Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Vægt!

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 31. Marts 2009, kl. 11:24

A_M_T >Team Unique Ferrets<

har en lille tæve som er blevet fodret forkert fra hun var helt lille og nu er hun ca. 8 mdr. og hun vejer omkring et halvt kg.
Ville bare høre om andre har tæver på ca samme vægt. Hu er lidt tynd nu da jeg næsten lie har købt hende. men hun får god mad nu (Hils kitten og lakseolie) så hun skulle gerne begynde og tage lidt på!
mvh. anna

Anne

Kender et par stykker der gar tæver omkring den størrelse. Mine egne vejer ikke meget over ½ kg heller om sommeren.

Bawa


A_M_T >Team Unique Ferrets<

okay så det er ikke helt unormalt! sys bare kun jeg har set sårn nogle ordenlige basser på 1 kg - 1 1/5 kg (altså tæver)
Men er ret sikker på at hun nok er lidt hæmmet i sin vækst eftersom hun hele sit liv, indtil jeg fik hende, bare har fået det billigste kattemad.
Men håber hun tager i hvert fald 200 g. på nu når hun får noget ordenligt fodder.

Bawa

det tror jeg hun gør :)
godt hun har fået en ejer som dig,
der gider tage sig ordentlig af hende!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hun virker også til at ha det godt nok. Hun er i hvert fald frisk og leger som en rigtig ilder skal!
Er også bare så glad for hende! Det var godt nok lidt et medlidenhedskøb! For da jeg kom ud og kiggede på hende havde de næsten gjort alt galt! Hun sad i et lillebitte fuglebur og kunne kun sove, hun gik bare på spåner, og havde kun fodret hende med alm. billig kattemad. Vaksination, sterilisation, ørebehandling osv. havde de aldrig hørt om. Hun stod lige op og ned af en brændeovn så hun har bare ligget og kogt.
Fik simpelhen så ondt af hende og hun havde simpelthen sårn et dejligt sind så jeg endte med at tage hende med hjem så hun kunne få det godt og blive behandlet ordentlig og få et godt liv!

Bawa

sådan var det også da jeg købte sheila!
hun er kun 7 uger nu, købte hende for en uge siden.
ham der havde købt hende havde hende også i spåner og gav hende billig kattemad.
hun er jo ikke gammel nok til at flytte fra sin mor endnu. så tog hende med med det samme!
kunne slet ikke holde ud at se på det .. sådan nogle mennekser burde bare ....... ....... !!!

Peewit

Min pige vejer 720g :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

tzari

http://ferretopia.eu/index.php?topic=340.0  her er en lille vægt oversigt over tæverne herinde  :)

Har du billeder af hende så vi bedre kan bedømme om hun virker fortynd eller om hun bare er lille af bygning.Godt hun er i gode hænder nu :danser: :tvangskram:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

A_M_T >Team Unique Ferrets<

hun er klart lidt for tynd men hun har allerede taget lidt på imens jeg har haft hende og går udfra at hun tager ivhert fald 100 g mere på indne for det næste stykke tid. prøver at lægge et billed ind men er ikke så teknisk anlagt s¨å det blir et forsøg.. hehe

Soelberg`s SUN ferret


jeg har en lille albino tæve som vejer omkring de 400 gram om sommeren  :o