Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

ADVARSEL !!!

Startet af HavKattenJr, 14. December 2011, kl. 16:48

HavKattenJr

Okay det kan godt være at dyrelægen har taget fejl hvad ved jeg :-)

Men der hvor jeg ville hen er at hun bruger de billeder fra den ilder jeg købte.. - OG det synes jeg er noget svindel!

Anne

#16
Dyrenørden: du blander amerikansk og europæisk mink sammen. Amerikansk er den vi har på pelsfarvene og det kan ikke lade sig gøre. europæisk mink eller flodilder som den også hedder har samme antal kromosomer som vores tamildere og det kan altså godt lade sig gøre. Det hedder en khonorik

http://www.ferret.ru/eng/khonorik.html

men i princippet er det også ligegyldigt, for det der er på billedet er en helt almindelig tamilder og ikke hverken den ene eller anden mink, heller ikke halvt.

Louise og rene: Ja, dyrlægen har taget fejl, og det synes jeg da et eller andet sted er virkelig trist. Hvilken dyrlæge brugte du?

Eliza

som Anne skriver, så er det jo ikke en mink som vi kender dem, der kan laves en krydsning med, så det er på sin vis rigtigt at det ikke kan lade sig gøre..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

HavKattenJr

Citat fra: Anne Dato 14. December 2011, kl. 22:21
Dyrenørden: du blander amerikansk og europæisk mink sammen. Amerikansk er den vi har på pelsfarvene og det kan ikke lade sig gøre. europæisk mink eller flodilder som den også hedder har samme antal kromosomer som vores tamildere og det kan altså godt lade sig gøre. Det hedder en khonorik

http://www.ferret.ru/eng/khonorik.html

men i princippet er det også ligegyldigt, for det der er på billedet er en helt almindelig tamilder og ikke hverken den ene eller anden mink, heller ikke halvt.

Louise og rene: Ja, dyrlægen har taget fejl, og det synes jeg da et eller andet sted er virkelig trist. Hvilken dyrlæge brugte du?

Dengang brugte vi den i Hadsten, åh kan ikke lige huske hvad det er den hedder, men der er vidst afdeling også i Hammel og Hinnerup :-) Mindes jeg :-)

Anne

Ok, jeg håber da i er skiftet, for selv om mink og ildere har ligheder, så dur det ikek at en dyrlæge ikke kan se forskel.

HavKattenJr

Citat fra: Anne Dato 14. December 2011, kl. 22:31
Ok, jeg håber da i er skiftet, for selv om mink og ildere har ligheder, så dur det ikek at en dyrlæge ikke kan se forskel.

Jojo det har vi.. Er til Vac på den store vac i randers når det er :-)


Dyrenørden

Citat fra: Anne Dato 14. December 2011, kl. 22:21
Dyrenørden: du blander amerikansk og europæisk mink sammen. Amerikansk er den vi har på pelsfarvene og det kan ikke lade sig gøre. europæisk mink eller flodilder som den også hedder har samme antal kromosomer som vores tamildere og det kan altså godt lade sig gøre. Det hedder en khonorik

http://www.ferret.ru/eng/khonorik.html

men i princippet er det også ligegyldigt, for det der er på billedet er en helt almindelig tamilder og ikke hverken den ene eller anden mink, heller ikke halvt.

Louise og rene: Ja, dyrlægen har taget fejl, og det synes jeg da et eller andet sted er virkelig trist. Hvilken dyrlæge brugte du?

ah. ja det er der den går gal :) Tak for svar :)

HavKattenJr

Citat fra: Dyrenørden Dato 14. December 2011, kl. 22:34
Citat fra: Anne Dato 14. December 2011, kl. 22:21
Dyrenørden: du blander amerikansk og europæisk mink sammen. Amerikansk er den vi har på pelsfarvene og det kan ikke lade sig gøre. europæisk mink eller flodilder som den også hedder har samme antal kromosomer som vores tamildere og det kan altså godt lade sig gøre. Det hedder en khonorik

http://www.ferret.ru/eng/khonorik.html

men i princippet er det også ligegyldigt, for det der er på billedet er en helt almindelig tamilder og ikke hverken den ene eller anden mink, heller ikke halvt.

Louise og rene: Ja, dyrlægen har taget fejl, og det synes jeg da et eller andet sted er virkelig trist. Hvilken dyrlæge brugte du?

ah. ja det er der den går gal :) Tak for svar :)

Heheh :) Det er jo lige med at holde styr på det hele :-)


Anne

Hov ja, havde ikek lige set spørgsmålet om fertilitet, men det stod jo så også i linket :) Der har på et tidspunkt været spekulationer i at nogle få har været solgt videre og faktisk været brugt i nogle af de første sorte linier. Om det passer er dog ikke til at vide.

mette11

CitatDer har på et tidspunkt været spekulationer i at nogle få har været solgt videre og faktisk været brugt i nogle af de første sorte linier. Om det passer er dog ikke til at vide.
Nej det er sgu også svært at vide, men jeg forstår godt spekulationerne, for den på billedet ligner virkelig mange af de sorte ildere  ;)

Shamua

Citat fra: Anne Dato 14. December 2011, kl. 22:56
Hov ja, havde ikek lige set spørgsmålet om fertilitet, men det stod jo så også i linket :) Der har på et tidspunkt været spekulationer i at nogle få har været solgt videre og faktisk været brugt i nogle af de første sorte linier. Om det passer er dog ikke til at vide.
Det er da egentlig ret interessant! .. Næste gang, hvis jeg nogen sinde støder ind i Herzogshof igen, så spørger jeg ham!

Hej du, du ved ikke hvem jeg er... Men er der egentlig khonorik i de sorte linjer??? ...

Vh. Marianne

Anne

Citat fra: mette11 Dato 15. December 2011, kl. 08:59
CitatDer har på et tidspunkt været spekulationer i at nogle få har været solgt videre og faktisk været brugt i nogle af de første sorte linier. Om det passer er dog ikke til at vide.
Nej det er sgu også svært at vide, men jeg forstår godt spekulationerne, for den på billedet ligner virkelig mange af de sorte ildere  ;)
jeg mener det er bob church der har snakket om det, men hæng mig ikke op på det.

Shamua

#28
Citat fra: Anne Dato 15. December 2011, kl. 12:18
Citat fra: mette11 Dato 15. December 2011, kl. 08:59
CitatDer har på et tidspunkt været spekulationer i at nogle få har været solgt videre og faktisk været brugt i nogle af de første sorte linier. Om det passer er dog ikke til at vide.
Nej det er sgu også svært at vide, men jeg forstår godt spekulationerne, for den på billedet ligner virkelig mange af de sorte ildere  ;)
jeg mener det er bob church der har snakket om det, men hæng mig ikke op på det.
Okay, jeg tror ikke på det :P Det ville være for underligt! :P .. altså hvis det skulle være i nogle af de første sorte linjer....

Vh. Marianne

Anne

Nej, hvis det skulle være er det i hvert fald meget langt tilbage (mange, mange år), men jeg mener der var snak om at det var noget af det han ville undersøge, for man kan jo finde ud af det ved at undersøge generne.

Som sagt så har det bare været spekulationer :) Men der er jo også snak om at der er steppeilder ind over vores tamildere langt, langt tilbage.