Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Et par spørgsmål :)

Startet af Andreasbf, 25. Januar 2012, kl. 12:27

Andreasbf

@AlisVolatPropiis Jeg er stille og roligt begyndt at overveje at få 2 fritter i stedet for en enkelt. Det virker som om at man ikke får et specielt større "arbejde" at passe, måske tvært imod endda? Og jeg tror på at det på mange måder vil være sundt og godt for dem. Pris forskellen på at have 2 i stedet for en, er ikke det store problem (tror jeg). Men har du en idé om hvor meget mere/mindre man skal gøre når man har 2 istedet for 1?
Desuden er jeg faktisk i kongens lyngby for tiden. Jeg tager hjem i starten af næste uge, men hvis du har tid kunne jeg da godt tænke mig at kigge forbi inden jeg tager hjem? :)

Snabeldyr

Du skal fjerne ca dobbel så mange upser fra gulvet, men du får gladere og mere trætte dyr ud af det. Ingen kan køre en ilder træt som en anden ilder
Stealing our hearts, then our sanity

Stubba

Altså. Du skal jo cirka købe dobbelt så meget foder om måneden (for to spiser jo mere end en).
Hvis du får to så skal disse to jo begge aktiveres af dig og 'opdrages'.

Jeg tømte bakken en gang om dagen da jeg kun havde Rofus. Nu tømmer jeg dem 2-3 gange om dagen.
Så der er altså lidt mere arbejde ved det :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

Det kan være en god idé at købe et voksent par der allerede kan sammen. man ser jævnligt sådanne par til salg, og ofte er det dyr der er opdragede og elskede. En ilder bliver ikke mindre "ens" af at man fik den som voksen. Jeg har haft både formidlingsdyr og ildere fra hvalpe, og dem jeg fik som voksne har været mindst ligeså fantastiske og er blivet ligeså meget mine.


Andreasbf

Hmm.. Jeg har lagt mærke til prisforskellen på hvalp og voksne ildere, og selvom de er voksne behøver de jo ikke at være specielt gamle, så jeg er begyndt at overveje at købe et par voksne sammen, som er bide- og bakketrænede. Forhåbentlig kan jeg få en god handel og give et par voksne ildere et rigtig godt hjem engang. Det er nok trods alt også bedst at de er trænede. Tid kan man aldrig få for meget af :)

Nu skal jeg bare have sat mig selv bedre ind i deres kost og nogle få andre ting og jeg skal have besøgt nogle fritte-ejere og ellers fundet nogen som vil sælge et par ildere ^^

AlisVolatPropiis

Jamen du er meget velkommen her... :)

Jeg kan enten fredag mellem 12 og 16 her på fredag, muligvis lørdag, og ellers i starten af næste uge :) og vi kan sagtens tage en snak om foder og alt muligt, jeg har trods alt haft ildere i over et årti nu :P

Du kan jo lige sende mig en pb med hvornår du kan :)