Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Agria dyreforsikring

Startet af mette11, 4. Januar 2012, kl. 10:09

Dyrenørden

Jeg tror kun jeg forsikrer Marcel godt nok fejler han ikke noget det blev jo bekræftet efter dyrlægeregninger på knap 3000 kr :( Men har bare på fornemmelsen det vil være em god ide

Anne

Jeg har lige smidt over 10.000 på et par måneder, og det er ikke første gang for mig. Når man virkelig står med en syg ilder eller en grim ulykke så fosser penfene væk. Jeg regner med at forsikre mine, men skal selvfølgelig lige læse det igennem først.

Jeres dyrlæger er meget biligere end her, men når uheldet virkelig er ude kan det blive dyrt for alle.

mette11

Jeg har så haft dyrlægeregninger på langt over 10.000kr. i løbet af ½ år (tror faktisk det var tættere på 20.000kr  :S) og det vil jeg meget gerne være foruden igen! Det var kun for to dyr. Men hvis ens dyr ikke bliver alvorligt syge eller kommer til skade, så kan det afgjort ikke betale sig. Min dyrlægekonto døde af den omgang og er stadig ikke genoplivet  :( Jeg satte ellers 500kr. ind hver måned og havde gjort det meget længe.

Jo de dækker akuttillæg:
CitatAkuttillæg, aften- og weekendtillæg
dækkes, hvis det er medicinsk motiveret.
Dvs. at de dækker hvis der er noget galt, men ikke hvis man "bare" er overpylret  ;) Og med KULIFE´s priser, så skal man ikke derind mange gange i ilderens levetid før det kan betale sig (dog håber jeg at jeg aldrig er nødt til at sætte mine ben der igen da jeg finder dem mildt sagt inkompetente  :X).

Det er jo heldigvis helt op til en selv om man vil tegne forsikringen ;). Jeg har gjort det, da jeg mildt sagt blev ruineret dengang Marius og Albert blev syge og døde og meget nødig vil havne i den situation igen. I langt de fleste tilfælde så kan det ikke betale sig så længe ens dyr er raske (men så er spørgsmålet hvornår de har tænkt sig at blive syge jo!) og ens dyr skal helst igennem en del undersøgelser osv. før det kan betale sig (eller blive syge udenfor alm. åbningstid).

Eliza

Hvis man har 7 dyr så er det jo så over 5000kr på et år man skal have i dyrlægeregninger og her er det stadig kun for et dyr og stadig samme karanstid på 125dage (skrev forkert før).

Jeg ville virkelig ønske at forsikringen havde været bedre, for jeg havde set frem til at få mine dyr forsikret :(

Men jeg snakkede lige med dem og de fortalte, at hvis man akut skal have sine dyr tilset (her snakker jeg UDEN for åbningstid, for det er jo ofte akut især ved ulykker) så dækker de hvis de er medicinsk begrundet. Han forklarede det sådan, at hvis ens ilder med stor sandsynlighed ville være død hvis den ikke var kommet til dyrlægen, så dækker de.

Jeg ved det kan blive meget dyrer end jeg har oplevet det, men hvis jeg sætter de penge ind på en konto, så vil jeg have til langt det meste og forhåbentligt er det jo ikke hvert år man har lige mange dyrlægeregninger  :S Jeg sætter så mere ind end hvad en forsikring vil koste mig.

Anne: ved godt det ikke lige har noget med emnet at gøre men vil du fortælle hvad de 10.000kr er gået til, altså hvilke undersøgelser osv?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Okay, men hvis det dækker ved akut, så kan det jo sagtens, vil jeg tro, kunne betale sig at få forsikret den tæve man skal til at have et kuld med. Jeg har ikke nogen dyr der skrænter, så har ikke lyst til at forsikre dem egentlig. Men med Arya er det en hel anden sag. Tror lige jeg vil sætte mig ind i det! Men tak for hjælpen! :)

Vh. Marianne

Anne

hvilke af dem? Den første gang var det jo i forbindelse med ulykken, hvor de første mange 1000 røg til idiotdyrlæger der bare råbte og ikke kunne gøre en skid, så nogle 1000 til den dyrlæge der faktisk gjorde noget og redede  hendes liv, og bagefter undersøgelser af My for at se hvordan det så ud, altså blodprøver osv.

Den anden gang var også med My, som jo fik 2 slags kræft på en gang og blev meget syg i efteråret. Skanning, undersøgelser, afføringsprøver, blodprøver, biopsi af forskellige organer og undersøgelse af dem, endnu flere tjek, diagnose og behandling af lungebetændelse der opstod midt i det hele, implantat og i sidste ende aflivning. Alt sammen selvfølgelig "spild" i sidste ende, men det kunne vi jo ikke vide.

Det er så heller ikke de billigste dyrlæger, men de bedste der er her i området. Vi har jo desværre ikke så billige dyrlæger som jeres.

Jeg synes ikke de 3000 kr jeg ca skal betale om året for at få mine forsikret er for meget, jeg havde faktisk regnet med det blev dyrere. Jeg kan jo nok se frem til at Tofta kommer til at koste knaster en dag, og Joa har haft chordoma, det kan jo også komme tilbage (og var i øvrigt ikke gratis at fjerne i første omgang) hun har også vist løbtegn som nok var i forbindelse med underlivsbetændelse, men den ligger da og lurer i baghovedet om det kommer igen og viser sig at være noget andet. Desuden kan der jo ske mange grimme og dyre ting i forbindelse med avl, så jeg tror hellere jeg vil give de 3000 og ikek ende med at få min økonomi fuldstændigt smadret som jeg har oplevet et par gange. Jeg betaler gerne hver en øre mine dyr behøver, men kan man vælge imellem stabil og smadret økonomi er valget nu ikke så svært for mig.

Jeg kan godt forstå folk der ikke synes det kan betale sig, det ville jeg heller ikke have synes før 2009, hvor dyrlægeregninger sjældent løb ret meget op, men siden da synes jeg godt nok også jeg har haft udgifter til dyrlæger til den helt store guldmedajle.

Jeg vil i øvrigt undersøge muligheden for at få mit eventuelle kuld forsikret, de må næsten have et eller andet tilbud så de måske kan være forsikret det første år eller sådan noget.

mette11

Generelt er det jo sådan med forsikringer at det kun kan betale sig at have den når det går galt  ;) Jeg har da forsikret både huset, bilerne, os selv osv. men jeg har aldrig brugt nogen af forsikringerne og håber faktisk heller ikke at komme til det, men jeg synes det er rart at vide at man ikke er fuldkommen på røven hvis uheldet er ude. ;)

katja74

Takker for linkt.... alle 3 drenge har nu fået både syge- & livsforsikring  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

Anne: Tak, tror helt sikkert det også har noget at gøre med dyrlægerne er dyrer i jylland (selvom jeg godt ved mette bor herovre ;) ).

Det med kuld, der ved jeg de dækker hundehvalpe når de er 5 uger til 12 uger gratis når man har forsikringen, for det har min mor til hendes avlshund, men om den også gælder smådyr ved jeg ikke og synes ikke lige jeg kunne se det. Jeg er ikke sikker da de ikke regner en opdrætter for ildere for en "rigtig" opdrætter. For hvis man har kennelmørke så giver det 10% yderligere i rabat.

Der står de ikke dækker aflivning, obduktion og kremering så den post har man altid selv.


Jeg har overvejet om det kan betale sig at forsikre avlstæver, men igen så mener jeg at Maria kun gav omkring 3000kr for et kejsersnit. Men ender nok med at gøre det alligevel, da der jo kan gå en del galt desværre.

Hvis der er nogle af jer der snakker med dem, så må i meget gerne høre hvordan det er med medicin, for synes der stod de ikke dækkede udgifter til medicin. Min mor snakkede vist noget om at hun havde tegnet en ekstra forsikring så medicinen blev dækket, men om det kun er til hunde ved jeg ikke.

Jeg er helt med på at det aldrig kan betale sig med forsikringer hvis der intet sker, men jeg synes nu også det skal bare lidt kunne betale sig hvis der endelig sker noget.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Nu har jeg fået alle vores forsikringspapirer. Jeg har været helt ærlig og skrevet hvad mine dyr har fejlet (hvilket heldigvis ikke er ret meget) og der er så anført på Mallows police at de ikke vil dække komplikationer i forhold til den knækkede hjørnetand hun har. Det er så fair nok synes jeg og jeg forventer heller ikke nogen komplikationer ved den, da det er flere år siden den knækkede. Jeg havde også anført at Sigi har haft øreinfektion og det har så ingen betydning haft.
Nu må vi så se om det kommer til at kunne betale sig at have dem forsikret. Jeg håber det ikke, for de skal jo helst aldrig blive syge!

Anne

Meep fik jo underlivsbetændelse, og jeg har fået penge tilbage fra forsikringen for de dyrlægeregninger, hvilket faktisk gør at jeg næsten har fået hele beløbet tilbage jeg har betalt for hende i år.

Jeg har netop tilmeldt Lugh og Tofta, da jeg skulel til sundhedstjek med Lugh i forbindelse med avlstjek, gik det pludselig op for mig hvor dumt det var at han ikke var forsikret, hvis de pludselig fandt en eller anden stor defekt. Så nu er de forsikrede og om 20 dage er de fuldt dækkede. Jeg satser så ikke på at de 2 skal bruge forsikringen lige de næste par år, men better safe than sorry :)

Alicia

Så har jeg lige forsikret Caboom:)
Så er man i det mindste på den sikre side:)

Zopad

Genial tråd! :D har faktisk gået og tænkt a jeg skulle se hva de kostede i hundeforsikring i forhold til tryg da jeg har skade og ulykkes forsikring på hunden og i samme omgang ville jeg høre dem hva det ville koste for hund og 2 ildere :) Så nu kan det være jeg faktisk kan tage mig sammen og få gjort det :)

Men det sjovt det kun er hunde man SKAL ha forsikring på..  :S alle andre dyr kan da oss lave skade ??
Apollo & Draco <3