Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

ADVARSEL, ADVARSEL, ADVARSEL

Startet af Emils far, 7. August 2012, kl. 00:15

Emils far

Skal vi en gang for alle få slutt på å kjøpe ildere i dyrebutikker??  Jeg blir syk om hjertet hver gang de bilder og dokumentasjon dukker opp, og det er kun en årsak til at det ikke stopper....så la vær å kjøp...
Er det Jonas S eller Søren T som importerer dem vet jeg ikke, jeg har lyst til å slå dem halv ihjel hvis jeg møtte dem engang, for en av dem er det ihvertfall...

https://djurrattsalliansen.se/inrikes/olaglig-illerfarm-men-ur-askan-i-elden.html

Julie

For fanden hvor kan mennesker bare være modbydelige. Føj for satan de billeder skar i hjertet :(

Ferretale

Jeg har aldrig købt en ilder i en dyrebutik, og kunne heller aldrig finde på det...
Selvom når man går forbi har lyst til at tá dem alle med hjem, bare for at redde dem, men så kommer der jo bare en ny ugen efter  :(

Jeg var så dum at se den video fra inspektionen...
Det er virkelig trist at se - hvorfor skal det være så svært at stoppe dyremishandling   :( :( :(

Lena og Peter

Det er bare så kedeligt..

Måske nogle skulle hænge disse billeder op i nærheden af de dyrhandler der sælger ilder..  :(

katja74

Kæft noget svineri  :@

Mon de forhandlere der sælger hvalpe fra Sverige, er klar over det ?
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos


Eliza

Citat fra: katja74 Dato  7. August 2012, kl. 08:46
Kæft noget svineri  :@

Mon de forhandlere der sælger hvalpe fra Sverige, er klar over det ?

helt ærlig så tror jeg de er ret så ligeglade i hvert fald dem i city2, for de sælger mange ildere og tjener godt på det er jeg sikker på. Jeg har set deres måde at holde rotter på og det er ikke meget bedre end det der er på de billeder desværre :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja

det er svineri ingen tvivl der, men det minder nu om de om de danske minkfarme, burene er de samme, desvære, håber de stakkels ildere fra denne ilderfarm får nogle bedre hjem,men mange ender jo desvære nok med at få fred, hvilket nok er det bedste,
de kommer jo på dyrelaboratoriet, hvor de kan ende som forsøgsdyr, hvilket jeg bestemt ikke håber de gør, så er det da bedst de får fred,

lige nu har jag mest lyst til at bygge  en volier, og hente nogle som så kan bo her, gid man kunne rede hele bunken, men det er jo nok urealistisk,
ejer af 7 dejlige trolde,

katja74

Citat fra: Eliza Dato  7. August 2012, kl. 09:48
Citat fra: katja74 Dato  7. August 2012, kl. 08:46
Kæft noget svineri  :@


Mon de forhandlere der sælger hvalpe fra Sverige, er klar over det ?
:@
helt ærlig så tror jeg de er ret så ligeglade i hvert fald dem i city2, for de sælger mange ildere og tjener godt på det er jeg sikker på. Jeg har set deres måde at holde rotter på og det er ikke meget bedre end det der er på de billeder desværre :(

Hmmmmm ..... det er klart, når man tjener penge på den måde.... gør mig GAL.

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Zopad

Citat fra: Eliza Dato  7. August 2012, kl. 09:48
Citat fra: katja74 Dato  7. August 2012, kl. 08:46
Kæft noget svineri  :@

Mon de forhandlere der sælger hvalpe fra Sverige, er klar over det ?

helt ærlig så tror jeg de er ret så ligeglade i hvert fald dem i city2, for de sælger mange ildere og tjener godt på det er jeg sikker på. Jeg har set deres måde at holde rotter på og det er ikke meget bedre end det der er på de billeder desværre :(

Blev tvunget i praktik i den i City 2 og kan skrive under på de er fuldstændig ligeglade med deres dyr der! Deres karantæne/syge dyr står i samme rum som deres avlsdyr plus det oss er der man holder frokost pause så man ville alligevel få alt smitte med ind i butikken efter pausen  :(
Apollo & Draco <3

Malene

Fy for fanden! Jeg håber det bliver ulovligt at have ildere (og med tiden alle dyr) i dyrehandlere og vi får en bur-lov i Danmark, som de har i Sverige.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

katja74

Citat fra: Malene Dato  7. August 2012, kl. 19:02
Fy for fanden! Jeg håber det bliver ulovligt at have ildere (og med tiden alle dyr) i dyrehandlere og vi får en bur-lov i Danmark, som de har i Sverige.

Hvad er det for en bur lov ?
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

FerretParadise

Citat fra: katja74 Dato  7. August 2012, kl. 20:57
Citat fra: Malene Dato  7. August 2012, kl. 19:02
Fy for fanden! Jeg håber det bliver ulovligt at have ildere (og med tiden alle dyr) i dyrehandlere og vi får en bur-lov i Danmark, som de har i Sverige.

Hvad er det for en bur lov ?
Uden at være 100% sikker, mener jeg, at deres lov siger, at hver enkelt ilder skal have et bur på 5m2.
Ann Hillerslev.

Tanja11

Hvor bliver jeg bare SUR over at se sådan noget! :@
Hvad sker der for folk tænker jeg bare, ved de ikke at det er et levende væsen som de mishandler på det groveste!!!
heldigvis har jeg aldrig købt ilder hos en dyrhandler og kommer da ihvertfald aldrig nogensinde til det :@
Jeg skammer mig over at være menneske :nej:
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

HSS

jeg må indrømme at vores gamle Sofus var altså et køb i en dyrhandler, men en af de gode... de findes altså også... det der lignede altså meget avl... men okay så altså også kun nogle af dem...

men foruden det.. ja man skal være meget varsom med hvor man køber sit dyr generalt...