Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Godbidder?

Startet af Maloubi, 12. Juni 2011, kl. 23:38

Maloubi

Hej

Hvad giver I egentlig jeres ildere af godbidder? Altså når de lige skal forkæles lidt eller bare har fortjent det? ;-)

AlisVolatPropiis

tørret og frysetørret kød af forskellig art
Animalsk olie
højkvalitets foder -ziwipeak f.eks.

og så får de råt kød af forskellig art hver aften
samt en til to gange i ugen enten et æg eller en daggammel kylling -da der er æggeblomme i maven på disse og de må ikke få for mange...er ægget råt får de kun blommen (og aldrig kun give hviden)

jeg prøver at undgå kulhydrat så meget som muligt, da de får mere end rigeligt end de kan tåle i deres tørfoder og indeholder noget sukker, får de det aldrig...jeg har mistet en ilder til insulinoma og vil gøre alt for at undgå det sker igen :)

mette11

Mine får også forskellige former for tørret og semi-tørret kød, olie, vitaminpasta.
Man kan få rigtig mange former for tørret kød (som oprindeligt mest er hunde-godbidder) i de fleste dyrehandlere...bare gå efter dem som er 100% kød, så er man sikker på at der ikke er alt muligt klamt i dem.

Mimse-mia

Godbidder laver jeg selv da jeg syntes at de fleste godbidder er der sukker i og det vil jeg ikke gi mine dyr, så herhjemme får de tørret kanin og and hvilket er et STORT hit selv blandt dem der ikke gider kød :)
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi