Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Argh mega frustreret!

Startet af Tanja11, 23. Maj 2012, kl. 20:05

Tanja11

Hej alle jeg har seriøst brug for lidt hjælp her :(
Calcifer er mega madaggresiv og jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre for at ændre det!
(han er 11 uger)
tror at han på et tidspunkt har oplevet at der har været et menneske som har taget hans mad, for han er ikke lige så aggresiv over for Tykke :(

det er mest når der er lækre ting at han flipper ud.

Uddyber det lidt.
hver gang at der er godbidder bliver han vildt voldsom og ivrig og hugger dem ret hurtigt.
når han spiser mad af sin madskål hvæser han lidt og bakker hurtigt lidt tilbage (han skynder sig hen til madskålen igen 2 sek. efter.
jeg havde ham ude idag, og tykke havde åbentbart fundet et eller andet gummi noget og gemt det, og selvfølgelig finder Calle det og begynder at spise det.
jeg vil jo ikke ha´ at han spiser sådan noget så jeg prøver at tage det fra ham, men han løber bare væk.
da jeg endelig får fat i ham begynder han at skrige, hvæse og sno sig som en gal og bider i mig :@( dog ikke så jeg bløder)

håber virkelig i kan hjælpe mig :(
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

mette11

Det er ret normalt at hvalpe er madaggressive. Som regel går det over af sig selv når de bliver lidt større og indser at alt ikke er en kamp for overlevelse og at der er rigeligt med mad. Indtil da, så prøv at giv ham fred og ro til at spise og sørg for at han ikke får fat i ting som han ikke må have. Snak roligt med ham når han spiser og lad ham bare spise for sig selv. Lad være med at skæld ham ud over det og lad være med at tage mad fra ham - bare lad ham være i fred og ro.

Tanja11

ja okay, synes bare at det var ret voldsomt, men vil se hvad der sker og så bare lade ham spise i fred :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Enig med Mette :) Det helt normalt har selv et grådigt lille bæst lige nu hun bliver fuldstændigt vild når de får godbidder og ryster nærmest i iver ;) Der er ingen selvkontrol overhovedet :P

mette11

Well...jeg har haft en hvor jeg seriøst måtte smide maden ind til hende, hvis hun var i nærheden når jeg fodrede!! Kød måtte droppes og alle fingre måtte der passes meget godt på, for ellers kunne der hurtigt mangle en eller to!!! Det gik over af sig selv med alderen og nu er der absolut ingen problemer af nogen art. Men kød blev seriøst angrebet og dræbt og gud nåde trøste den hånd eller finger som blev forvekslet med kødet!  :X :X :X

Tanja11

puha så slem er han godt nok ikke, men må vente og se hvad der sker når han bliver ældre.
ser frem til det, og så må jeg vist have lidt tålmodighed med den lille satan :lol:
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

katja74

Emil var også mad aggressiv da han kom her hjem som hvalp, det voksede han stille og rolig fra ;-)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Anne

Ja som de andre siger er det fuldstændigt normalt, og det behøver ike have noget at gøre med dårlige oplevelser, hvalpe er bare grådige og derfor bliver de madaggressive. Lad ham spise af sin egen skål og lad være me dat forstyr ham i det. Eventuelt lav en større skål så de kan spise sammen uden han føler noget bliver taget fra ham. Du kan prøve at give ham godbidder med hænderne og røre let ved ham når han spiser, men det går højest sandsynligt over af sig selv med tiden.

Tanja11

Calcifer og tykke bor ikke sammen endnu, så de spiser ikke af samme madskål.
prøvede her i dag at give ham en godbid, men han gik bare over i hjørnet af buret men ser frem til at det stopper.
har i nogen idé om hvornår det begynder at holder op eller er det forskelligt :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Eliza

Det er meget normalt og meget forskelligt hvornår det stopper. Jeg synes det plejer at blive mindre og mindre med tiden. Måske nogle måneder.

Er ikke sikker på hvad du mener med den godbid. Gad han ikke have den eller gik han over i hjørnet og spiste den? Hvis det er det sidste, så er det helt naturligt de løber væk og spiser godbidden. Det gør flere af mine næsten altid. De kan også indimellem kæmpe om maden når de fx får daggamle kyllinger som er det bedste de ved ;)
Men hvorfor bor de ikke sammen når de kunne sammen fra start?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Tanja11

han tager godbiden med over i hjørnet og spiser den.

tænkte på om Tykke, som efterhånden er ret gammel, vil kunne holde ud at være sammen med en lille hyper unge som calcifer er :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

Altså overvejer du at komem af med ham? For det er jo klart at en hvalp er meget hyperaktiv ift en ældre, og det er da noget man må overveje får man køber hvalpen.

Og mht det md godbiden har jeg svært ved at se problemet, det lyder som hel normal ilderadfærd.

Tanja11

Jeg er bare ny ang ilderhvalp og synes ikke at jeg har kunne finde noget information om lige nøjagtig dette.

har bestemt tænkt mig at, på et eller andet tidspunkt at de skal bo sammen, skal bare lige have sparet sammen til et større bur, ellers bliver der for trængt.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Tanja11 Dato 25. Maj 2012, kl. 22:32
Jeg er bare ny ang ilderhvalp og synes ikke at jeg har kunne finde noget information om lige nøjagtig dette.

har bestemt tænkt mig at, på et eller andet tidspunkt at de skal bo sammen, skal bare lige have sparet sammen til et større bur, ellers bliver der for trængt.

kay havde ikke lige set det her indlæg før jeg postede i "skæl". Hvorfr ha så travlt med at anskaffe sig ny ilderhvalp hvis du ikke har råd? Nu er det selvf. ikke verdens undergang at de går i hver deres bure. Men hvis problemet er at du først skal spare op så sys jeg helt ærligt at dte er lidt den forkerte vej du vælger at ankaffe dig tingenen?! Og det bekræfiger mig lidt i at din økonomi ikke kan holde til at ha ildere pt. hvilket er forståeligt npr du ikke er ældre. Men så burde dine forældre bare være med på hvad det egentlig koster at holde ildere.

mette11

Jeg synes du skal gå i gang med at sammenfører dem nu, for jo yngre hvalpen er jo nemmere bliver det nok. Om de er en eller to i buret gør ikke den store forskel, så længe de er rigtig meget ude af buret og bliver aktiveret godt. Selvfølgelig skal de have så stort et bur som muligt, men midlertidigt sker der ikke noget ved det.

Skæl ville jeg ikke gøre noget ved. Der er nogen som har det som hvalpe, nogen har det når de fælder og så længe han er så lille, ville jeg bare sørge for en god, sund kost og så se om problemet blev ved med at være der og hvis det gør og det generer ham, ville jeg overveje hvad der kunne gøres ved det