komme rog forlanger hende tilbage osv. Prøv og se om du ikke kan lave en kontrakt hvori der står at du ejer hende! Hvis ikek hun er chippet så få hende chippet og så kan du også få hende registreret i dit navn osv. Kan du ike prøve at aftale med ham gutten at hvis han ike har fundet lejlighed inden en hvis dato så blir ejerskabet dit!

Dyrenørden

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 22. April 2011, kl. 17:42
Citat fra: Dyrenørden Dato 22. April 2011, kl. 17:39
A_M_T >Team Unique Ferrets<
Tak men hun er desværre ikke min endnu selvom jeg godt nok bilder mig det ind. Tror fortsat på hun bliver min da ejer endnu ikke er begyndt at lede efter lejlighed hvor han kan have hende med og slet ikke virker intra i hende. Desuden har han hverken tid, råd eller overskud til at have hende når det kommer til stykket.  :X

Ahr øv! Men nogle gode råd så det ike ender med uvenskab eller han lige pludselig komme rog forlanger hende tilbage osv. Prøv og se om du ikke kan lave en kontrakt hvori der står at du ejer hende! Hvis ikek hun er chippet så få hende chippet og så kan du også få hende registreret i dit navn osv. Kan du ike prøve at aftale med ham gutten at hvis han ike har fundet lejlighed inden en hvis dato så blir ejerskabet dit!

Hvis hun bliver min så hun ikke chippet endnu men det vil jeg få gjort den dag han siger ok til jeg kan beholde hende så han netop ikke kan forlange hende tilbage. Har givet ham 4 uger til at finde en løsning og ellers så har jeg sagt jeg meget gerne vil beholde hende. Men kan overtales til at passe hende i 2 måneder for mener at der er en lov med at passer man et dyr 2 måneder så kan man beholde det medmindre der er en kontrakt hvor der står noget andet i ;) Ville nødigt derud hvor jeg nærmest stjæler hende. Men nu må vi se.