Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ilderen der lød som Anders And.

Startet af Lyspunkt, 30. August 2011, kl. 23:35

Lyspunkt

Hera har her til aften haft et af sine mystiske nyseflip. Hun nyser helt vildt og siger en lyd, der allermest lyder som Anders And der er gal! Hun har haft sine nyseflip før, det er dog meget længe siden - og gerne når hun sover aller tungest. Denne gang havde hun dog lige lagt sig op i køjen. Jeg tog hende ud imens det stod på, og denne gang rejste hun børster og havde meget store øjne. Desuden var 'lyden' meget mere høj og skinger. Vi har altid slået det hen som at det var hendes måde at have nyseflip på, men efter flippet i aften, så kører tankerne jo lidt rundt. Kan det være et anfald af en slags, som bliver skjult som nys? Eller er det bare en ganske alm. forkølelse?
Vi har jo lige været ved Dr. Dyr, som undersøgte i hoved og bagdel, og Hera er en sund og rask pige - men han har selvfølgelig ikke kunne se på hende, hvis hun fejler noget oppe i knolden.
Flippene varer stort set altid ½-1 minuts tid - og så er der ikke mere i det for hende. Så sover hun bare videre.

Vil observere hende lidt, og evt. optage, hvis der kommer et flip mere - hvordan forklarer man ellers lige hvordan hun lyder.
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

Shamua

Hvis det er når hun lægger i sine køjer, tænker jeg lidt på om du måske bruger noget vaskepulver som hun reagerer overfor?

Vh. Marianne

Lyspunkt

Det er kun lige her til aften at hun lagde sig op i sin køje - ofte ligger hun bare på gulvtæppet under sengen, i blandt alle sine sokker. Kan en ilder have støvallergi mon? Men hvis det er en form for allergi, så tænker jeg at hun ville få flippene meget oftere? Vi taler 'kun' en gang hver 3.-4. måned, hvis det har været så ofte. Men havde godt overvejet vaskemidlet, det skulle dog være første gang hun reagerer på det så.
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11