Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Pasning af Freja fra den 11-16 marts 2009

Startet af Freja, 17. Februar 2009, kl. 17:16

Freja

Hejsa!

Min Freja-pige søger pasning fra den 11-16 marts 09, da vi skal på skiferie i Norge.
Vil helst have hende passet af andre med ilder, dels fordi der så er en eler flere skønne legekammerater, men også fordi ilder-ejer er vant til at have ilder i deres hjem i forvejen (kender ikke andre med ilder) :)
Vi bor på Nørrebro i københavn, så det må godt være lidt tæt på københavn:)
Freja er endnu ikke stereliseret, da hun ikke er gået i løbetid endnu (1år gammel). Hun bliver vaccineret for hvalpesyge den 2/3-09, hvor vi har bestilt tid hos dyrlægen ved jagtvej 61. Hun er også lige blevet tjekket for øremider hos selv samme dyrlæge:)

Kunne godt tænke mig at finde en fast pasningsven (du passer min Freja og jeg passer din ilder, når du skal ud og rejse eller bare har brug for det.

Ellers er det også bare iorden og helt fantastisk, hvis nogen bare kan passe Freja på de nævnte datoer;)

Mvh Freja og Mette


tzari

Ville nok foreslå di at få hende steriliseret hurtigst mulig eller når hun at gå i løb.

Håber du finder havd du søger herinde velkommen til  :dans:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Julie Stuhr

Jeg ville gerne passe hende, bor bare ret langt væk :)

Freja

Var til dyrlægen med hende idag og fik at vide at når hun går i løbetid, så skal hun i første omgang have en p-sprøjte og når hun så er ovre løbetiden, så skal hun stereliseres. Høre bare hvad dyrelægen siger, men hvis der er nogen der mener bedre, så er jeg lutter ører:)

tzari

jeg ser ingen grund til at vente på hun har været i løb. Hun er jo fuldt udvokset når hun allererede er 1 år og p-sprøjter er stærkt mistænkt for at give kræft
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Lea

Jeg vil godt passe din ilder :) men bor nok lidt langt væk :/
Men er villig til at passe hende :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

lille_jill


Emmadyhr

Jeg ville  altså helst passe en ilder, der var på din piges alder ,hvis den var steriliseret..Ellers ville jeg gå i en evig frygt for den gik i løb mens dens menneske var på ferie..For så havde jeg da godt nok et problem.Derfor ville jeg gøre det nu! Det er også bedre at gøre det før hun går i løb også for pigens skyld.Det tager mange kræfter for en tæve at gå i løb og der er ikke nogen grund til at trække den ud med hende..og som tzari siger så er der stor risiko for kræf ved p-sprøjter.Det bedste var hvis hun kunne blive fri for det stas..

Namilla

At vente giver simpelthen bare dig en ekstra udgift...+ at det er hårdt for en tæve at gå i løb og få p-sprøjte... synes ikke det lyder til at dyrlægen ved så meget om ildere? Hvad er hans belæg for at, det skal vente til hun har været i løb?

lille_jill

Har i ikke skiftet dyrlæge?? Anbefalede Lone fra Jagtvejens Dyreklinik. Ham den anden var simpelthen for dum.

Freja

Jeg vil rigtig gerne, hvis du kunne passe hende Jill, da du allerede kender hende lidt. Det er dyrelægen på jagtvej der har anbefalet at vente med at få hende sterileseret da hun ikke mente det var alle ildere der gik´i løb med sikkerhed.

Emmadyhr

 :o Hvor har den dyrlæge trukket sin eksame som dyrlæge.Jeg vil anbefale dig at skifte dyrlæge hurtigt muligt.Ham der ved bare ikke nok om ilder!!! Alle tæver går i løb..Største delen af dem sidst på vinteren eller i foråret.Hvilken betyder din pige nok meget snart vil gå i løb!Det er virkelig tratisk hvis du virkelig er blevet bildt ind hun måske aldrig går i løb :o
Jeg har selv problemer med en dyrlæge der bare ikke ved nok om ilder.Dyrlæger der ikke ved noget om ilder vil stadig gøre et forsøg på at behandle din ilder.men som nogle ved er/var det ved at koste min Fiona livet at jeg kom hos en dyrlæge der ikke vidste nok om ilder.
Skift dyrlæge og find en der ved noget om ilder!

lille_jill

Ej, det er altså underligt.. har da hørt Lone anbefalet mange gange..

Freja

Hun havde private fotos af ilder i venteværelset, så tror nu nok at hun kender til ilder. Syntes faktisk også at hun var ret god til ilder og rigtig sød. Ikke ligesom ham dyrlægen vi var til første gang i Ryesgade på østerbro. Men jeg snakker lige med hende igen, når vi skal hen og have vaccinen. Vi var i øvrigt i første omgang henne ved hende, fordi Freja var blevet syg. hun nøs, var snottet og havde feber, så vi fik noget medicin mod infektion.
Hun har det allerede meget bedre:)

Namilla

Jeg har aldrig hørt om en tæve som ikke giv i løb... og risikoen for at hun skal igennem løb, p-sprøjte og det stress der hører med der, det ville HELT sikkert få mig til at få hende sterilliseret, istedet for at vente...