Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Pasning af Tif! 14-29 Juli

Startet af aik0hime, 8. Juli 2012, kl. 19:58

aik0hime

Hej frittelskere  :D

Jeg er i den situation at jeg skal på ferie med familien, og der kan Tif (min fritte) desværre ikke komme med!
Jeg søger derfor nogen der gerne vil passe min dejlige tøs!
Hun er 90% bakketrænet i den forstand at hvis hun er i gang med at leje og pludselig opdager at hun skal, så finder hun det hjørne der er tættest.
Hun er sød og dejlig, men kan være fjendtlig over for folk hun ikke kender (men det er kun lige den første time indtil hun har vennet sig til folks duft)
Hun er en meget dominant lille pige! så hun kan godt være lidt streng. hun er meget nysgerrig, social og elsker at lege og gå ture!
Jeg vil gerne have hende passet hos en der har erfaring med fritter, men om der er andre fritter eller ej er lige meget, så længe hun har det godt!
Mad, legetøj, sele, evt kattebakke, tæppe, transportkasse (med lille sovepose) medfølger, hendes bur er ret svært at transportere, men det kan også komme med hvis det er!


aik0hime

Hvis ikke nogen kan passe, er der så ikke nogen der kender til et godt internat?  et eller andet!  jeg begynder at være ret tidspresset her!!!

KittAnderson

Jeg kan nok, men jeg ved ikke hvor Virum ligger. Jeg bor selv i Hjørring i Nordjylland.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Line

Er det Virum mellem Lyngby og Holte?

Eliza

Der er ikke nogen internater der passer ildere og jeg ville nok heller aldrig vælge at sende mit dyr hen til sådan et sted. Håber du finder nogle der kan passe.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

aik0hime

KittAnderson: Jeg høre lige med mine forældre om vi evt kan køre over med hende, vi skal til Berlin, så vi kunne måske godt køre over jylland. Virum ligger på sjælland (storkøbenhavn)

Line: Ja det er lige der Virum er :D!

Eliza: Personligt vil jeg virkelig gøre alt for at undgå et internat/pension til Tif, men hvis ikke jeg finder en passer kommer min mor med alternativet: aflivning!
og det vil jeg for alt i verden undgå! så jeg er helt enig med dig!jeg håber virkelig også jeg kan finde en!

AlisVolatPropiis

Så din mor vil aflive et dyr -fordi hun hellere vil på ferie? det er godt nok en fin moral at lære sit barn...dyr kan bare dræbes hvis de kommer i vejen for mine egne behov. I så fald burde hun slet ikke have anskaffet sig den ilder -for den er faktisk hendes ansvar, hvis du er under 16.

Sympatisk holdning til levende væsner...virkelig!

AlisVolatPropiis

Og nej...jeg kan desværre ikke passe hende, men jeg redder gerne hendes liv hvis det skulle komme dertil -så vil hun nok blive videreformidlet, men idet mindste så håber jeg det vil vise at man bør tage ansvar for de dyr man anskaffer sig.

Du kan sende mig en PM hvis det bliver nødvendigt. :)

aik0hime

AlisVolatPropiis: Jeg er 20 så Tif er mit ansvar! men jeg bor stadig hjemme indtil jeg er færdig uddannet, hvilket vil sige at Tif også bor her!
Min mor og far holder også meget af Tif, og hun bliver forkælet i stor stil af dem! men problemet ligger i at min mor er meget opsat på at holde vores familie samlet lige for tiden, der er sket en masse i vores familie, psykiske såvel som fysiske problemer, og vi har brug for en ferie og samle os lidt! vi har undersøgt om ikke Tif kunne komme med, men det ville være synd for hende da der er varmt, og vi ikke ville have tid nok til hende!, plus hun ville skulle leve i sin transportkasse det meste af dagen! jeg har snakket med min mor angående det med aflivning, men hun har sagt at det var et øjebliks vrede der kom over hende og hun ikke mente det! så Tifs liv er ikke i fare, kun hendes velvære! da alternativet lige nu er på at hun kommer hjem til min halvdemente morfar og min mormor der er rædselslagen for hende! hun vil ikke blive passet særligt godt der ... faktisk ret dårligt, selvom min morfar elsker Tif over alt på jorden, men han kan knapt tage vare på sig selv lige nu!

AlisVolatPropiis

Tjah det er rart med en forklaring, men det er altså ret voldsomt at skrive på et ilderforum at der er en risiko for din mor afliver din ilder, fordi i skal på ferie. Og du kan ikke forvente folk ikke reagerer. Måske ikke så voldsomt som mig, men for mig er det der altså en meget uvirkelig situation. Og nej jeg kan nok ikke leve mig ind i lige din situation, men tro mig, jeg har oplevet ret mange tragiske, sørgelige og håbløse situationer.

Og vrede eller ej jeg kunne da aldrig nogensinde overveje at sige mine dyr skulle aflives, eller true "mit barn" med det -fordi jeg ikke kunne komme på ferie. Mine dyrs behov kommer altid først -fordi de er mit ansvar :) Ej heller ville jeg på nogen måde selv, acceptere hvis andre fortalte mig mine dyr skulle aflives. -Det bestemmer de simpelthen ikke!

Min familie betyder også meget for mig, og jeg kan også godt lide at komme væk fra hverdagen -og har til tider også brug for det. Men ligesom man jo heller ikke bare slår sin unge ihjel fordi man skal på ferie, ligesådan har jeg det med dyr. Det er et ansvar man har påtaget sig. Ikke en ting der er, eller ikke er der...for ens egen skyld.

Hvis du ikke finder en herinde, så prøv Islevdal/Rødovre internat...de har da en smule ildererfaring -og jeg ved de før har passet ildere -det er vidst 80kr dagligt så vidt jeg ved...hvis de stadig gør det. De har i hvert fald gjort i tilfælde hvor ejere var indlagte osv.

aik0hime

AlisVolatPropiis: Som sagt har jeg snakket med min mor om det, og Tif har aldrig været i fare for aflivning! vi havde bare et ret stort skænderi, og jeg tog hende mere seriøs end hun åbenbart var i den hede diskussion. (tro mig jeg græd resten af aftenen) Tif betyder Alverden for mig, hun er min dejlige frække uimodståelige frittepige <3!
Jeg vil for intet i verden af med hende! problemet er bare at Tif er mit ansvar, så når det kommer til pasning og således så er det mit ansvar at finde en passer, og jeg fik kun ca en uges varsel! og da ingen svarede først (og stadig ikke har med hensyn til pasning) kom der stress, dårlig stemning og skænderier herhjemme!

Men tusind tak for din støtte! det betyder meget!

Jeg vil undersøge Islevdal/Rødovre internat med det samme!  tusind tak! jeg har kigget på nogle andre men ingen tilbyder ilderpasning! Jeg håber dog at kunne finde en passer ... MEGET SNART!  :X

Minority ferrets

#11
hvor skal i hen på ferie? for hvis i skal køre til jylland og være i sommerhus eller lignende kan vi godt passe lidt på din lille pige :) Smid en pm hvis det bliver nødvendigt :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

aik0hime

Minority ferrets: hvis vi bare skulle i sommerhus var hun kommet med  ;)! Vi skal til Berlin, og derfra til Spanien, og så samme vej hjem!
så vi skulle egentlig ned mod rødby for at få en færge, men hvis det bliver nødvendigt må vi vel tage over jylland!  jeg har lige en anden der måske vil passe hende, hvis de ikke kan så kontakter jeg dig!  ;)

Minority ferrets

Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Beate

Jeg fik helt chok når det ble snakk om avliving her nu.
HVIS det nogensinde var, så er hun meget velkommen herhjemme hvornår, og for så lenge det måtte passe. Det er bare så øv at jeg skal til Norge den ugen! :(
Også hvis din mor vil ha "aflastning" når du er i skole så kan hun komme på ferie her på Amager ;) Tif har kravlet ind i mit hjerte, så det var virkelig trist lesning at din mor blev så ked af situationen.

Jeg er også enig med Trine (AlisVolatPropiis) i denne sagen. Det er bare så provoserende at nogen kan si sådan noget :(
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke