Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Overstadig

Startet af Nix1999, 16. September 2012, kl. 20:01

Nix1999

Hej :D
For ca. en uge siden fik jeg en 10 uger gammel han ilder. Det meste af tiden går det rigtigt godt. Men en gang imellem går han helt amok.
Det starter med almindelig leg, men så går det lige pludselig ud over alt i nærheden.  Fødder, sokker, hænder osv. Han er ikke til at komme i nærheden af.
Er det bare fordi han ikke er så gammel? Går det over med tiden?
Gode råd

Tak

AlisVolatPropiis

Det går over...når de er omtrent et års tid...er de lidt roligere end de er i hvalpe og teenage alderen...og det bliver bare bedre og bedre derfra :)

Nix1999

Tænkte jeg nok. Tak. Skal jeg så bare lade ham afreagere på sit legetøj, eller sætte ham ind i sit bur?


AlisVolatPropiis

Altså hvis du er helt sikker på han er overtræt...har han fået rigeligt udetid osv. så kan det nogle gange være ok ikke at overstimulere et træt lille sind. Ved at lægge dem i seng :) men de skal også have lov til at få brugt ALT deres energi før man når dertil -det nytter ikke noget at sætte et ubrugt energi lager i bur -det får man ikke en harmonisk ilder af....

Du burde altså overveje en ekstra ilder -de kan få meget ud af hinanden, køre hinanden trætte som vi ikke evner -og det går også lidt mere ud over hinanden og ikke os sarte mennesker :)